Førstegangstjeneste... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    Det er vel en definisjonssak... Og ikke minst en smakssak!

Prøve en stridsbåt 5-10 meter fra land til enhver tid i 40 knotter så tror eg d er kult d og, og når de i tillegg har gyrostabiliserte laser sikter og hell fire missiler som blir styrt fra under dekk så bye bye tanks

(Dette kan bli den teiteste diskusjonen ever! hehehe )

Tihi!
    Hehehe, moro med litt teite diskusjoner av og til, eller skal vi kalle det macho-diskusjoner
    Full gass på en Leo gjennom "jungelen" mens du fyrer avgårde som en gal på 12.7, er ikke det macho så vet ikke jeg. Nå var ikke jeg utplassert på Leo, men fikk leke oss skikkelig på øvelse med Leo-gutta. Vanvittig gøy:-D

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

hadde kunne en enkel BV 206 å more meg med jeg men vi hadde 12,7 på taket
    morro var det jo selvom det var rimlig korte perioder vi brukte 12,7en.

BV er forøvrig et meget fremkommelig kjøretøy

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine militæropplevelser:

Ødelagt ankler for livet pga løping på asfalt. Når jeg hadde vondt sa de "løp mer" og når anklene hadde omtrent doblet seg i størrelse så fikk jeg en sprøyte og beskjed om å løpe mer. Den allerede vaklende fotballkarrieren fikk siste dødsstøtet der.

Ellers, satt på en stol, surfet litt, la på meg 10kg siden jeg ikke kunne løpe lenger.

Det mest positive med militæret var at jeg fikk brannkopper, og satt hjemme i 3 måneder og chippa xboxer for harde livet. Det resulterte i cirka 150k som igjen var startkapital på nåværende hus, og anlegget.

Alt i alt, ødela alle sjangser for å holde meg i form, men fikk startkapital til å ha noe å se og høre på når fettet kommer sigende....

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Luftvernbataljonen i Bardufoss 98/99. Ville aldri vært foruten, det var et kjempeår. Toppet seg med skarpskyting med RB70 i Sverige, fikk fyrt av missiler for noen 100k der ja :-)

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier noe der... Til de som syter over tapte penger. Tenk hvor mye penger det hadde kostet å ha det så gøy. 1000vis av liter med "dieselparafin", motorbytter u hytt å pine, ødelagte dempere på skuter, 1000vis av kuler og krutt. Kostet sikkert godt over en halv mill å ha meg i militæret. Om ikke mer...

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg vett ihvertfall at eg hadde ikke betalt ei fordømt krone for å vært der en dag!

Skyte gjør eg, og eg betaler for det!

Edit: Kanskje eg hadde betalt en femti lapp for en dag på skytebanen! Og kanskje eg tur med villmannskjøring med SB.
    Åsså en liten detalj, eg satt igjen med militært utstyr fra KJK til rundt 50k... D er jo litt gøy! Men d teller ikke siden eg egentlig ikke skulle ha d!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jozho
    Hva i alle dager driver folk med på Madla?... søk deg opp til indre troms. Det er der de store leketøyene er
    Bingo :-D

Millitærtjenesten i Indre Troms var et utrolig givende år. Jeg savner det gode liv i skogen.

Newcomer TheMuss sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter den! Var 9 måneder på Setermoen Artilleri-leir. Hadde først 3 måneder utanning som M-109 skrogreparatør i hønefoss og brukte resten av tiden på Setermoen til å skru og prøvekjøre m-109. Har brukt noen 1000 liter diesel i testløpa ja

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror alle har godt av å komme ut i skog og mark og lære å overleve. Tror mange får ett helt annet syn på det å være ute i skogen etter militæret. Går ann å dra til fjells på ferie istede for en storby. Førstegangs tjenesten blir som oftest til det man vil selv. Og vil man ett annet sted og har god kompetanse innen det området før man kom inn, så er det som oftest null problem å bli overflytta, er bare å stå på litt. Folk i troppen min som har blitt overflytta bare fordi de har lyst. Bare å prate med tillitsvalgte, presten og sjef for kompaniet.

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CFD
    Jeg skulle egentlig inn januar06 ,men fikk utsatt det til juni07. Jeg har blitt kalt inn såpass tidlig at jeg ikke får fullført tiden min på båten (matros) før jeg skal inn. De viser ingen forståelse for dette.

Jeg får heller ikke komme marinen ,men må ta til takke med det jeg får siden jeg utsatte min tjenste. Skulle egentlig være serviceelektronikker på en radarstasjon ,men nå kan jeg risikere å løpe rundt i skogen i 1år.

Hadde alt vært mer fleksibelt og jeg kunne gått inn etter teknisk fagskole hadde jeg frivillig reist inn pga at da får jeg fartstid som kadett , noe som jeg må ta i handelsflåten ellers.

Og rydde og brette tøy er noe som ikke er så vanskelig. Er lugarinspeksjoner en gang i uka på båten og ser ingen grunn til å lære å vaske på nytt. Det skal dog sies at jeg fikk mine 2første inspeksjoner ikke godkjent ,men dette er noe man må lære.
    Ring VPV på hamar du..
    Det pleier å ordne seg, men du må ikke stå der med lua i hånda. Vær saklig, men vær på de til du får viljen din.
    Det er mulig å gjøre noe med situasjonen.
    De på VPV har mulighet til å gjøre noe, men du må regne med å legge inn litt innsats hvis du vil endre på tingene.
    Hvis du er flink nok så havner du nok på en båt også

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kom til madla på tirsdags kveld denne uka.
    1. og 2. rad i kinosalen var for de som ville dimme sto det på skjermen.
    Vi var kun 6 stk som satt oss der, fikk eget rom og var først i køen dagen etterpå å få snakke med folk.
    Var der ca 1 døgn.

Sikkert gøy i militæret med tanke på å treffe mange nye mennesker og oppleve mye nytt.
    Men taper fort en halv mill på å være der et år om man har en god jobb.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....dette fikk jeg! "Vil du være her??"
    Jeg: "tja jo du veit.....heh....."

Så var den saken ute av verden

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått innkallelse til å inn jan 07 jeg og, men er midt under oppstarten av en ny omsorgsbolig der jeg er en av miljøterapeutene så det passer veldig dårlig.

Håper på å få en utsettelse, sender ved et brev, samt brev fra ansvarlig terap. får håpe det virker, Er et utrolig dumt tidspunkt å inn på nå.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •