Flere som liker øl? - Side 564

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  7
Side 564 av 573 FørsteFørste ... 64 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 554 560 561 562 563 564 565 566 567 568 ... SisteSiste
Viser resultater 11,261 til 11,280 av 11447
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Black IPA er snadder. Ville dog ikke hatt en "attåt" et måltid. Fattern var ikke imponert over min versjon til lørdagspizzaen. He he he. Litt misforstått. Black ipanema (publikums favoritt 2012 i NM) og Midtfyns Gleipner er strålende eksempler på sorten.

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åååh Gleipner!
    Må visst handle inn litt snart..

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble noen øl på lørdag her. Wit og porter, sammen med BD-konserter. Tipper det blir litt i kveld også. God påske folkens.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God påske Teddy!

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg smakte mye nye øl i helgen. Prøvde Chimay Blue min første black IPA, en Saison en Yeti Imperial Stout, og en Napa Smith IPA.

ikveld blir det pils til spareribs og en Hansa Ipa med et lite glass Laphroaig 10 etter maten. Vi skal se Game of Thrones ikveld, håper vi får tid til å gå en tur i det pene været også..

God påske ja folkens.
    Sist endret av Danke; 04-14-2014 kl 15:57

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva syns du om BIPA da Danke?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen Vis post
    Hva syns du om BIPA da Danke?
    Joda, den var god, humlet og søt. Utrolig rimelig...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God påske, Danke!
    Skal prøve å få fatt i noe Arana idag. Kjedelig hvis man plutselig ikke har annet enn tomgods.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på den lokale butikken for å se om det var noe spennende øl. Ikke noe som helst dessverre. Industripils og rusbrus var beholdningen. Godt jeg har hjemmelaget i øleskapet.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen Vis post
    Godt jeg har hjemmelaget i øleskapet.
    Du mener kjøleskapet? Eller ølskapet?
    Du kan jo også ta en poltur og bunkre opp. Butikkøl er jo noe skvip for det meste.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gidder ikke reise så langt. Har mer hjemme så jeg klarer meg frem til lørdag med det jeg tok med hit. Tok med en kasse og tre 0,75 flasker. Jeg har ikke skikkelig øleskap, men de finnes. Corneliusfat inni og tappekraner på døra eller oppå.

http://forum.norbrygg.no/index.php/topic,2515.0.html

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WOW, en kegerator med tappekran i flere rom hadde vært noe å ha. Er det virkelig amatører som har sånne greier?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag var det fullt stress, siste dag på jobb.. stress på vei hjem da jeg kjører tog og buss, toget var sef forsinket... Men jeg rakk bussen lell. Sånn at jeg kunne dra på handletur med kona før påske. Her i Strømstad bør helst sånt gjøres før Onsdag pga harryfolket og rånerne... råner er bare ekstremversjonen av Harry. hehe....

Arana tror jeg ikke de har på systemet (edit jo de har den på harrysystemet men ca 30kr dyrere enn i Norge) , ville kjøpe Faustino Gran Reserva fordi har hørt så mye prat om den men aldri prøvd.. Istedenfor ble jeg rådet til å ta en annen Rioja til lam, nemlig Marques de Riscal Reserva 2008. Sjekket pris på polet, og den var på hele 191kr.... 141 svenske på systemet, iforhold til de hundringsvin jeg vanligvis kjøper på systemet som også er svært bra iforhold til hundringsvin fra Norge... Så er dette å unne seg litt ekstra før påske.

Kjøpte også endel øl, eller ale.. to pils, En Innis & Gunn Rum cask, en Napa Smith west coast IPA igjen, Mohawk BIPA igjen, og Yeti Stout igjen, og Fullers IPA igjen. Blir fort at jeg kjøper det samme på systemet, for endel av det de har er desverre litt middelmådig iforhold til norsk standar så det er en liten risk å prøve noe nytt, men det de har som er bra er til gjengjeld knallbra og rimelig. Etter hvert så lærer man hvilke bryggeri som kan sakene sine.

Jeg vil ikke snakke ned noen bryggerier fra systemet, men kan snakke opp noen. Slottskellans, Mohawk, Electric Nurse, Napa Smith, Yeti, Chimay og Rochefort er bryggerier du skal se nøye etter om du beveger deg til Sverige. Fullers er god og helt grei IPA, samme er Brewdogs varer, noe av det som Tokyo stout er insane bra men dyrt.

Ble også kjøpt en Fransk Sider Boulard Cidre Normandie som jeg tenkte å åpne til forrett en dag.

Planen var å bare titte i whiskyhyllen, men så ble det på impuls kjøpt inn en halvflaske Jura Superstition... Så får vi se hvor overtroisk jeg er. Helt ny whisky for meg, og egentlig på tide at jeg prøver denne når jeg omtrent har prøvd alle de andre øywhiskyene....

Handlet også lammelår, tilhørende krydder, endel annen mat, smågodt til 3,90 til barna som kommer til dåpen... og litt til oss hehe.. Litt klær til den minste osv.

Får bare håpe vi overlever Rånerhæren på Torsdag.

Må ut og handle litt imorgen også, en cubansk sigar og titte litt rundt, må kanskje også en tur ut for mer øl på Påskeaften? Vi får se.. siklet fælt på Chimay blue og fourpacken til Brewdog. God Påske!!!

https://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=Jack+Hammer&artikelId=776777&varuNr=1 1914&referringUrl=%2fTemplates%2fPublic%2fPages%2f GlobalSearchPage.aspx%3fsearchquery%3dJack%2bHamme r%26id%3d1594%26epslanguage%3dsv

Sist endret av Danke; 04-16-2014 kl 01:33

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er nok en god kunde Danke, og svenskene gillar sikkert at du holder liv i økonomien dems!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Och Jag gillar å gå rundt å snakka Svorsk..

Edit..
    Det ble kjøpt inn Brewdog 4 pack mix idag, og en cubaner fra Upman.
    Det ble ikke noen blue Chimay denne gang, skal heller teste ut den berømte Rochefort 10 neste gang.

Da tror jeg påsken er reddet.

Blir nok litt Fullers Ipa og en Porter i kveld, blir whiskysmaking også, har også opnet en liten pilsner til kalkunburgerne som snart er ferdig.

Blir en lang gåtur etter maten sammen med madammen, og så er det å krype ned i godstolen med litt Pink Floyd og Alice in Chains unplugged.
    Sist endret av Danke; 04-16-2014 kl 20:03

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først litt Wit i glasset, og nå litt porter. Som vanlig BD-konserter det går i her, og som vanlig er det blues som står på programmet.

Kjøpte et billig Precision Devices element av jakv her på forumet (pent brukt 18" til nette sum av 300,-) for litt siden. Ga det til gamlingen nå i påsken. Elementet står i en kasse som er ca 108liter. Det er et PA-element med kort slaglengde, og skal ikke gå så dybt. Heldigvis gir rommet ganske mange db i bunn her, så det spiller helt fantastisk. Faktisk så bra at det kan se ut til at jeg kommer til å bygge lukket kasse til mine fire 18". De har doble slaglengden i forhold, og med fire så håper jeg det skal spille ok til hjemmekinobruk også. Med Miles (med romforsterkning) fremme også, så begynner det å hjelpe i dybden vil jeg tro.
    Skål karer!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble ikke så mye øl i påsken i grunn, men fikk endelig brygga skikkelig øl i dag. 7mnd siden forrige batch så det var jammen på tide. Det ble en IPA. Satser på en bryggedag senere i uka også. Litt usikker på hva det blir, men muligens en Cream Ale. Lyst og lett.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klar for brygging. Skal prøve å få til en lys og frisk ale. Har handlet inn Galaxy humle, og diverse malt til formålet.

Blir litt spennende, for det er første gangen jeg brygger med det nye utstyret. Investerte nemilg i en Igloo Marine 51 liter kjøleboks, og har bygget gjennomføring og silrør selv.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir brygging på meg også snart, kona maser tilogmed og det er jo fail , eneste som har hindret meg er dåp og ikke minst grisebillig øl i Sverige.

ser etter humle til en sterk Brown Ale, noen tips?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har selv akkurat kommet i gang med bryggingen. Hatt utstyret liggende alt for lenge uten å bli brukt.

Begynte med denne Episke Apaen i kveld.
    http://bryggeland.no/bryggesett-epis...3-lys-ale.html

Er 4 timer lang tid på å lage det? Fra du starter til du er ferdig.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Side 564 av 573 FørsteFørste ... 64 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 554 560 561 562 563 564 565 566 567 568 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •