Flere som liker øl? - Side 456

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  7
Side 456 av 573 FørsteFørste ... 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 446 452 453 454 455 456 457 458 459 460 466 476 486 496 506 516 526 536 546 556 566 ... SisteSiste
Viser resultater 9,101 til 9,120 av 11441
    Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Etter en standard taxi krangel er jeg hjemme...
    Grunnen til at jeg ikke går for Purity, er at jeg anser matching som en av hovedgrunnene til denne hobbien, dessuten elsker jeg Source! Det er få om ingen som etter mine ører kan matche disse høytalerne!

Legge deg nå din fante!!!

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar en:

...etter jobben. Herlig.

Newcomer Svein2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sakset fra Hamar Arbeiderblad. Kommentarer unødvendig

En litt sur dag på jobben…
    25.000 flasker øl rett i sluket

ØLDUMPING: Fra venstre diplombrygger Oskar Stenbakken, daglig leder i Atna Øl AS Sverre Oskar Øverby og arbeidende revisor i Tollvesenet tollregion Øst-Norge på Kongsvinger, Arild Bjerke kaster øl på harde livet.
    Foto: Trond Løvmo
    Sjauere fra det nye selskapet Atna Øl AS sørget i går for å knuse restlageret av mopedøl, økologisk eksport, engelsk lys og hjemmepåskeøl (ikke for kyllinger).
    Trond Løvmo

ATNA: På en symbolsk sur og kald dag, utførte karene en sur og kald jobb. Siste rest av det lille rare annerledesbryggeriet, som skulle selge øl med humor i framsete, Atna Bryggeri AS ble i går knust i en stålblå container under oppsyn av Aril Bjerke fra Tollvesenet, utenfor bryggeriet på Atna.

Tollvesenets kar, som hadde kjørt 23 mil fra Kongsvinger, var ikke snauere enn at han brettet opp ermene og ble med på jobben. Bjerke har knust ei ølflaske før, for å si det sånn. Men dagligdags er det ikke.
    Han er åpenbart til stede for å kontrollere at ølet virkelig blir destruert. Slik er reglen.

En sur eim
    Det bredte seg en sur eim av øl over Atna utover dagen etter hvert som ølsjauerne i det nye selskapet bokstavelig talt knuste sist rest av konkursbryggeriet.
    Atnas egen røslige diplombrygger, Oskar Stenbakken, håndterer trucken som et leketøy, og kjører ut pall på pall med ølflasker pakket i grå kartong med Morten M's unike øltørste ulv som design og varemerke.
    Oppe på rampen står daglig leder i det nye bryggeriet, Sverre Oskar Øverby. Han har vært med helt fra starten, og opplevd både oppturer og nedturer.
    Utstyrt med forsvarets varme loslue, solide vernebriller og propper i ørene måker han kasse på kasse over containerripa.

Flagget til topps
    Det singler i glass, ølspruten står i alle retninger, men renner til slutt ut av bunnen på containeren og ned i en avløpskum.
    – De siste som får glede av dette ølet er vel en og annen meitemark som får seg en rus under jorda, smiler Sverre Oskar Øverby tappert.

Da eventyret med Glopheim og bryggeriet var i startgropa uttalte han på et grendemøte at vel kan det hende at Atna en gang i framtida gikk nedom, men skulle så skje, så skulle han sørge for at de gikk ned med flagget til topps.
    Hver eneste dag står han på og gjør slettes ikke sin egen uttalelse til skamme.
    Etter at ølet har vært innom det stedlige rensebassenget bestående av naturens enorme sandavsetning en tur, og rent ut i Glomma, er nok meitemarkene for lengst blitt edru, og ølet aldeles alkoholfritt.

En merkedag
    I matpausen dukker styreleder Anne Kristin Schou Mathiesen opp.
    Hun har nettopp kommer hjem fra en strålende vellykket ferietur i Afrika, og forteller entusiastisk at dette egentlig er en merkedag for bryggeriet.
    – Alt det gamle er nå ute. Nå stiller vi med blanke ark og ser framover, forteller Anne Kristin Schou Mathiesen.
    I februar lover Sverre Oskar Øverby nybrygget ettergjæret Atna-øl. Brygget i regi av Atnas nye håp; Atna Øl AS.

(18.11.2008 kl. 10:32)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,448
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff. Her var det mye trist lesing ...

Men vi får håpe at det blir en litt mer lykkelig slutt etterhvert da.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,075
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik lesning ER trist!

Jeg har selv hjulpet noen tollere å skyte champagneflasker, tømme 18år gammel whiskey, XO Cognac øl og you-name-it på en årlig tømming av DHL sitt tollager når de holdt til på Fornebu. Jeg hadde tårer i øyna, men gjett om gamlekara som kjørte lastebil for DHL syntes det var morsomt å se på...

Var en blek gjeng som var på jobb den dagen.

DrE

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger lett henslengt på sofaen og leser dette.. Triste saker.. Tar meg en gravøl, en iskald tuborg nå jeg

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,357
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide med en pilsner vel?

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart det!!!! :-D
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlige tider på hadeland fordrer en øl.

Skål for Kongen, den stuten!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Ola! Hvordan går det?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her går det i kaffe,snus og mandariner i skjønn symfoni med mark knopfler og telys! Gutten som kan være edru det!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,357
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her går det i kaffe,snus og mandariner i skjønn symfoni med mark knopfler og telys! Gutten som kan være edru det!
    Du får bare fyre opp noen duftlys også - og sette på Brokeback Mountain så har du full pakke :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Du får bare fyre opp noen duftlys også - og sette på Brokeback Mountain så har du full pakke :-D
    hahahahaha!! Skrev innlegget for å lodde stemningen og du traff jackpot gitt

Tror du seriøst at jeg gjør dette hvis jeg planlegger og sitte mutters aleine?
    Oddsen er vel omtrent like stor som at en julegris får vinger og flyr, nei kommer en gjeng her straks.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,357
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hahahahaha!! Skrev innlegget for å lodde stemningen og du traff jackpot gitt

Tror du seriøst at jeg gjør dette hvis jeg planlegger og sitte mutters aleine?
    Oddsen er vel omtrent like stor som at en julegris får vinger og flyr, nei kommer en gjeng her straks.
    Skjønte det var en invitasjon til litt spøk.....

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønte det var en invitasjon til litt spøk.....

Skulle ut med noe søppel isted, iført de tradisjonelle tøfflene, der gikk jeg jaggu rundt gitt og lå og laga snøengler et par minutter, friskt!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Hei Ola! Hvordan går det?

Hei Frode,

Rett på dunken?
    Penga, bilen og innbo forsvinner kanskje om ikke lenge - siden kongen trenger meg.

En ting er sikkert, pilsen min er MIN:twisted:

Hvordan står det til der da?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skrev to sider i russeavisen om duftlys, et villt kåseri som jeg desverre ikke finner igjen. Konklusjonen var i alle fall at kun satans tilbedere ville formidle slikt til vanlige folk.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,357
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Førstegangstjeneste?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jeg skrev to sider i russeavisen om duftlys, et villt kåseri som jeg desverre ikke finner igjen. Konklusjonen var i alle fall at kun satans tilbedere ville formidle slikt til vanlige folk.
    Duftlys er roten til all jævelskap! Finns det noe verre enn å våkne etter et heftig nach og kjenne det lukter røde fioler og lille blommor som sprer seg som eder og galle gjennom terrenget!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Hei Frode,

Rett på dunken?
    Penga, bilen og innbo forsvinner kanskje om ikke lenge - siden kongen trenger meg.

En ting er sikkert, pilsen min er MIN:twisted:

Hvordan står det til der da?
    Kongen er kravstor syns jeg.

Her står det fint til. Lille Theodor sover søtt i vugga si mens far tar seg en fredagspils eller to. Akkurat slik det skal være. Vi fyrer i peisen mens det er tilnærmet storm ute og snøfokk. Koselig det.

Side 456 av 573 FørsteFørste ... 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 446 452 453 454 455 456 457 458 459 460 466 476 486 496 506 516 526 536 546 556 566 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •