Pirking og kverrulering - Hvorfor??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pirking og kverrulering - Hvorfor??

Etter en del fartstimer på forumet og lesing av MANGE tråder har jeg latt meg irritere litt over enkelte brukeres måte å formulere seg på. For det noen som ikke kan dy seg når noe diskuteres, de skal kverrulere, pirke og rakke ned på andres synspunkter. Jeg har selv blitt bedt om å dokumentere påstandene mine, da egen erfaring med produktet tydeligvis ikke var godt nok. Det var heller ikke trådstarter som spurte etter det, men en som bare så seg nødt til å bryte inn og kverrulere, uten å tilføre noe konstruktivt til tråden. Det virker som det er viktigere for enkelte å motbevise andres påstander og "ha rett", enn å hjelpe de som trenger det. De samme personene har også en tendens til å overdrive negative aspekter ved et produkt. Noen blir også såpass fornærmet over at andre mener noe annet at de like godt henger ut vedkommende med navn og bilde bare på pur f (ja det har faktisk skjedd, men ble heldigvis moderert).

Med dette mener jeg ikke at man skal slutte å komme med egne synspunkter og diskutere ting, for det er tross alt det Avforum er til.
    Jeg skjønner bare ikke hva som er vitsen med å lire av seg usakeligheter som overhodet ikke hjelper noen?? Er hverdagen virkelig blitt så trist at man må gjemme seg bak en pc og tråkke på andre for å føle seg bedre?

Jeg vil presisere på det sterkeste at jeg ikke opplever dette som noe stort problem. Innlegget var først og fremst for å lufte min egen frustrasjon, ikke for å henge ut enkeltpersoner. Om det bare er jeg som har oppfattet det slik får nå være... Jeg har sikkert gått over streken selv i en tråd eller to, men det kan ha vært mer i kampens hete at det er brukt litt sterke gloser. Intensjonen har ikke vært å drite ut andre.
    De som lager dårlig stemning og virkelig trakassere andre blir jo uansett kastet ut herifra. Men så har man de som hele tiden ligger i en gråsone... De blir som myggen som aldri stikker deg, du må bare veive den unna av og til

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Etter en del fartstimer på forumet og lesing av MANGE tråder har jeg latt meg irritere litt over enkelte brukeres måte å formulere seg på. For det noen som ikke kan dy seg når noe diskuteres, de skal kverrulere, pirke og rakke ned på andres synspunkter. Jeg har selv blitt bedt om å dokumentere påstandene mine, da egen erfaring med produktet tydeligvis ikke var godt nok. Det var heller ikke trådstarter som spurte etter det, men en som bare så seg nødt til å bryte inn og kverrulere, uten å tilføre noe konstruktivt til tråden. Det virker som det er viktigere for enkelte å motbevise andres påstander og "ha rett", enn å hjelpe de som trenger det. De samme personene har også en tendens til å overdrive negative aspekter ved et produkt. Noen blir også såpass fornærmet over at andre mener noe annet at de like godt henger ut vedkommende med navn og bilde bare på pur f (ja det har faktisk skjedd, men ble heldigvis moderert).

Med dette mener jeg ikke at man skal slutte å komme med egne synspunkter og diskutere ting, for det er tross alt det Avforum er til.
    Jeg skjønner bare ikke hva som er vitsen med å lire av seg usakeligheter som overhodet ikke hjelper noen?? Er hverdagen virkelig blitt så trist at man må gjemme seg bak en pc og tråkke på andre for å føle seg bedre?

Jeg vil presisere på det sterkeste at jeg ikke opplever dette som noe stort problem. Innlegget var først og fremst for å lufte min egen frustrasjon, ikke for å henge ut enkeltpersoner. Om det bare er jeg som har oppfattet det slik får nå være... Jeg har sikkert gått over streken selv i en tråd eller to, men det kan ha vært mer i kampens hete at det er brukt litt sterke gloser. Intensjonen har ikke vært å drite ut andre.
    De som lager dårlig stemning og virkelig trakassere andre blir jo uansett kastet ut herifra. Men så har man de som hele tiden ligger i en gråsone... De blir som myggen som aldri stikker deg, du må bare veive den unna av og til
    En litt dårlig dag igår Marantz:-D

Er forsåvidt litt enig med deg, noen er mer kverrulerende enn andre og skal absolutt ha en egen mening i de forskjellige trådene. Det er derimot ikke alltid dette trenger å medføre noe negativt. Jeg irriterte meg litt over en person enn periode, (nevner ikke navn, men leser denne personen mitt innlegg, så vet han hvem det er:-D ) men etter å ha lest litt på endel innlegg, så viste det seg at det faktisk var mye konstruktivt og informativt ved innleggene hans. Det som irriterer meg grenseløst og som av og til, nesten får meg til å gå til angrep på skjermen, er når uenigheter og heftige diskusjoner blir personlige og drittkastingen kommer. Da klikker det nesten for meg. Det er så fullstendig unødvendig og er ikke dette forumet verdig:-D
    Hvis jeg har forstått deg rett, så er vel egentlig formålet med tråden din å få bukt med unødvendig pirking, drittkasting og personlige angrep???
    Hvis så er tilfelle, så har du min fulle støtte ihvertfall!!!

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge vi alle er forskjellige vil det altid forekomme vebale eller skriftlige konfrontasjoner, trist men sant. Men hva hadde et forum vært uten forskjellige meninger? Men nå skal ikke jeg skyve under en stol at det er utrolig mange som utrykker seg i den litt mer hetsende tonen....det hender jeg er en av de, men som regel ikke visst ingen har gjort det mot meg først da:P Lærte jo litt av mamma når jeg var liten, tehehe...:-D

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor får du dette fra? Kan du dokumentere dette, komme med noen bevis?
    Er dette bare tomme påstander?
    Du kanke komme her og komme her... !!

Neida, jeg må nok si meg enig i at noen hakker for hakkingens skyld.
    Jeg har merket det selv og jeg tror ikke vi blir kvitt det med det første. Vi får heller bare overse de.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    En litt dårlig dag igår Marantz:-D
    .......Hvis jeg har forstått deg rett, så er vel egentlig formålet med tråden din å få bukt med unødvendig pirking, drittkasting og personlige angrep???
    Hvis så er tilfelle, så har du min fulle støtte ihvertfall!!!
    Var litt smågretten i går ja... Men du har ihvertfall forstått meg riktig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •