Flere som liker øl? - Side 489

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  7
Side 489 av 573 FørsteFørste ... 349 359 369 379 389 399 409 419 429 439 449 459 469 479 485 486 487 488 489 490 491 492 493 499 509 519 529 539 549 559 569 ... SisteSiste
Viser resultater 9,761 til 9,780 av 11447
    Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    HVORAN I ******* KLARER DEN SAMME RULLEBABBEN Å FINNE VEIEN TILBAKE HVER ENESTE HELG? HVER HELG VASKER JEG STUA ETTER AT EN RULLEBABB HAR EKSPLODERT DER, OG HVER JÆVLA HELG KOMMER DEN TILBAKE!!!!
    nub.

Hvordan klarer du å spise kebab sier nå bare jeg. :???:
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [YOUTUBE]Is7MTr-n0Yo[/YOUTUBE]

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av commodus
    Her i huset går det i guinness draught eller heineken for det meste! eller tysk øl de gangene jeg får noen på døra=)

Denne må være det beste jeg noen gang har smakt! anbefales!

Guinness fan

Hvordan kan du gå fra Guinness, til Heineken?? to rake motsettinger.. øl vs vann liksom

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,460
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tommros
    Hvordan kan du gå fra Guinness, til Heineken?? to rake motsettinger.. øl vs vann liksom

Hmmm det å kalle Guinness for skikkelig godt øl er vel litt vel å ta i. Industri stout med lite smak for å si det mildt.

Selv liker jeg en Guinness fra fat. Helt grei, men feks Aas Gourmet stout er bedre i smak.

Da skal det ikke så mye til for at noe er bedre enn Guinness stout, selvom jeg innrømmer at det er koselig med en Guinness på pub. Men jeg synes ikke Draught boksene er det samme.

Skal du ha ordentlig Stout, så kommer du ikke utenom Nøgne Ø Imperial Stout, eller feks Haandbryggeriet Dark Force. Dette er ordentlige saker. Finnes mange andre som også er gode, men disse er de jeg husker best. Haandbryggeriet Odins Tipple er heller ikke verst..

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenk at en tråd med mye potensiale kunne ende opp med å bli femi..

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,460
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Tenk at en tråd med mye potensiale kunne ende opp med å bli femi..
    Hva da? Er kebab femi?

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er bra sikker på at en av dere kaller meg femi nå, men jeg er ikke smart nok til å skjønne hvem, så jeg lar det ligge....

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,460
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra helgekebab og spritbrennere og tilbake til Øl.

Ølet er snart ferdigbrygget nå. Ølet har sluttet å putre, blitt rimelig stille. Satser på å få flasket i helgen.

Tror det har gått ganske bra, rimelig mørkebrunt øl, men ikke rart til å være en Ale.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var tidlig Danke.... Selv om det har sluttet å putre i gjærlåsen, så gjør gjæren mye godt enda. I dag er det 9 dager siden du satte ølet. Jeg ville ventet til det har gått minst to uker. Min APA har stått i to uker i dag, og jeg lar den stå minst 4-5 dager til. Mange lar ølet stå langt lengre enn dette også, men jeg lar det stå 2 1/2-3 uker. Jeg vet at det er vanskelig å vente, men det er vel verdt det.

I går brygget jeg en Black IPA. Ble 25,5liter i spannet. Neste uker setter jeg en Vienna, og da nærmer jeg med nye 70liter på boda.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,460
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Det var tidlig Danke.... Selv om det har sluttet å putre i gjærlåsen, så gjør gjæren mye godt enda. I dag er det 9 dager siden du satte ølet. Jeg ville ventet til det har gått minst to uker. Min APA har stått i to uker i dag, og jeg lar den stå minst 4-5 dager til. Mange lar ølet stå langt lengre enn dette også, men jeg lar det stå 2 1/2-3 uker. Jeg vet at det er vanskelig å vente, men det er vel verdt det.

I går brygget jeg en Black IPA. Ble 25,5liter i spannet. Neste uker setter jeg en Vienna, og da nærmer jeg med nye 70liter på boda.

Ok, har ingen hast. Kan ta det til Onsdag, var ikke det to uker?

Hvor lenge må det stå lagret på flasker? Og romvarmt eller kaldt?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg setter mine i romtemp i 5-6 dager for karbonering. Så setter jeg de på boda. Der er det noe kaldere, men langt fra kjøleskapskaldt. Mange anbefaler at man setter all øl kaldt med en gang etter karbonering. Pils feks, skal stå så kaldt som mulig, så lenge som mulig. (derav "Lager") Heldigvis har svigers kjølerom så jeg kan sette opp så mange kasser jeg bare vil. En lur ting er å kjøpe seg noen Coopers 0,5 plastflasker. Bruk 3-4 flasker til hvert brygg. Med plastflasker kjenner du nemlig om karboneringen er i gang, og når sånn ca den er ferdig.

En liten historie du kan ta med deg. Første brygget jeg brygget, flasket jeg med gamle (dårlige) korker og en elendig korkemaskin. Dette gjorde at det ikke ble kullsyre i det hele tatt. Tenkte at nå må jeg tømme ut alt, men naboen som er en erfaren brygger, ba meg prøve på nytt. Hadde på nytt sukker, og korket igjen. Ventet 5-6 dager.....heeeelt dødt igjen. Da var jeg klar for å tømme ut, men naboen sa at jeg burde vente 3-4 uker og teste igjen. Om det da ikke var noe futt, så var det bare å tømme ut. Jeg glemte egentlig ut hele ølet, men da naboen var her for en ølsmake-kveld, tenkte jeg at jeg kunne sette ei flaske i kjøleskapet. Og da var jeg jammen glad jeg ikke hadde tømt den ut. Den var nemlig knallgod, og perfekt karbonert.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,460
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg setter mine i romtemp i 5-6 dager for karbonering. Så setter jeg de på boda. Der er det noe kaldere, men langt fra kjøleskapskaldt. Mange anbefaler at man setter all øl kaldt med en gang etter karbonering. Pils feks, skal stå så kaldt som mulig, så lenge som mulig. (derav "Lager") Heldigvis har svigers kjølerom så jeg kan sette opp så mange kasser jeg bare vil. En lur ting er å kjøpe seg noen Coopers 0,5 plastflasker. Bruk 3-4 flasker til hvert brygg. Med plastflasker kjenner du nemlig om karboneringen er i gang, og når sånn ca den er ferdig.

En liten historie du kan ta med deg. Første brygget jeg brygget, flasket jeg med gamle (dårlige) korker og en elendig korkemaskin. Dette gjorde at det ikke ble kullsyre i det hele tatt. Tenkte at nå må jeg tømme ut alt, men naboen som er en erfaren brygger, ba meg prøve på nytt. Hadde på nytt sukker, og korket igjen. Ventet 5-6 dager.....heeeelt dødt igjen. Da var jeg klar for å tømme ut, men naboen sa at jeg burde vente 3-4 uker og teste igjen. Om det da ikke var noe futt, så var det bare å tømme ut. Jeg glemte egentlig ut hele ølet, men da naboen var her for en ølsmake-kveld, tenkte jeg at jeg kunne sette ei flaske i kjøleskapet. Og da var jeg jammen glad jeg ikke hadde tømt den ut. Den var nemlig knallgod, og perfekt karbonert.

Ok, takk for gode tips, du er grei å ha for folk som ikke har så god peil på brygging.

Som venteøl har jeg idag smakt en Borg Oktober øl, den var himla god for å være en butikkøl, har også smakt Aas fatøl, helt grei pils. Skal prøve Ægir harvest ale, Brew Dog punk IPA og Nøgne ø Imperial stout.

Ægirs øl har jeg ikke smakt før, så det blir spennende.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du som liker IPA, bør prøve Ægir sin. Den er knallgod.

Jeg har akkurat åpnet naboens India Ale. Rund og fin. Ikke bitter, ei heller mye humle smak/lukt. Lettdrikkelig. Fikk med meg 9 forskjellige øltyper av naboen i dag. Han har vel 12-13 typer stående i kjelleren. Gleder meg til å teste. Noen har jeg smakt før, men de fleste er nye for meg.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,460
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du som liker IPA, bør prøve Ægir sin. Den er knallgod.

Jeg har akkurat åpnet naboens India Ale. Rund og fin. Ikke bitter, ei heller mye humle smak/lukt. Lettdrikkelig. Fikk med meg 9 forskjellige øltyper av naboen i dag. Han har vel 12-13 typer stående i kjelleren. Gleder meg til å teste. Noen har jeg smakt før, men de fleste er nye for meg.

Har prøvd Ægirs Ratatosk en dobbel IPA, den var meeeget god ja. Den vanlige Ipan deres har jeg ikke prøvd ennå tror jeg.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var vi over på en Brown Ale. Naboen kaller den "Høst Kos", og det passer veldig godt. Smak av sjokolade og karamell. Snadder.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God fredag!

[YOUTUBE]Bg-6Ldykkwg[/YOUTUBE]

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he. God fredag Morten.

Stout i glasset nå. Ikke min favoritt, men det er artig å teste.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en sak jeg aldri blir helt klok på, hvis man har funnet et "favorittøl" hvorfor drive å ekspirementere med ting som potesialt smaker dritt?
    Gøy å prøve joda, jeg ser den, men poenget med alkohol er jo ikke å sitte å smake på ting som muligens stinker bigtime..

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,460
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Er en sak jeg aldri blir helt klok på, hvis man har funnet et "favorittøl" hvorfor drive å ekspirementere med ting som potesialt smaker dritt?
    Gøy å prøve joda, jeg ser den, men poenget med alkohol er jo ikke å sitte å smake på ting som muligens stinker bigtime..
    Stout er meget godt, smakte Nøgne Ø Imperial stout igjen, med P5 på ørene.

Meget god øl. Men jeg foretrekker IPAs og lysere øl, men fryder med forandring.

Det å bare drekka pils, må være det kjedeligste som finns.

Vel, vel vet man ikke bedre, så vet man ikke bedre......

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Stout er meget godt, smakte Nøgne Ø Imperial stout igjen, med P5 på ørene.

Meget god øl. Men jeg foretrekker IPAs og lysere øl, men fryder med forandring.

Det å bare drekka pils, må være det kjedeligste som finns.

Vel, vel vet man ikke bedre, så vet man ikke bedre......

Du mener altså at det er jeg som går glipp av ting når det er helg?

Side 489 av 573 FørsteFørste ... 349 359 369 379 389 399 409 419 429 439 449 459 469 479 485 486 487 488 489 490 491 492 493 499 509 519 529 539 549 559 569 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •