hvilken internett tilkobling?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 65
    Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hvilken internett tilkobling?

Hei! har akkurat fått Adsl etter tre år med isdn.. 8)
    Det var forskjell det!

Newcomer JT sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lucky! sliter med ISDN ennå, men det er sagt at sentralen skal bygges ut i første halvår av 2004, så en får bare vente i spenning å se bruker nettet på skolen nå jeg skal laste ned større ting

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at ekte bredbånd ikke er ett av alternativene :wink: Er så heldig at jeg har lagt inn bredbåndskabel med fiber, og på mandag som kommer blir jeg fast oppkoblet med ei 2Mbps linje (inn og ut). Valget sto mellom 10Mbps og 2Mbps...jeg er av den beskjedne typen så 2Mpbs holder for meg. I tillegg så tilbys TV (Canal Digital og Viasat) på fiberkabelen, så da skal det bli greit å koble opp TV-signalene til projektoren da signalene påstås å være av svært god kvalitet. Har også muligheter for å bestille en variasjon av filmer og pause dem underveis. Gleder meg...hjemmekinoen med alle funksjoner er snart ferdig.

God helg

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 2Mbit adsl, 512/512kb xdsl pluss ISDN, så det blir ikke helt enkelt å avgi stemme :wink:
    Men så har jeg en gammel microVAX også, så jeg er muligens litt sær...

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Ser at ekte bredbånd ikke er ett av alternativene :wink: Er så heldig at jeg har lagt inn bredbåndskabel med fiber, og på mandag som kommer blir jeg fast oppkoblet med ei 2Mbps linje (inn og ut). Valget sto mellom 10Mbps og 2Mbps...jeg er av den beskjedne typen så 2Mpbs holder for meg. I tillegg så tilbys TV (Canal Digital og Viasat) på fiberkabelen, så da skal det bli greit å koble opp TV-signalene til projektoren da signalene påstås å være av svært god kvalitet. Har også muligheter for å bestille en variasjon av filmer og pause dem underveis. Gleder meg...hjemmekinoen med alle funksjoner er snart ferdig.

God helg

Enig, ekte bredbånd er ikkje med på listen. Berre slike slowmoløsninger :lol: neida.

Får ekte bredbånd fra BKK, har 2mb inn/ut, men når eg måler hastigheten på nettet, er den over 4 :lol:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nå endret den litt så nå kan dere stemme på ekte bredbånd. bakdelen er at alle må stemme på nytt.. 8)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje litt spissfindig av meg :wink: , men husk å skille "MB/s" og "Mbps". Husk at 1 byte = 8 bits, så ei 2 Mbps (megabits pr. sekund) linje overfører "bare" 0.25 MB/s (megabytes pr. sekund).

Bottomline: Ekte bredbånd starter på "2 Mbps" og oppover.

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    har nå endret den litt så nå kan dere stemme på ekte bredbånd. bakdelen er at alle må stemme på nytt.. 8)
    Hmm, hva er forskjellen på f eks 8Mbit ADSL og "ekte bredbånd" og hva er 2Mbit SHDSL?
    Hvorfor ikke oppgi bare hastighet istenden?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmf.
    Har bare modem.:cry:
    Men minst 1gbit på jobben.
    Må selvsagt dele den med mange andre, men nedlatingshastigheten er begrenset av serverne som dataene ligger på evt hardisken på egen pc.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    egentlig så blir dette litt håpløst da, siden ingen egentlig har definert "ekte" bredbånd. Tenker vi sier at de med 2Mbps linje eller mer kan stemme ekte bredbånd. 8)
    (heldiggriser!)

Jørn

Newcomer sjokomelk sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har glemt de som sitter på sdsl eller kabel også.

Har 2mbit opp og ned så jeg tok ekte bredbånd, men egentlig er det kabel jeg har.

Jaja 2mbit er iallefall nok til at det ikke tar hele uka å laste ned noe

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må slite med ISDN en stund til. Telenor har jo den policyen at de bygger kun ut der en eller annen leverandør har bygget ut før dem. Jeg liker ikke telenor jeg

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg må slite med ISDN en stund til. Telenor har jo den policyen at de bygger kun ut der en eller annen leverandør har bygget ut før dem. Jeg liker ikke telenor jeg
    Enig. Der jeg bor så hadde vi ikke tilgang på ADSL for ett år siden, men da strømselskapet skulle bygge ut bredbånd, ja da flommet postkassen over av ADSL-tilbud fra Telenor....

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ISDN hjemme, men bredbånd av en eller annen type på jobb.

Vurderer til tider å anskaffe noe bedre hjemme, men siden det blir litt ekstraproblemer med Isdn og tyverialarm, er jeg litt skeptisk på at jeg med mine tvilsomme tekniske evner bør gi meg i kast med noe slikt. Kan jo betale 1000 kr. for å få profesjonell installatør, men det frister ikke heller noe særlig. Er nemlig heller ikke klar på hva jeg vil ha.
    Om jeg skulle få tilbud om å få lagt inn fiberoptisk kabel (Lyse), hadde jeg nok slått til.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva som menes med "ekte bredbånd" er blitt en ganske subjektiv oppfatning etter at internettleverandørene har begynt å lansere dette i alle mulige hastigheter. Personlig mener jeg at bredbånd ikke er bredbånd før det runder 10 mbit. Skal du jobbe med store filer over internett, f.eks. laste ned filmer og cder fra sider som tilbyr dette, blir dette en langtrekkelig affære om ikke linja er 100 mbit eller bedre.

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forseløpig 1024, men installerer 10mbit gjennom UiO sitt nett etter nyttår. Det er linjen sin, det!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    Hva som menes med "ekte bredbånd" er blitt en ganske subjektiv oppfatning etter at internettleverandørene har begynt å lansere dette i alle mulige hastigheter. Personlig mener jeg at bredbånd ikke er bredbånd før det runder 10 mbit. Skal du jobbe med store filer over internett, f.eks. laste ned filmer og cder fra sider som tilbyr dette, blir dette en langtrekkelig affære om ikke linja er 100 mbit eller bedre.
    Det er nettopp pga. "subjektive vurderinger" at man har behov for å definere hva som skal kalles bredbånd. Det er jo litt humor da, at du ressonerer rundt at "internettleverandørene" er subjektive, når du selv er subjektiv om hva du mener er ekte bredbånd... :wink:

Uansett er det dessverre slik at det er hastigheten fra ISP og ut på nettet som er flaskehalsen...ikke ISP til oss

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nettopp pga. "subjektive vurderinger" at man har behov for å definere hva som skal kalles bredbånd. Det er jo litt humor da, at du ressonerer rundt at "internettleverandørene" er subjektive, når du selv er subjektiv om hva du mener er ekte bredbånd...
    Ser ikke helt den samme humoren som deg. Hva som kan kalles og defineres som bredbånd er et subjektivet begrep heller en standard, rett og slett fordi det ikke finnes en standard. Ser ikke da problemet med å komme med min subjektive mening om dette.

Uansett er det dessverre slik at det er hastigheten fra ISP og ut på nettet som er flaskehalsen...ikke ISP til oss
    Dette er rett og slett feil. Det er ISP som gir deg den hastigheten du bestiller og dette vil være "flaskehalsen" i systemet. Dersom flaskehalsen hadde ligget et annet sted ville det ikke vært noe vits i å velge noe annet enn den dårligste linja fra ISP'en, da du likevel ikke ville fått noe forbedring i å velge noe annet.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    Dette er rett og slett feil. Det er ISP som gir deg den hastigheten du bestiller og dette vil være "flaskehalsen" i systemet. Dersom flaskehalsen hadde ligget et annet sted ville det ikke vært noe vits i å velge noe annet enn den dårligste linja fra ISP'en, da du likevel ikke ville fått noe forbedring i å velge noe annet.
    Dette er heller ikke 100% riktig. Det kommer an på hvor kjapp linja di er. Har du f.eks. 1 Mbit ADSL, vil linja fra deg til ISP i de fleste tilfeller være flaskehalsen. Har du derimot 10 Mbit, vil mest sannsynlig flaskehalsen ligge andre steder, f.eks. linja til serveren du kobler deg opp mot.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    la ikke dette utarte seg til en teknisk diskusjon please.. :?
    klikk på den forbindelsen dere har og skriv evt litt mer utfyllende om linja deres, og evt plusser og minuser med deres isp, så blir alle fornøyde 8)

Jørn.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •