Juleball=) Jeg er klønete når vi danser, trenger tips

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer megavolt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Juleball=) Jeg er klønete når vi danser, trenger tips

Hei alle sammen!

Nå er det snart julaften og greier...

Har fått unnagjort både venner-&familiens gaver og mine egne smågaver, les DENNE tråden

Noe som er fast hver jul for de som går på skole er jo det sXXtans jule-ballet :lol:

I år passer endelig dressen, jeg har kjøpt sko som passer og stilig slips og skjorte.

Men jeg er fremdeles en kløne til og danse den hersens selskaps dansen som alltid skal forpeste kvelden siden deit'en blir sur når jeg tramper på skoene hennes :lol: Kløne på selskaps-dans altså, men er faktisk dreven på brakeing o.l.

Noen som har noen tips til og unngå polognesevisedansebukknikk&nei-opplegget litt diskret?

Tips til brukbare unnskyldninger?

Vil gjerne høre "veteraners" erfaringer om denne snodige tradisjonen...

Fornøyd med anntrekket og jenta i år, så bilder er lagt ved.

Har du en morsom historie ang. tema så spytt ut, frekke komentarer ønskes ei, så keep it down folks

Har ikke FTP-prog på maskina jeg sitter ved nå, ble noe merkelige greier, men det virker ihvertfall Bare klikk på denne setn

EDIT: Det er altså det siste bildet som er jenta jeg skal gå med... Asiater. Et bilde som ikke skulle vært der, vet ikke hva som skjedde når jeg brukte word som FTP-prog :?: :roll: :wink:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste er å drikke seg tilstrekkelig full!

Men helt seriøst, så er vel ofte hovedproblemet at du tillater dama å lede deg. Jeg pleier ikke å snike meg unna så jeg kan fler unnskyldninger for å danse enn for ikke å danse.

Har du fått deg nettdame? (bildet er vel sakset fra MSN 6.0 eller 6.1?) Det kunne kanskje vært kult med en tråd om dette fenomenet!?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Det beste er å drikke seg tilstrekkelig full!

Men helt seriøst, så er vel ofte hovedproblemet at du tillater dama å lede deg. Jeg pleier ikke å snike meg unna så jeg kan fler unnskyldninger for å danse enn for ikke å danse.

Har du fått deg nettdame? (bildet er vel sakset fra MSN 6.0 eller 6.1?) Det kunne kanskje vært kult med en tråd om dette fenomenet!?
    Anntyder du at jeg ikke har skaffa meg dame men sakser fra nettet eller .no :lol: ???

Neida, det er min kavaler eller hva det nå heter...

Har ikke noe bilde av henne. Tok Screenshot i stad når jeg prata med henne på MSN, 6.1 ja=), kan ta noen bilder på selve ballet :?

Ok :wink: ?

Tror ikke jeg skal komme sjanglende inn mens rektor og resten av gjengen med lærere og det hele er med :lol:

Tullete plan, så pilsen lar jeg ligge :wink:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønte spm nå, NEI jeg ble ikke kjent med jenta på nettet!

Jeg er da mann nok til og spør folk face-to-face, og jeg blir ikke kjent med folk over MSN, skaffer ikke date over nettet, og jeg chatter for det meste med folk jeg kjenner

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men helt seriøst, så er vel ofte hovedproblemet at du tillater dama å lede deg. Jeg pleier ikke å snike meg unna så jeg kan fler unnskyldninger for å danse enn for ikke å danse
    Fxxn heller det er der problemet ligger :x

Danser som sagt på diskoteker,fester o.l men vals er jeg den verste klossmajoren til ops:

Får vel bare hoppe i det... Denne gangen skal jeg lede !

Hvis noen husker noe spesielt fra barndommen om ball og sånnt setter ihvertfall jeg pris på om de slenger inn sin erfaring

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å holde litt hardt i dama det, og ikke la henne holde rundt livet ditt når dere danser. Du er da vel ikke dame heller? :wink: Det er stort sett den hånda du bruker til å lede henne. Når du leder må du bruke hånda på en sånn måte at hun kjener hvile skritt du tar. Og sist men ikke minst, se henne i øynene.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å holde litt hardt i dama det, og ikke la henne holde rundt livet ditt når dere danser. Du er da vel ikke dame heller? :wink: Det er stort sett den hånda du bruker til å lede henne. Når du leder må du bruke hånda på en sånn måte at hun kjener hvile skritt du tar. Og sist men ikke minst, se henne i øynene.
    Hehe...

Geniale tips!

Spesielt det siste... Hjelper og se jenter i øynene ja.

Har en lei, og snodig, uvane til og legge håndflatene på et vist mykt og fint sted hvis dere skjønner hva jeg mener , sånn sett blir det jo litt mer naturlig :lol:

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spm. eg sitter att me er om damen din blir så begeistret viss ho finner ut at du har lagt ut bilde av ho på nettet :roll:

Lykke til med dansen iallefall

Ting har ein tendens til å ordne seg, ikkje super til å danse eg heller men hopper ut i det istedenfor å sitte i ein krok å sjå på alle andre.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jolly
    Spm. eg sitter att me er om damen din blir så begeistret viss ho finner ut at du har lagt ut bilde av ho på nettet fra før :roll:
    Nehh... Ligger bilde av ho på nettet før Regner uansett med at avforum er et rimelig trygt sted...
    Lykke til med dansen iallefall
    Takker... Kan love deg jeg trenger lykke hvis jeg ikke skal drite meg helt ut
    Ting har ein tendens til å ordne seg, ikkje super til å danse eg heller men hopper ut i det istedenfor å sitte i ein krok å sjå på alle andre.
    Vil seffern ikke se ut som en skikkelig taper... Så jeg har bestemt meg for at jeg SKAL danse uansett hvor klønete det måtte bli...

Det er en stor folkemasse, så jeg tror ikke jeg blir lagt merke til. Men det ødelegger et ellers fint (forhåpentligvis fint da) inntrykk jeg gir til dama, det er litt jobb og fikse alt så da vil jeg jo ikke at litt valsdans skal ødelegge alt ops: ...

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje ikke verdens mest populære forslag jeg kommer med nå, men det beste du kan gjøre er etter min mening å finne noen du kjenner og stoler på som du kan spørre om litt hjelp. Tenk deg godt om, er det noen du kjenner som kan gi deg et lynkurs? Er klar over at dette kanskje ikke er noe av det som står øverst på listen over hva man spør søster/mor/kusine/tante/nabokona/[fyll inn andre forslag her] om, men det er utrolig hva noen få minutter med instruksjon gjør med både utførelse og troen på seg selv.

For min egen del var jeg utrolig glad for å ha vært gjennom instruksjon i vals på krigsskolen for noen år siden når jeg giftet meg i høst. Tror ikke brudevalsen ville vært den samme uten litt erfaring og tidligere trening :lol: Kona var i alle fall godt fornøyd, men det var litt spent før vi startet. Ikke akkurat enkelt å unngå å bli svett i snippen med 70 gjester som står og ser på at en stakkar skal lede sin kone rundt på gulvet for første gang. (For de som nå tror jeg spøker ligger beviset på www.ronne.info :lol: )

Kan vel avslutte med et sitat fra Rune Brathset som han kom med i et underholdningsshow vi laget på krigsskolen og spurte ham om han hadde noen tips før vårt graduasjonsball: "Husk: rett i ryggen, puss skoa, puss tenna, vask øra, løft blikket - og oppfør dere som mannfolk!" (fritt gjenfortalt etter hukommelsen).

Lykke til og ha det moro!

Gøran

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gøran
    Kanskje ikke verdens mest populære forslag jeg kommer med nå, men det beste du kan gjøre er etter min mening å finne noen du kjenner og stoler på som du kan spørre om litt hjelp. Tenk deg godt om, er det noen du kjenner som kan gi deg et lynkurs? Er klar over at dette kanskje ikke er noe av det som står øverst på listen over hva man spør søster/mor/kusine/tante/nabokona/[fyll inn andre forslag her] om, men det er utrolig hva noen få minutter med instruksjon gjør med både utførelse og troen på seg selv.

For min egen del var jeg utrolig glad for å ha vært gjennom instruksjon i vals på krigsskolen for noen år siden når jeg giftet meg i høst. Tror ikke brudevalsen ville vært den samme uten litt erfaring og tidligere trening :lol: Kona var i alle fall godt fornøyd, men det var litt spent før vi startet. Ikke akkurat enkelt å unngå å bli svett i snippen med 70 gjester som står og ser på at en stakkar skal lede sin kone rundt på gulvet for første gang. (For de som nå tror jeg spøker ligger beviset på www.ronne.info :lol: )

Kan vel avslutte med et sitat fra Rune Brathset som han kom med i et underholdningsshow vi laget på krigsskolen og spurte ham om han hadde noen tips før vårt graduasjonsball: "Husk: rett i ryggen, puss skoa, puss tenna, vask øra, løft blikket - og oppfør dere som mannfolk!" (fritt gjenfortalt etter hukommelsen).

Lykke til og ha det moro!

Gøran
    Morsom den der :lol:

Men jeg fulgte ditt råd. Har nettop fått skikkelig opplæring fra pianistlæreren til søstra mi

Fra kl. 3 til nå

Nå føler jeg meg så dreven at jeg kunne dansa på en scene forran flere 1000 mennesker Lærte trinn-bevegelser og vals-rytme for fot bev. +++ skikkelig grundig...

Tok bare og ringte og forklarte problemet.... Fikk slippe unna med og betale for hva EN time vanligvis koster, 140kr :?

Og gjett om det var verdt det !

Så gutter og menn: Føler du deg litt usikker, eller bare vil imponere dama med litt skils på dansegulvet, TA DANSEKURS! Det er enda flauere og tråkke på føttene til jenta!

Takk for hjelpen folkens, og det trengs ikke og ønskes lykke til, da problemet mitt er løst en gang for alle

Da er det bare og gå og dusje etter hard dansetrening før jeg heller på med Hugo-Boss & Van Gils... Skal tom. barbert bort bartestubbene og klippet tåneglene!

Så hopper jeg inn i dressen og blir kjørt...

Takk igjen folkens... :lol:

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare si jeg syns det er ganske kult at det går an å spørre om slikt her, og få seriøse svar..

Er ingen danser, men jeg tror det er lurt å være avslappet og uhøytidelig, det viktigste er vel å ha det litt moro, vil jeg tro

EDIT: hmmmm..... nå var jeg vel litt sent ute, tipper jeg... ops:

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0