Flere som liker øl? - Side 508

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  7
Side 508 av 573 FørsteFørste ... 8 368 378 388 398 408 418 428 438 448 458 468 478 488 498 504 505 506 507 508 509 510 511 512 518 528 538 548 558 568 ... SisteSiste
Viser resultater 10,141 til 10,160 av 11447
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Regner med å komme litt lenger ned i min Tullamore Dew imorgen. Irsk blended whiskey - egentlig Tulach Mhor - etter byen av samme navn. Av literflasken gjenstår ca. 3/4, så det er ennå et stykke til bunns.

Edit:
    Ser at Onkel Stat skal ha 975 spenn for Laffe 18 YO Single Malt. Ikke direkte grisebillig nei! Er det veldig kraftig Torvrøyksmak av den?
    Insane pris egentlig, har ikke smakt akkurat den, men Ralfy på youtube var ikke noe glad i den.

Når det kun er to års forskjell så hadde jeg nok heller valgt Lagavulin 16 som er noe samme gate, til kun 550kr? Jeg synes Laphroaig 18 er for dyr for alderen. Men den smaker sikkert godt.

Et tips om du vil ha en gammel røykfull Islay, så er miksen til Ardbeg Uigedail ganske gammel. Har du mulighet til å handle i Sverige så er den rimeligst der. 649kr svenske, som jo er ganske greit i nkr.

Er jo ikke alderstatement, men en god del er oppmot 30 tror jeg, samt noe yngre for å gi den ekstra kraft/torv.

Enkelte av whiskyene er overpriset i Norge, enkelte merker. Feks skal du ha gammel Islay så er Bowmore ganske rimelige til prisen.

Det du må tenke på om du liker røyk og torv, det gjelder også Lagavulin 16..... Er at med årene så dempes torv og røyk, og smak fra fat dominerer mer.

Røyken og torven er der i Laffe 18, men mer dempet.

Av Lafroaigh så foretrekker jeg Quarter Casken. Har lyst til å prøve en Cairdeas også, men vanskelig å få tak i.

Når det gjelder veldig gammel whisky, foretrekker jeg snillere saker. Feks lyst på Bunnahabhain 30. Både når det gjelder smak og pris.

Du får feks en flaske Bunnahabhain 21 eller 32åring for bare rundt 1000 lappen.

Tulla er godt, Tullamore Dew 12 år er også skikkelig snadder.

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke

Et tips om du vil ha en gammel røykfull Islay, så er miksen til Ardbeg Uigedail ganske gammel. Har du mulighet til å handle i Sverige så er den rimeligst der. 649kr svenske, som jo er ganske greit i nkr.

Er jo ikke alderstatement, men en god del er oppmot 30 tror jeg, samt noe yngre for å gi den ekstra kraft/torv.
    Takk for tips, skal snuse litt på Ardbeg neste gang vi er i Sverige. Regner med at man ikke skal ha is i den, men en liten skvett vann er vel OK eller?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Sikkert godt som blandevann med vodka..?

Mulig det, men vodka ville jeg nok heller laget som Screwdriver eller allerhelst Vodka Martini.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips, skal snuse litt på Ardbeg neste gang vi er i Sverige. Regner med at man ikke skal ha is i den, men en liten skvett vann er vel OK eller?
    En skvett vann er nok greit, det er tross alt en Cask strenght, dvs over 50%!

Men jeg hadde prøvd uten vann også.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Off topic!!!
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Off topic!!!
    Takk, kom over denne tråden først idag og ser til min store forskrekkelse at hele siden kun er whisky-diskusjon?!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Takk, kom over denne tråden først idag og ser til min store forskrekkelse at hele siden kun er whisky-diskusjon?!

Bare en liten avsporing. Her går det som regel i øl...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt favoritt øl blant "kjøpeøl".

Ikke blitt tatt inn på mitt lokale pol på 6mnd. På tide å sjekke om det går an å bestille.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Off topic!!!
    Sorry for OT, hvis man oppriktig mener at Øl fundamentalisme er tingen kan jeg skjønne innvendingen, men faktum er jo at en god maltwhisky eller kanskje en bourbon som f.eks gjerne en Kentucky Straight Bourbon eller en Jack Daniels Single Barrel Tennessee kan jo være en god oppfølger til øl eller også tilbehør til øl, så helt på jordet eller irrelevant er det ikke å diskutere litt whisky eller akevitt også, selv om øl selvsagt er main topic her i øltråden og så er det jo sånn at a beer a day keeps the doctor away, som det heter i et gammelt ordtak, nåja kanskje det var 'apple' og ikke 'beer', da, men dermed har du OT igjen, så du ser hvor vanskelig det er å holde seg straight to the point og dessuten så ble vel dette en ganske lang setning etterhvert som man faller litt inn i stream of consciousness. Pint of Bitter, please!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok du det virkelig seriøst...?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt med en liten dram med øl enten det er akevitt eller whisky. Selv nyter jeg nå en Nøgne Ø Wit. Venter på at hjemmebrygget skal bli ferdig, men det tar sin tid..

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apropos det... Har lagt ut mitt utstyr for salg. Flere faktorer som spiller inn for min del. Tid, plass og det at jeg stod ved et veiskille der jeg enten måtte investere mer eller bare gi opp var de største. Spesielt var det kontroll på temperatur ved gjæring og lagring som var det største problemet jeg hadde måttet ta tak i. Har man ikke det, så er det stor sjanse for mye fusel i ølet, noe jeg dessverre fikk i de to siste bryggene mine. Det innebar at jeg ble like fyllasyk av en halvliter som jeg normalt sett ble av 7-8 "vanlige" halvlitere. Så nå står det 15-16 liter i kjelleren som skal tømmes ut.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apropos det... Har lagt ut mitt utstyr for salg. Flere faktorer som spiller inn for min del. Tid, plass og det at jeg stod ved et veiskille der jeg enten måtte investere mer eller bare gi opp var de største. Spesielt var det kontroll på temperatur ved gjæring og lagring som var det største problemet jeg hadde måttet ta tak i. Har man ikke det, så er det stor sjanse for mye fusel i ølet, noe jeg dessverre fikk i de to siste bryggene mine. Det innebar at jeg ble like fyllasyk av en halvliter som jeg normalt sett ble av 7-8 "vanlige" halvlitere. Så nå står det 15-16 liter i kjelleren som skal tømmes ut.
    Så trist, håper ikke det samme skjer med meg...

Men vinteren er en veldig vanskelig tid å brygge på noe jeg selv erfarte. Brygget stod først ute i gangen sånn det pleier å gjøre, men det var helt umulig nå på vinteren. Gjæringsprosessen lot vente på seg, måtte frakte gjæringskannen inn i stuen. Men temperaturen her er også veldig variabel.

Så det er ikke lett nei. Brygging er nok enklest ved stabil temperatur som feks på vår, sommer, høst.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja... Problemet er jo stort sett for varme omgivelser, så vinteren burde være greiere sånn sett. Stormgjæring er ikke bra. Har kikka lenge på kjølerom, men det blir ikke med det første så da kvitter jeg med med utstyret. Skal til å utvide kjellerstuen også, og da forsvinner en bod. Da begynner det å bli snaut med plass i huset. Spesielt med tanke på at vi venter enda et barn i juli. De krever sin plass de også.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja... Problemet er jo stort sett for varme omgivelser, så vinteren burde være greiere sånn sett. Stormgjæring er ikke bra. Har kikka lenge på kjølerom, men det blir ikke med det første så da kvitter jeg med med utstyret. Skal til å utvide kjellerstuen også, og da forsvinner en bod. Da begynner det å bli snaut med plass i huset. Spesielt med tanke på at vi venter enda et barn i juli. De krever sin plass de også.
    Hyggelig med familieøkning da, gratulerer..

Ja det kan bli litt varmt inne på vinteren da, særlig når ovner, gulvvarme osv slår inn. Det jeg mener er at temperaturen med ovner og kulde osv termostater ikke minst er veldig variabel. Jeg tror jevn temperatur er det beste...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok du det virkelig seriøst...?
    Nehei, gjorde jeg vel ikke!
    Tenkte bare at litt whisky OT bare spriter opp en tråd som denne!
    Dessuten er jo vår mann i Sarpsborg ganske oppdatert på diverse flytende områder og dermed er det jo gøy med litt kunnskapsinnhenting!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har inntrykk av at Tullamore som jeg drikker nå som tilbehør til Proper Job setter god fart i den voluntære svelgebevegelsen. Det må vel være derfor whiskynivået i flasken minker tilsvarende?

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har inntrykk av at Tullamore som jeg drikker nå som tilbehør til Proper Job setter god fart i den voluntære svelgebevegelsen. Det må vel være derfor whiskynivået i flasken minker tilsvarende?
    Har hørt at trønderhorene svelger ukritisk

Sånn, det var payback for rødbrusvitsen tidligere

Her går det i Jäger, Carlsberg, og nå når det var så mye snakk om whisky her, må jeg vel ordne en liten skvett Black Label og.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Black Label - går også under navnet Svart Johnny - er bra.

Men så skjønner du det, Eskil, at de horene vi har her, er spesialimportert fra Russland og Bodø!

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svart Johnny, hahaha, enkelt og genialt!

har faktisk vært en favoritt i mange år, gunstig pris, og hever seg over mange andre.

Åja, så det er dere som måtte begynne å betale for sex når vi ikke måtte lenger?

Side 508 av 573 FørsteFørste ... 8 368 378 388 398 408 418 428 438 448 458 468 478 488 498 504 505 506 507 508 509 510 511 512 518 528 538 548 558 568 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •