Hva fikk deg til å blø for AV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva fikk deg til å blø for AV

Hadde vært gøy å sett hva som fikk de forskjellige medl til å starte denne pengegalloppen med korte og salige øyeblikk av lykke før neste oppgraderingsbølge røsker tak i en.

Jeg husker det som det skulle vært i går. Det var en søndag i november 91 ,jeg var akkurat kommet til Heistadmoen i Kongsberg der jeg gikk befalskolen. Tilfeldigvis så jeg en hifiklubbeb avis på naborommet som jeg bladde i da jeg så Cervin AT100. Jeg var solgt, og resten er historie.
    Nå er sitter jeg mi kinoen med 106 " lerret DLP, Arcam og Kef, pluss SVSog mimrer.

Hva med dere?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant Avforum og hadde et ubrukt rom i kjelleren. Kjøpte et Tannoy FX 5.1 høyttalersett med subwoofer (ja de kalte det subwoofer). En liten X1 i taket og jeg var i himmelen. Men så var det brukere som Gorm og andre som hadde Rotel og X1 med anamorf linse. HTPC var et ukjent begrep. Kjøpte meg deler til en slik og den virket jammen! Mye ville ha mer, og det ene tok det andre. Ballet var i gang...og pågår ennå.

Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satt meg ned her om dagen og prøvde for gøy å regne på hvor mye dette vidundelige sluket har kostet meg de siste 15 åprene, jeg stoppet når jeg kom til 200 00,- .
    Da hadde jeg ikke engang nådd 2000.
    Det er jo fantastisk hva vi får oss til å gjøre når vi er fornøyd.
    Det er ikke mange her som har vært fornøyd i mer en 6 mnd før de har handlet min. et nytt komp?

Ikke meg ihvertfall.

Facinerende!!!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kefcam
    ...jeg kom til 200 00,- .
    Er 20.000 fascinerende lite eller mye fordelt på 15 år?

Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

200 000,- var vel tallet jeg søkte.
    Etter noen hylere så blir null tallet tøft å finne gitt.

Active mardil sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vell nå kan ikke jeg skryte av at jeg holdt på med hjemmekino i 15år++ men jeg har i allefal holdt på i 2-3 år. Og på de årene har jeg brukt 16-17.000kr.
    Ikke verst det når årsintekta er oppimot 5.000kr i året Jobber på et bedritent hotell mens jeg går skole da.
    Det var vell AVforum som virkelig satte fart i sakene!

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg startet det for 1,5 år siden for alvor. Jeg hadde noen patos og en gammel sony forsterker. Det var når sonyen røk at jeg begynte å lete etter en ny! og av en ren tilfeldighet så fant jeg dette forumet! og siden da har det vel bare rotet seg på med utstyr!! det startet for alvor den dagen jeg var hjemme hos akto!! da ble jeg solgt!! jeg sitter idag med 5.1 patos basic HK, Embla, SVS ( snart en XTZ99 tror jeg) pj og planer om et hjemmekinorom. Jeg er stadig på utkikk etter oppgraderinger og blir vel aldri helt fornøyd. Tror vel at jeg har brukt i området 60 000 ++ de siste 1,5 årene.. og mere blir det.. takket være avforum

EDIT: det som gjør at jeg vil bruke penger på dette er den sinnsykt deilige følelsen jeg får når jeg spiller " mark knopfler, eagles" høyt og sitter med gåsehud og nesten en liten tåre i øyekroken.. Det er veldig behagelig og får meg til å gå i en transe der alt annet en musikk er viktig..

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for min del har vel alltid vært musikalsk interessert. Kjøpte mitt første Phillips anlegg for 12 år siden og etter på det har det bare ballet på seg.

Jeg føler på mange måter at kurven for hvor mye penger en legger i hobbyen stiger nesten like bratt som f(x)=x^2 for tiden. La merke til her om dagen at jeg ofte regner penger i forskjellige spesifikke hifikomponenter. Litt skremmende.

Men hva som fikk meg til å gjøre det? Jeg tror det må være gleden over gleden av å kunne lytte til god musikk med en lyd som har høy troverdighet og som fenger. Lydbølgene treffer jo kroppen og gjør noe med en som mennesker også. (Nå gir jeg meg før dette blir for dypt.)

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det startet med Toto-Livefields og B.B King & Eric Clapton - riding with the king på fetteren min sitt NAD 320 og Dali 505 anlegg. Etter det så jeg bare fram til konfirmasjonen min får da kom det penger i hus. Husker følelsen av å kjøpe sitt første anlegg, herlig.

Det er ofte jeg går inn på rommet bare for å se på anlegget. Særlig når noe nytt er i hus. Som ofte ender i en lang lytterunde...

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste som til nå har fått meg til å blø for AV er spikes på en høyttaler som punkterte tommelen min en gang. Da strømmet det relativt fritt en stund...

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oooooh...aj...vi trengte en slik...:-D (rettet mot den relativt dårlige spøken:-P)

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mistet en 30-kilos PA-forsterker på foten en gang, brakk ingenting, men blod i massevis! Heldigvis var jeg iført sandaler, det ble en smal sak å inspisere skaden

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått støt, tryna over begge høytalerne i fylla, besvima over tv'en så jeg fikk den oppå meg nede i stua...ikke godt:P

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har egentlig alltid vært interessert i A etterhvert kom V'en inn i bilde også. Brukte alle sparepengene på boomblaster i 5 kl, alle sparepengene på separate komponenter i 16 års alderen, og spinket og spart gjennom studietiden til det jeg har i dag. Nå er jeg dog i fast arbeid, men nå sparer jeg til det ultimate.. Nytt HK-rom

Mvh

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden har vel vært en interesse siden jeg var liten gutt, i forskjellig grad av interesse etterhvert som andre interesser kom, men etter jeg kom på forumet har jeg både økt Audio interessen til topp plassering, samt video har kommet sterkt også. Blitt satan så kresen på alt mulig egentlig

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •