Flere som liker øl? - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  7
Side 38 av 573 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 538 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 11441
    Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Min er ganske dominant, noe de fleste hannschæfere er.. I tillegg hadde han en veldig uheldig opplevelse når han var 10 mnd gammel.. Var på besøk hos ei som har schæfer, og det kom en til med en stor hannschæfer på ca 4-5 år.. Den hadde visst eier stålkontroll over, og insisterte på at vi skulle slippe de.. Noe jeg i mun uvitenhet gjorde.. Og min ble kjeppjaget og banket slik opp at det holdt på å gå galt... Det var like før jeg rev av vedkommende eiers hode faktisk.. Dette har i all hans tid medført at han er mistenksom når han møter andre hunder, helt frem til at han skjønner det er ei tispe eller en liten valp.. Så folkens, vær forsiktige, for slike ting sitter i. Når jeg bodde i Oslo, så gikk vi nesten daglig i frognerparken, og opp på den hundesletta. Og var det mye schæfere der, så turde han ikke å gå ut og leke, men gjemte seg bak meg.. Dette gjorde han helt til vi møtte noen med to voksne,snille og tålmodige hannschæfere som han fikk leke med og fikk igjen troa på at schæfere ikke var farlige..

Den dag i dag, så ser jeg den eieren med hen hunden som gjorde dette mot min, og nå som min er 7 år og hans er 11, så hadde min tatt den av dage om jeg ville.. Uff for noen tanker jeg får når jeg tenker på den episoden.. Men at jeg kunne klinka eieren rett ned den dagi dag for ett skeivt ord? JA....... Sorry, men sant..

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tragisk når slikt skjer ja, den mopsen vi hadde var blitt mishandlet før vi henta henne hjem, etter 10år hos oss bøyde hun fortsatt hodet hvis hun så ei hånd som var nær hodet hennes..Skjønner godt du kunne tenkt deg å smekka han som eide schæferen.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy flate. er helt utslått av hva enn det er jeg har av noe sykdom.. kom nettopp hjem etter 15 min tur med hunden slik at han fikk gjort fra seg litt.. kortpustet og helt svett.. jeg som normalt går 1-2 timer på en dag som denne og dette været...... jesus.. Jaja, heldigvis flere fotballkamper på CD i ettermiddag og kveld så har en noe å se på.. :-)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe de finner ut hva det er som feiler deg, er jo ikke helt etter boka å ligge utslått i nesten 3 uker. Med det samme du er til legen kan du jo spørre hva som feiler meg, grumsete syn på høyre øye og litt svimmel

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Tragisk når slikt skjer ja, den mopsen vi hadde var blitt mishandlet før vi henta henne hjem, etter 10år hos oss bøyde hun fortsatt hodet hvis hun så ei hånd som var nær hodet hennes..Skjønner godt du kunne tenkt deg å smekka han som eide schæferen.
    WORD!!! Hvordan kan noen være i stand til å mshandle en hund, ett dyr som i utgangspunktet ser på deg som sin "Gud" og leder og forguder deg? Skjønner meg ikke på folk jeg. Men har en intressant historie rundt dette med hunder og mishandling..

Når jeg bodde i oslo, så jobbet jeg i en periode på Grønland politistasjon. Der møtte jeg en kollega som hadde en schæfer, og våre hunder lekte sammen ofte innegjerdet.. Så en dag hadde han plutselig to stk schæfere. Jeg spurte om han hadde kjøpt seg en til, men neida... Han hadde kommet gående oppover karl johan nylig, og der stod det en idiot av en boler og skamslo schæferen sin.. Min kollega gikk bort og spurte hva han holdt på med og hvorfor og fikk følgende svar: For at den skal respektere meg.. Velvel, følgende hendte.. Min kollega presenterte seg og viste identitetskort og sa følgende: Nå tar jeg med meg hunden din opp på stasjonen, og så får du evt hente den der etter at jeg har fått meg en virkelig alvorsprat med deg.. Han kom aldri.... :-) Den schæferen var engstelig lenge for tilogmed å gå over dørkarmen til stua, men etterhvert så kom den seg betraktelig og ble en glad gutt.. Derfor hadde kollegaen min plutselig to schæfere... OG min og de to hadde det kongelig morsomt sammen både titt og ofte...

Avogtil har slike historier en happy ending :-)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe de finner ut hva det er som feiler deg, er jo ikke helt etter boka å ligge utslått i nesten 3 uker. Med det samme du er til legen kan du jo spørre hva som feiler meg, grumsete syn på høyre øye og litt svimmel
    Skal høre med de jeg :-)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    WORD!!! Hvordan kan noen være i stand til å mshandle en hund, ett dyr som i utgangspunktet ser på deg som sin "Gud" og leder og forguder deg? Skjønner meg ikke på folk jeg. Men har en intressant historie rundt dette med hunder og mishandling..

Når jeg bodde i oslo, så jobbet jeg i en periode på Grønland politistasjon. Der møtte jeg en kollega som hadde en schæfer, og våre hunder lekte sammen ofte innegjerdet.. Så en dag hadde han plutselig to stk schæfere. Jeg spurte om han hadde kjøpt seg en til, men neida... Han hadde kommet gående oppover karl johan nylig, og der stod det en idiot av en boler og skamslo schæferen sin.. Min kollega gikk bort og spurte hva han holdt på med og hvorfor og fikk følgende svar: For at den skal respektere meg.. Velvel, følgende hendte.. Min kollega presenterte seg og viste identitetskort og sa følgende: Nå tar jeg med meg hunden din opp på stasjonen, og så får du evt hente den der etter at jeg har fått meg en virkelig alvorsprat med deg.. Han kom aldri.... :-) Den schæferen var engstelig lenge for tilogmed å gå over dørkarmen til stua, men etterhvert så kom den seg betraktelig og ble en glad gutt.. Derfor hadde kollegaen min plutselig to schæfere... OG min og de to hadde det kongelig morsomt sammen både titt og ofte...

Avogtil har slike historier en happy ending :-)
    Av og til, men for sjelden spør du meg. Er så utrolig mange som skaffer seg store hunder uten å ha noen som helst snøring på hvordan å oppdra de. Så da ender det med mishandling å juling. Hadde det vært opp til meg så hadde de fått like mye juling som dyret de mishandlet.

Den mopsen bodde i en innhegning med 25mopser + 5 labradorer.
    Hvor stor var innhegningen? 17kvm!!!!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig.... :-( Men vi skal alle vite at en kuet hund, er en farlig hund!! Verre jo større de er... Tror ikke min skulle hatt noe problem å ta meg av dage om natta når jeg ligger og sover for å si de slik... Men heldigvis liker han bedre å ligge helt inntil og på "pappas" armkrok :-) Det store beistet.. :-)

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal høre med de jeg :-)
    Spør om de vet hva som feiler meg også.

Symptomene mine er løs mage og kaldsvetting...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PiXeL

Det skal jeg si deg, løs mage kommer ifra lav karbo ølet, for kroppen din er ikke beregnet for å drikke lav karbo øl. Kaldsvettingen er mer en psykisk tilstand som kommer av angst, paranoia, ambivalens og bitte litte bipolaritet.

Altså du er livredd det meste, spesielt de som forfølger deg. Klarer ikke å ta en beslutning, og humøret ditt hopper opp og ned på skalaen uten å klare å stabilisere seg.

Løsningen ? Vel.... Det blir dyrt

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PiXeL

Fyllasjukå du....... :-) Drikke masse cola og innta hvil&hvil med god film... :-) Thats an order... hehe

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig.... :-( Men vi skal alle vite at en kuet hund, er en farlig hund!! Verre jo større de er... Tror ikke min skulle hatt noe problem å ta meg av dage om natta når jeg ligger og sover for å si de slik... Men heldigvis liker han bedre å ligge helt inntil og på "pappas" armkrok :-) Det store beistet.. :-)
    Jepp, de er ganske så ustabile kan være ja. Mus som vi kalte mopsen var ekstremt glad i de hun likte, men de som ikke var godtatt var ikke anerkjent idet hele tatt, de var hun rett og slett litt bister mot. Heldigvis hadde hun igjen bare 3 tenner på slutten, så skadeomfanget var begrenset.

Tjukken jeg har nå kan gjøre bra skade hvis han finner ut hvor sterk han egentlig er, men med 4 i iq skal det godt gjøres

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg si deg, løs mage kommer ifra lav karbo ølet, for kroppen din er ikke beregnet for å drikke lav karbo øl. Kaldsvettingen er mer en psykisk tilstand som kommer av angst, paranoia, ambivalens og bitte litte bipolaritet.

Altså du er livredd det meste, spesielt de som forfølger deg. Klarer ikke å ta en beslutning, og humøret ditt hopper opp og ned på skalaen uten å klare å stabilisere seg.

Løsningen ? Vel.... Det blir dyrt
    Vel, litt skummelt å diagnostisere bipolaritet etter så lite informasjon..! Tror vi kan hittil kalle det for fyllesyk tilstand, som riktig nok kan medføre særdeles mye angst og kaldsvetting ja.. :-)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, litt skummelt å diagnostisere bipolaritet etter så lite informasjon..! Tror vi kan hittil kalle det for fyllesyk tilstand, som riktig nok kan medføre særdeles mye angst og kaldsvetting ja.. :-)
    hehehe, ja det var en ekstrem diagnostikk på bakgrunn av ingenting Krever nok ekstremt mye mer enn akkurat dette ja, men en liten søndagsspøk må vel tåles Bestandig morro å tulle litt med fyllesyke folk vettu.

Beste jeg har opplevd var ei vennine som ringte engang og fortalte at hun var bipolar. Å sa jeg, ja for hun hadde vært skikkelig deppresiv så lenge, ja nesten så deppresiv at det var manisk. Da lo jeg godt lenge å vel.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe... nesten så depressiv at hun var manisk ja :-) Jeg opplever mye av de meldingene for tiden jeg også.. jobber for tiden på ett akuttmottak innen psykiatrien... Har vel sett det meste for å si det slik... Uff, det er rart å tenke på at mange av de tilfellene kan bli oss om det skjer nok med oss... huske på det gutter!!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så sant så sant, er så lite som skal til i mange tilfeller gitt. Utrolig mange skjebner ute å går. Jobber selv innen rus/psykiatri. Stort hver for seg i adskilte baser, men også endel dobbelidagnostistikk. Ekstremt spennende å utfordrende.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser mye dobbeltdiagnoser for tiden. og også trppel... hvor skal det stoppe?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dobbeldiagnoser er det veldig mye av ja, skrev faktisk bachlern min opp dobbeldiagnoser - Rus og psykiatri. Ekstremt interessant stoff imho.

Har ikke så mange med trippel, men et par. Og da er det godt å ha sammarbeid med flere etater slik at en ikke står alene oppi det, for det tror jeg virkelig kan slite ut noen og enhver.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gjett om. jeg er litt sånn hybrid jeg.. jobbet innen barn/unge, rus/psykiatri politi/kriminalomsorg..

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt hybrid jeg og, har 4 baser, en for psykatri, en for ungdom med diverse, en for alkoholikere, og helsestasjon rus

Side 38 av 573 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 538 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •