Hjelp til lysdimmer på Halogenlampe

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til lysdimmer på Halogenlampe

Heisann.
    Spørsmål 1:
    Har kjøpt 2 stk halogenlamper, med 5stk pærer på hver 50w.
    Lampene skal stå i en loftstue og har ikke noe sånn "boks" som det er til andre lamper i taket i huset. Derfor kjøpte jeg vanlig lampeledning, og dro denne langs taket og ned langs veggen, hvor jeg skal ha på en dimmer.

Fant en på biltema som kunne takle 100-500watt. (http://www.biltema.no/products/produ...iItemId=101224) Tenkte derfor denne ville fungere, siden min lampe er på 250w. Men fikk ikke liv i denne dimmeren i det hele tatt. Kjøpte 2stk og ingen av de vil virke. Har testet ledningen til lampa, og den fungerer fint, men dimmeren vil ikke virke.

Legger ved et bilde av den (slik det ser ut under dekselet hvor jeg skal plugge til ledningene), og kanskje noen kan hjelpe meg og si hvor jeg skal putte ledningene, men har vel prøvd alle kombinasjoner.

Spørsmål 2:
    Så om jeg ikke får biltema dimmeren til å funke må jeg ha noe slik:

[Se bilde 2]Lurer på om det finnes noen utenpåliggende dimmere av den typen man fester på vegg(helt vanlig) med sånn hjul til å justere lysstyrken, som man kan ha lampettledningen inn i ene enden, og trekke en ledning fra stikkontakt inn i et annet uttak. eller må man ha elektriker, som fikser dette og tar strømmen fra det vanlige nettet i huset?

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pixi
    [Se bilde 2]Lurer på om det finnes noen utenpåliggende dimmere av den typen man fester på vegg(helt vanlig) med sånn hjul til å justere lysstyrken, som man kan ha lampettledningen inn i ene enden, og trekke en ledning fra stikkontakt inn i et annet uttak. eller må man ha elektriker, som fikser dette og tar strømmen fra det vanlige nettet i huset?
    Detter er ikke no problem å få tak i, dette er noe av det mest vanelig som man får tak i.
    JA, du må ha elektriker, hvis ikke gjelder ikke forsikringen din hvis huset brenner ned ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kas
    Detter er ikke no problem å få tak i, dette er noe av det mest vanelig som man får tak i.
    JA, du må ha elektriker, hvis ikke gjelder ikke forsikringen din hvis huset brenner ned ;-)
    Jeg fikk fiksa det. Takk for hjelpen på PM kas. Var litt annerledes enn du mente men nå har jeg fått fiksa det, så saken er løst.. :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •