En liten historie

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 38
    Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

En liten historie

Her er en liten historie fra i går kveld:

En perfekt tordag kveld. Dama var på jobb, og jeg tenkte jeg skulle kose meg med litt musikk. Jeg var i humør for skikkelig volum, og dypbass som FØLES
    Tok pekefingervalsen bortover CD-samlinga, og fant noe som passet. Satte meg godt tilbake i sofaen, og satte volumet rundt kl 9 (for dere med skruknotter)
    Sangen var fin, og stemningen var stigende. Volumet likeså.
    Etter et par låter, var volumet opp mot smertegrensen, og smilet fra øre til øre.
    AAh! Den sangen kan jeg! Jeg er like stiv i engelsk som i gymnastikk, men jeg sang med den stemmen jeg har.
    Kun avbrutt av en nabo som sa at hunden min hadde bæsjet i hagen hans, varte lyttingen i rundt en time.

Men.... Så skjedde det noe.
    Midt i en av de feteste låtene.
    Jeg følte en skarp smerte i hodet, og jeg registrerte at noe lagde lyd som ikke kom fra høyttalerne.
    Slengte meg over "mute"-knappen, og fant fort ut hva det var.
    Jeg har to edderkopper i terrarium (tarantella) som befinner seg på en hylle en drøy meter over sofaen. Britt er navnet på den uheldige edderkoppen som fikk en luftetur etter at bassen hadde flyttet terrariumet litt for langt ut mot kanten
    Britt overlevde fallet på mirakuløst vis, og løp avgårde mot kabelsalaten bak anlegget. NEI!!, tenkte jeg, og fikk tak i dama før hun nådde frem. Fikk byksert henne inn i terrariumet etterhvert.
    Enden på visa: Jeg har en Donald-kul uten like+ litt blod utover skjorten, og Britt.... Ser ikke ut til å bry seg.. (vanskelig å lese ansiktsuttrykk)
    Nervene mine har fått seg en støkk. Mest pga frykten for å miste min kjære Britt
    Hun er kun 2,5 centimeter unna verdensrekord i størrelse for edderkopper
    Moralen er: Ikke spill høyt! Du får garantert svi!

Har lagt ved et bilde av Britt når hun skifter skinn. (det er derfor hun ligger på ryggen)

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller som jeg ser det... Moralen er: IKKE ha edderkopper! De vil garantert stikke av (grøss)

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg lurer på hvordan du løftet britt tilbake? har du et par hansker liggende, vipper du ho over i en caps eller tar du ho bare i baklomma? :idea:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjeksen
    jeg lurer på hvordan du løftet britt tilbake? har du et par hansker liggende, vipper du ho over i en caps eller tar du ho bare i baklomma? :idea:
    Måtte ty til mine egne lanker, gitt
    Jeg har eid taranteller så lenge jeg kan huske, så jeg har håndtert det meste, men Britt er så stor at vanlige metoder blir problematisk
    Men det gikk bra.

Active ttorneby sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buril2000
    Hun er kun 2,5 centimeter unna verdensrekord i størrelse for edderkopper
    Hvor stor snakker vi når det er 2.5 cm unna verdensrekorden? Kunne sikkert slått det opp, men det gidder jeg ikke . Nå vet ikke jeg hvordan man måler størrelsen på en ederkopp jeg, men diameter er kanskje det det går i?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ALDRI tatt i en slik eddekopp. Hadde jeg sett en slik i leiligheten min hadde jeg medd livet som insats prøvd å drepe den :twisted:

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingenting i verden som klarer å skape en skrekkslagen panikk følelse så fort som edderkopper, muligens slanger, men de er ekstermt sjeldne i samme rom som meg. De er det totalt verste jeg vet! Satt på nach i øvre namdalen engang og var godt i formen da en tarantell kom trampende så veldig lett på bordet.

siden det var juletider satt jeg i finstasen og med lakkskoene nypussa, så da jeg oppdaget det hårete beistet som var på sin egen lille ferd mot meg for å øke pulsen min til uante høyder, begynte jeg å knyte opp skoene å sa pent ifra til eieren at fjernet han ikke kosedyret sitt innen jeg hadde fått av meg skoene var det slutten for den skapningen. Skapningen ble fjernet og kvelden gikk tilbake til det normalt.

Moralen er : Ikke kom med slike i mitt nærver, da blir mitt ellers rolige jeg
    forvandlet til en med full panikk.

Beundrer virkelig at du klarer å ha to stk av de i hus, det står det respekt av.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noengang veid edderkoppen? Har alltid lurt på hva noe sånt kan veie. 200 gram? 500 gram? *grøsse* ops:

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Verdensrekorden for fugleedderkopp er vel såvidt over 30 cm trur eg, så denne må jo vere på størrelse med ein 10" bass utstrekt :O

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    herre jermia... den var skremmenede. :O

tror jeg hadde skreket som en jente og velta det som var av møbler rundt meg over den før jeg hadde tatt "rennafart" not nærmeste Exit.

Og jeg som ikke har noen spesiell fobi mot edderkopper... hadde det vært en slange derimot hadde pumpa stoppet ganske brått og jeg hadde ligget utstrakt på gulvet, stiv som en stokk. *grøss*

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner meg selv som noe over middels redd for edderkopper. Men en gang i et zoologi lab kurs, så dro foreleseren frem en slik tarantell sak, sikkert ikke like stor som Britt, men en ganske voksen utgave. Foreleseren plasserte den i hånden min, og overraskende nok så kjentes det ut som om det var en maur eller noe på den sizen i hånden, merket nesten ikke at jeg hadde en diger edderkopp i hånden. Var faktisk litt spennende

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ttorneby
    Hvor stor snakker vi når det er 2.5 cm unna verdensrekorden? Kunne sikkert slått det opp, men det gidder jeg ikke . Nå vet ikke jeg hvordan man måler størrelsen på en ederkopp jeg, men diameter er kanskje det det går i?
    Størrelsen måles mellom bena når edderkoppen ligger flatt mot bakken.
    Dette er ganske vanskelig å få til med en levende edderkopp, så jeg har bare målt skinnet hennes etter felling, og det målte nøyaktig 25,9 centimeter, eller drøye 10 tommer Skinnet felles pga av at edderkoppen vokser, så jeg regner med at hun har vokst rundt 0,5 cm siden sist felling.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest historien er jeg mer redd for å ha en hylle rett over sofaen enn en tarantella i kabelsalaten. Du får begynne å ta på deg en "lyttehjelm" når du skal spille høyt.

feks.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir de gamle disse små kreaturene?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    blir de gamle disse små kreaturene?
    Usikkert hvor gamle de blir i naturen, men de blir langt over 20 år i fangenskap.

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller denne hjelmen

PS: bildet er IKKE av meg.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr.Fahrenheit
    Jeg regner meg selv som noe over middels redd for edderkopper. Men en gang i et zoologi lab kurs, så dro foreleseren frem en slik tarantell sak, sikkert ikke like stor som Britt, men en ganske voksen utgave. Foreleseren plasserte den i hånden min, og overraskende nok så kjentes det ut som om det var en maur eller noe på den sizen i hånden, merket nesten ikke at jeg hadde en diger edderkopp i hånden. Var faktisk litt spennende
    De fleste som holder en tarantell i hånden, blir kvitt alle fobier.
    Den andre edderkoppen min (Eddie), er en veldig sosial fyr, som elsker å bli håndtert. Hvis du har skrekken, så er jeg sikker på at Eddie kurerer deg
    Det er som å bli introdusert for Lassie hvis du er redd hunder

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nåh, har sett bilder av eddie på profilen din, og må ærlig innrømme at den virket skremmende nok. Leken edderkopp ? hehe, vanskelig å se for meg. men sikkert sant.

20år? Er ikke noe du blir kvitt så lett altså. Hvor gamle er dine da?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Nåh, har sett bilder av eddie på profilen din, og må ærlig innrømme at den virket skremmende nok. Leken edderkopp ? hehe, vanskelig å se for meg. men sikkert sant.

20år? Er ikke noe du blir kvitt så lett altså. Hvor gamle er dine da?

Vet ikke hvor gamle de er. Begge ble fanget i regnskogen som voksne...
    Jeg har hatt Eddie i rundt 5 år, og Britt i ca 3 år. (Begge er jenter, forresten)
    Fant ut at Eddie var jente etter ca 2 år, og da var det litt sent å bytte navn

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert litt dumt spm, men hvordan ser du forskjell på kjønnene.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •