Flere som liker øl? - Side 454

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  7
Side 454 av 573 FørsteFørste ... 314 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 450 451 452 453 454 455 456 457 458 464 474 484 494 504 514 524 534 544 554 564 ... SisteSiste
Viser resultater 9,061 til 9,080 av 11441
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,369
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    En stk 0,5liter boks koster vel drøye 25 kroner. Opp mot 30 for importøl.
    Alkoholmengden er 4,5%.

En stk 0,5liter flaske koster omtrent 60 kroner.
    Alkoholmengden er mellom 7 og 10%.

Ergo er ikke prisforskjellen så stor per mendge alokohol.
    Liker man øl så drikker man flasker!

For eksempel dette ølet:

Hamar Arbeiderblad - Mat & drikke - Øltips

Grans Premium til rundt kr 10,- per flaske! Altså en sixpack for under kr 70,- med meget godt øl!

Men jeg ser at Nøgne Ø juleøl gjør det godt i tester, her blir det kåret som vinner (noen få poeng foran Ringnes):

http://dinmat.aftenposten.no/Temasid...s-beste-juleøl

Men i denne testen blir det fullstendig parkert av blant annet Ringnes (til kr 30,- per flaske og 9,9%) :

Art of Taste ingen tittel

Så for egen del så kommer jeg nok å kjøpe en flaske Nøgne Ø for å smake, men heller kjøpe for eksempel Ringnes Juløl på polet - og får minst dobbelt så mye igjen for pengene!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del har alkoholgehalt kun med smak å gjøre. Mange av sortene man får på butikken har en dårlig sammensetning hvor alkoholmengden ikke står i stil med smaken på produktet, kun fordi man må holde seg i riktig avgiftsklasse.

Hvor full jeg blir per krone er ikke prioritert, derimot er hvor mye glede og kos jeg får ut av det prioritering nummer en. Noen synes det er kos å bli full og at målet forhelliger midlene, jeg er litt mer som Frans av Assisi (du har en god øl forresten Frans) :wink:

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,369
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    For min del har alkoholgehalt kun med smak å gjøre. Mange av sortene man får på butikken har en dårlig sammensetning hvor alkoholmengden ikke står i stil med smaken på produktet, kun fordi man må holde seg i riktig avgiftsklasse.

Hvor full jeg blir per krone er ikke prioritert, derimot er hvor mye glede og kos jeg får ut av det prioritering nummer en. Noen synes det er kos å bli full og at målet forhelliger midlene, jeg er litt mer som Frans av Assisi (du har en god øl forresten Frans) :wink:
    Så gud snakker til deg også?

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg drikker sjelden mer enn en slik øl om gangen.

Det handler om god smak, ikke alkohol

Om man kan overføre dette til haifai, hvorfor har du Barco proj og Kappa høyttalere, når du kunne fått like stort bilde og enda høyere lyd med mer bass for mye mindre penger?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snart får jeg en sms fra vinmonopolet om at ølet jeg har bestil, har kommet.

Vi snakker om Nøgne Ø Dark Horizon 2nd Edition.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,369
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg drikker sjelden mer enn en slik øl om gangen.

Det handler om god smak, ikke alkohol

Om man kan overføre dette til haifai, hvorfor har du Barco proj og Kappa høyttalere, når du kunne fått like stort bilde og enda høyere lyd med mer bass for mye mindre penger?
    Dette blir vel for dumt? Jeg har ikke kritisert deg - jeg har kun kritisert prisen på ølet.

Nøgne Ø blir ihvertfall altfor dyrt for meg - kan selvsagt betale litt ekstra for noe som er vedlig godt og ekslusivt, men dobbelt så dyrt som like annet godt øl blir bare tull etter mitt syn.

Men du må selvsagt brenne så mange spenn du vil på ølet - det har du full rett til.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, du har ikke kritisert meg. Null problem med at du synes det er dyrt. For det synes jeg også.

Jeg avslutter kvelden med en Lagavulin 16. (Jobbet i natt og har holdt meg våken til nå..)

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,369
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at jeg ikke har smakt Nøgne Ø juleøl så må jeg jo nesten kjøpe et par flasker slik at jeg kan uttale meg om smaksintrykk.

Er litt nervøs for at det smaker for godt - kan jo bli en dyr vane...

Det blir liksom slik: Skal jeg kjøpe en ny dvd eller åpne en øl?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,464
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Studietur/rekreasjon før jula?

Ingen tvil om hvor man bør legge neste AVforumtreff

Hvorfor bare drikke øl når du også kan bade i det? - Magasinet - Dagbladet.no
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig er jeg veldig glad i Guiness, Caffreys, Kilkenny og Bodington, noen som vet om noen andre øl av denne typen draught jeg burde prøve ut?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Draught betyr at den kommer fra fat på en pub.

Guinness er en Stout.

Kilkenny, Boddington, Caffreys er Ale.

Prøv Spitfire (Ale), Nøgne Ø Brown Ale og Havre Stout, Haandbryggeriet Pale Ale, Newcastle Brown Ale, Circle Master (synes denne er utrolig god og balansert), . (Dette er kun butikkøl). Det er bare å kjøpe det du kommer over.

Vil du ha sterkere og øl med generelt mer karakter og smak, må du på polet. Om du bor i nærheten av svenskegrensa, ville jeg tatt meg en tur over og sett hva de har på Systembolaget. Opp mot en tredel av prisene i Norge på godt øl.

Du kan også lese deg ram til hva som funker på http://www.ratebeer.com/ (Siden er nede for service for øyeblikket.)

Ellers er Apéritif.no en meget god side. De har egen øl-avdeling også. Apéritif - øl

Apéritif - Test av mørkt øl

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jess - en hyggelig beskjed inni all mattelesingen: borettslaget skal oppgradere kabelnettet - så om en stund kommer det en kar med HD-ready dekoder og nytt kabelmodem.. 31 kanaler og så får man velge to kanaler fritt fra et kanalutvalg - 5 av disse totalt 33 kanalene i HD. Hastigheten på internettilkoblingen er usle 900/900kbps - men kan oppgraderes til 20000/3600kbps mot betaling. Denne oppgraderingen ligger i husleia - så det er bare å legge beina på fotskammelen og innta horisontalen i godstolen... 8) Nå fikk jeg plutselig en grunn til å skifte ut min gamle Samsung... :twisted:

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Newcastle Brown Ale
    Er Ringnes med sukkerkulør, det har null karakter og styrke.
    Jeg følte meg lurt når jeg kjøpte seks av de...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en, og makan til vassen ale skal man lete lenge etter. Men noen synes den er god. (Kanskje i mangel på å ikke ha smakt noe annet?)

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke øl i kveld/natt, men er nå koselig å mekke seg ett par irish cofees også da Skål

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Draught betyr at den kommer fra fat på en pub.

Guinness er en Stout.

Kilkenny, Boddington, Caffreys er Ale.

Prøv Spitfire (Ale), Nøgne Ø Brown Ale og Havre Stout, Haandbryggeriet Pale Ale, Newcastle Brown Ale, Circle Master (synes denne er utrolig god og balansert), . (Dette er kun butikkøl). Det er bare å kjøpe det du kommer over.

Vil du ha sterkere og øl med generelt mer karakter og smak, må du på polet. Om du bor i nærheten av svenskegrensa, ville jeg tatt meg en tur over og sett hva de har på Systembolaget. Opp mot en tredel av prisene i Norge på godt øl.

Du kan også lese deg ram til hva som funker på http://www.ratebeer.com/ (Siden er nede for service for øyeblikket.)

Ellers er Apéritif.no en meget god side. De har egen øl-avdeling også. Apéritif - øl

Apéritif - Test av mørkt øl
    Takker for forslag Da skal jeg se hva jeg finner så får jeg teste ut litt

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du er fra Drammen, må du smake på Haandbryggeriet. De holder til i Thornegaten 39 i Drammen.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SPA-tur

Dette høres bare fantastisk ut! Foreslår at AVforum straks arrangerer tur... :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Dette høres bare fantastisk ut! Foreslår at AVforum straks arrangerer tur... :-D
    Hehe.. Jeg blir med :-P

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kilkenny og Caffreys husker jeg godt da vi var stasjonert i Belfast i forbindelse med et prosjekt et par år en stund tilbake. Spesielt Caffreys var som krem å regne etter et par Guinnes.

Er det noen andre her som har nytt Guiness på den eldste puben i Belfast (rett over det mest bombede hotellet i Europa)?

Side 454 av 573 FørsteFørste ... 314 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 450 451 452 453 454 455 456 457 458 464 474 484 494 504 514 524 534 544 554 564 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •