Trenger råd!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Trenger råd!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger råd!

Jeg kjøpte en d-vhs spiller av en på forumet her. Det jeg skulle ha var spiller, 3 filmer, orginalembalasje fjernkontroll og trafo for 110v. Da han hadde sendt spilleren fikk jeg beskjed om at orginalembalasjen ikke var brukt, men en annen embalasje var brukt i steden.
    Da jeg fikk spilleren Onsdag forige uke, var spilleren full av isoporkuler, den var stygg og ripete, og trafoen manglet.
    Frontluka til spilleren var ødelagt, og denne får man ikke satt på igjen, da festene er istykker. Og det verste av alt spilleren virker ikke i det hele tatt (den spiller ikke filmer). Dette betalte jeg kr. 2612.- med porto for og få. Jeg ville heve kjøpet, men dette vil ikke selger, er det noe jeg kan gjøre med dette, eller er det slik at man må ta det man får, og være bare glad til?

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Presse på!!! du har sikkert noe dokumentasjon op hva du skulle få?? mail etc.. Du må ikke gi deg!!!

Dessuten så får vel "selger" en litt fårlig magefølelse når han leser det du har skrevet... Men man lar seg ikke lure så lett...

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal jo få med alt det utstyret selger lover å sende med. Men når det gjelder skadene pluss at den ikke virker, var det første jeg tenkte på at den kanskje er ødelagt i transport, bl.a. fordi originalemballasje ikke ble brukt.
    Hvis det er tilfelle kan det jo hende du kan ta det med Posten og få erstatning. Kan jo se litt på den muligheten ihvertfall.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Presse på!!! du har sikkert noe dokumentasjon op hva du skulle få?? mail etc.. Du må ikke gi deg!!!

Dessuten så får vel "selger" en litt fårlig magefølelse når han leser det du har skrevet... Men man lar seg ikke lure så lett...
    Jo da den er grei og jeg har dokumentasjon.
    Men finnes det en annen form for hjelp, f.eks. 3 persjon, konnfliktråd e.l.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RBG
    Jeg kjøpte en d-vhs spiller av en på forumet her.Da han hadde sendt spilleren fikk jeg beskjed om at orginalembalasjen ikke var brukt, men en annen embalasje var brukt i steden.
    Da jeg fikk spilleren Onsdag forige uke, var spilleren full av isoporkuler, den var stygg og ripete, og trafoen manglet.
    Det er selgers ansvar å pakke et produkt i tilfredsstillende emballasje.

Krev heving av kjøpet!

Fast regel: Ta alltid bilder av en forsendelse som ikke er korrekt emballert, og det er antydning til skade på emballasje og innhold.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Du skal jo få med alt det utstyret selger lover å sende med. Men når det gjelder skadene pluss at den ikke virker, var det første jeg tenkte på at den kanskje er ødelagt i transport, bl.a. fordi originalemballasje ikke ble brukt.
    Hvis det er tilfelle kan det jo hende du kan ta det med Posten og få erstatning. Kan jo se litt på den muligheten ihvertfall.
    Jo enig med deg, men for 2 måneder siden fikk jeg en Denon forserker i posten, som var ødelagt. jeg fikk ikke igjen noe, p.g.a for dårlig embalering, men jeg og selger ble enige den gang. Embaleringen er ikke noe bedre her, og da måtte jeg ha levert den senest fredag, tror jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Det er selgers ansvar å pakke et produkt i tilfredsstillende emballasje.

Krev heving av kjøpet!

Fast regel: Ta alltid bilder av en forsendelse som ikke er korrekt emballert, og det er antydning til skade på emballasje og innhold.
    det var ingen ytre skade på pakken, men spilleren lå i en eske full med isoporbiter, spilleren skulle hatt plasikk rundt men det hadde den ikke. Med dette ressultat at luka til d-vhs spilleren var dyttet inn i spilleren og spilleren var full med isoporbiter, festet på luka og inne i spilleren er ødelagt.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelig greier det der! Jeg oppfordrer han, la oss kalle han for "raggen", til å poste en forklaring her. Jeg kommer ikke til å kjøpe noe av "raggen" før dette er oppklart.

edit: Jeg så at du hadde kontaktet selger rett etter jeg postet innlegget,beklager!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Du har kontaktet selger angående problemet?
    Ja det var jeg fra dag 1. Mulig vi kommer til en løsning nå! Så da legger jeg dette litt på is, til jeg får bekreftet 100%

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •