Nokia N70 og N80 tips, løste tregheten i tlf en

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nokia N70 og N80 tips, løste tregheten i tlf en

Har hatt Nokia N80 i en tid nå, og etter en stund startet den å bli meget treg, den startet også å låse seg når jeg sendte meldinger. Jeg trykket send, og mens den sendte hang tlf en i 10 - 20 sec.

Snublet over løsingen på dette problemet på et forum, funket for meg og ser det har funket for en del andre. Så tenkte å dele det med dere, er vel noen N80 brukere her inne tenker eg.

Pass på for denne metoden sletter alt du har på tlf en, så ta sikkerhetskopi eller legg nr, bilder, kalender oppføringer på pc en eller sikkhertskopier til minnekortet.

OBS DU GJØR DETTE PÅ EGET ANSVAR

Her følger fremgangsmetoden, kalles Hard Reset. Gjør altså en del mer en å bare tilbakestille fabrikk innstilinger.

1. Backup your phone contents which is at Tools > Memory > Options > Backup phone memory. to the memory card ofcourse

2. Switch off the phone.

3. Holding the
    1)green key
    2)the 3 key
    3)the * key
    together while switching on the phone. hold these keys until the phone asks you to select the city. (you might need 3 hands for this )

4. After you set the city and time, restore all your settings and data from the memory card

5. Test the phone...

Good Luck

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beste måten å løse denne sms-sending tregheten på N80 er å oppgradere til siste software. Den løser dette problemet permanent.

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste om folk som hadde siste firmware uten hell. Ble ikke fikset, måtte kjøre hard reset.

Men firmware bør jo fikse det, eneste som er dritt er at en må sende den inn, rart at nokia snart ikke kan slippe slik at folk kan gjøre det selv. Måtte spart verksteder for ufattelig mye tid.

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mottar rimelig mange telefoner pr dag, og det hender at telefonen låser seg når jeg skal svare på et anrop. Dette kan skje enten jeg skyver telefonen åpen, eller trykker grønn tast. Noen andre med samme problem? Det gjelder N80 btw. Ellers en kjempetelefon, om man ser bort fra batterilevetiden

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min n80 blir helt rar på skjermen når noen ringer og jeg skyver på telefonen. dessuten sitter datakablen veldig dårlig så jeg må omtrent sitte med den i hånden for å få kontakt. hvis kontakten detter ut tilstrekkelig mange ganger må jeg restarte telefonen for å koble meg opp med 3g igjen. får levere den inn til service

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha hatt Nokia N70 i snart et år må jeg bare si at det blir lenge til jeg kjøper Nokia igjen.. Makan til møkktelefon skal du lete lenge etter!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joert
    Etter å ha hatt Nokia N70 i snart et år må jeg bare si at det blir lenge til jeg kjøper Nokia igjen.. Makan til møkktelefon skal du lete lenge etter!
    Jeg var veldig fornøyd med min N70 når jeg hadde den i alle fall. Du kan kjøpe hvilken som helst mobil og være uheldig med den. Klart noen mobilmerker er mer utsatt enn andre, men Nokia er etter min mening ikke en av dem...

teigas: bor du i nærheten av et servicesenter oppgraderer de softwaren din på maks 2 timer, som oftest mens du sitter i butikken og venter.

Newcomer anders91 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stilig

Det var jo kult at du kunne få tilbake fabrikk innstillingene. Men virka litt avansert med " you miht need three hands"

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, er ikkje fabrikk innstillinger i den forstand, er vel å slette alt du har gjort. Fabrikk innstilinger ligger under innstilinger, dette er en litt mere grundig rens for å si det slik. Hard reset kalles det.

Kontakter, bilder, kalenderoppføringer forsvinner om du ikke sikkerhetskopier til minnekort eller legger det på pc en.

Trenger bare 2 , går fint

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •