Forsterker som tok fyr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker som tok fyr

Hei

Jeg kjøpte meg en Thomson forsterker, for ca 2 år siden, denne tok fyr under en rolig karaoke kveld. Jeg leverte den inn under reklamasjon. Jeg ventet godt over 90 dager. Med svært liten kommunikasjon fra selger om hvordan det i det hele tatt gikk med forsterkeren. Det kom noen historier om at han måtte vente på deler fra Frankrike osv.

Jeg fikk så forsterkeren tilbake etter å ha faktisk kjørt 15 mil for å levere den, og 15 mil for å hente den igjen. Tok den med meg hjem, og fikk montert den opp. Nå var det ikke lyd fra venstre høytaller framme lengre.

Jeg ringte å fortalte selger om saken, og han sa at dem hadde testet den i 8 timer.

Jeg forklarte at denne fungerer ikke, så jeg må komme tilbake å levere den igjen, mer eller mindre latterliggjort fikk jeg levert den tilbake.

I dag fikk jeg regning på 500 kroner, og status var at forsterkern var i 100% feilfri, noe som er bare tull.

Hva skal jeg gjøre?

Det skal nevnes at flammene stod en halv meter opp av forsterkern da den tok fyr.

Mvh

En som trenger råd.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan hende at grunnen til at du ikke fikk lyd i den ene kanalen er at det er brudd i den ene kabelen. Prøvde du foreksempel å koble den andre høytalern med kabler rettpå den andre kanalen?

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jobbet på verksted og somregel så blir produktene testet ganske godt. Men de blir somregel ikke spilt for høyt for å ikke plage andre som jobber på verkstedet. Men selvsagt så kan ting skje som man ikke hadde planlagt.

Jeg ville klaget til verkstedet og levert den inn igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen

Jeg testet med min reserve\gamle Pioneer hjemme kino forsterker, at høytalere fungerte. Jeg har ganske tykke høytaler kabler. Jeg, sammen med andre testet det som testes kunne. Før jeg leverte tilbake igjen.

Det som er rart, er at test signalet fungerer på forsterkern, den gir sånn svak bizze lyd i alle høytalere, men klarer ikke å spille musikk på venstre kanal front.

Jeg har spillt med helt åpne kort ovenfor butikken jeg kjøpte den av, men jeg har mine mistanker nå om at dem ikke gjør det oven for meg.

Jeg har undersøkt litt hvor jeg står juridisk ovenfor butikken.

Jeg spurte om jeg ikke kunne sende forsterkeren i posten til dem, godt pakket inn, for at dette ble billigst frakt for dem. Siden dette er en reklamasjon.

Selgeren ga meg spydig svar tilbake at jeg måtte stå for transport utgiftene.

Så jeg kjørte 15 mil til sammen, for å levere den, og hjem.

Samme skjedde når jeg fikk den hentet, og så levert tilbake igjen. Med diverse bomringer. Ikke billigt.

Jeg spurte om en låne forsterker, mens min ble fikset. Det fikk jeg ikke, og jeg ventet over 3 månder på å få den igjen i første omgang.

I følge "Jurator" har selgeren opptråd ukorrekt ovenfor meg som kunde, han som selger fra butikk er pliktig til å dekke kostnadene mine med å få levert forsterkeren, og selvsagt velge billigst mulig metode.

Jeg har krav på låneforsterker, når perioden går over 1 uke.

"Jurator" Har konsulentert ,å har gitt klarsignal om at jeg skal skrive brev å forlange erstatning, for tapte penger på bensin, bomringer, samt heve kjøpet å få pengene tilbake.

Så slik står saken nå.

Samt den regningen jeg har blitt presantert for på ca 500 er ren svindel. Noe som ikke falt i god jord, hos personen jeg har hatt kontakt med angående juridiske retthigheter.

Så jeg får kontakte selger, å høre hva han egentlig mener eller vil :|
    Mvh

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •