Fiskebilder/fiskehistorier

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 65
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fiskebilder/fiskehistorier

Regner med at det ihvertfall er noen fiskeentusiaster her på forumet!
    Tenkte at vi her kan legge ut bilder og kanskje dele noen flotte fiskehistorier eller skryte litt

Har lagt ut noen bilder fra årets første sjøørreter samt et par bilder fra en liten ferskvannstur for et par uker siden. Disse bildene er tatt med mobil, så kvaliteten er så som så.
    Har noen veldig bra bilder tatt med digitalkamera fra vinterens isfisking etter røye, de kommer så snart jeg finner usb-kabelen til kameraet.
    Sjøørretene der ser på bildene er alt fra 6 hekto til 3 kilo.
    Så kom med bildene og historiene.

Mvh
    Trond

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel. dette er ikke en skrytehistorie, men tja, stort sett den eneste historien der jeg har fått laks

Vi er 3-4 stk som bruker å dra å fiske fra tid til annen, jeg er ikke den mest entusiastiske da det blir mye kveldsjobbing, og av og til rett og slett ikke orker å dra land og strand på tur. Mens 2 av mine kompiser er helt hekta (A og B), jeg bruker de som sammenligningsgrunnlag når mine økonomiske krumspring blir diskutert. Hvor mye de har lagt i utstyr siden mai er jeg slett ikke sikker på, men tror vi nærmer oss 10k, i stort sett vadere og flue utstyr. mens jeg har puttet 15k i lyd å bilde, og 400,- i stang og x antall kr i sluker jeg har kasta bort

Vi bestemte oss i starten på forrige uka for å dra en tur å fiske, de andre gikk ut iferie, mens jeg hadde 2 dager fri. For meg var det ikke så mye om å gjøre å få så mye fisk, gledet meg til selve turen da miljløforandring og friskluft var sårt treng.

Så vi startet avgårde til Namsen torsdags formiddag. Fikk låne lavvo og båt av han vi kjøpte fiskekortet av som er onkelen til C. (Velger å ikke fortelle hvor i namsen denne plassen er da det er en pærle uten like )

så har jeg og den andre kompisen (C), som har et normalt forhold til dette med fiske, vi dro oppover til Namsen på tur, jeg og kompisen med godt mot, billig utstyr og nok "godsaker" til å holde hele døgnet ut, resterende selskap med 2 øl og en stappfull a6 med ymse utstyr.

Anyways, etter å inntatt et par duggfriske ble det fokus på fiskingen, jeg hadde med meg både fluestang, og en 400kr teleskop stang jeg kjøpte for morro i fjor sommer. Vi dro fra plass til plass uten noe særlig resultat, så kom søskenbarnet til C, som er kjent for å være en fantatisk sportsfisker, men også ser stor glede i å nyte medbrakt under disse turene. Jeg som er nybegynner fulgte nøye med på instruksjonene og anbefalingene hans siden jeg syns det er greit å vite hva man skal gjøre hvis man mot all formodning får fisk. mens A og B sto å kastet flue og hadde kontroll på det hele (tilsynelatende).

Utover kvelden ble jeg, C og D rimelig varme, jægermeister og 60 i koppen gjør underverker. Så til slutt fant vi ut at vi skulle ro oss en tur, D, jeg og C. Mens de to andre hadde på feelingen at nå ble det snart napp. Jeg var såpass godt i form at jeg egentlig var likegyldig til fangst for jeg hadde det så trivelig alikavel at bare det å nyte naturen var nok. Kastet uti møresilda for sikkerhets skyld, mens vi var ute i båten. Å Plutselig rykket det til, takk gud for at jeg var såpass treg i reaksjonen, hvis ikke hadde jeg blitt skremt og kastet hele skiten . men etter lynkurs i kjøring av laks følte jeg meg mann nok til oppgaven. I 25 min kjørte jeg laksen etter kommandoer fra D, med 1.5 i promille og en puls som pumpet noe så brutalt var jeg fast bestemt på å få denne i land. for å bevise en gang for alle at fisken vet ikke hvilket utstyr vi fisker med At jeg ikke mistet fisken forundrer meg den dag i dag.
    Så løsnet jeg bremsen alt for mye x 3 og det ble et skikkelig styr i båten, panikken tok meg, og svetten randt nedover ansiktet. Men til slutt fikk vi fangsten i båten, og for en følelse! tror det var noe av det morsomtste jeg har gjort på lenge lenge. Da vi fikk veid den var den 1.5kg og jeg var stolt og sliten Så var det dags at slå ihjel fangsten med klepp, men med inntaket av godsaker så jeg litt skeivt og slo det hardeste jeg kunne, og trakk knoken på venstre pekfinger. (VONDT!) traff fisken på neste slag btw.

Mens A og B derimot som var bestemt på at det skulle taes laks på flue stang ble stående å måpe litt syrlig på den andre enden.
    Det ble den største fangsten på den turen, mens fluegutta ga opp flua begynte med vanlig slukstang og fikk 1 på et kg!
    Det er min laksehistorie, og selv om den ikke er så voldsom stor, så var den utrolig morro! Er helt hekta nå, og det kommer nok en beastmaster stang i posten om ikke så alt for lenge

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har truleg brukt alt for mykje pengar på fisking. Sit i dag med fiskeutstyr for rundt 40k, i ein alder av 15 år. Er for det meste slukutstyr til ørretfiske, men òg litt flugeutstyr.

Har ei side om fisking.

Turrapportar:
    http://haspelfiskesiden.com/turer.php

Bilete:
    http://haspelfiskesiden.com/galleri/

Alle turane og bileta er frå Sunnmøre.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Vel. dette er ikke en skrytehistorie, men tja, stort sett den eneste historien der jeg har fått laks

Vi er 3-4 stk som bruker å dra å fiske fra tid til annen, jeg er ikke den mest entusiastiske da det blir mye kveldsjobbing, og av og til rett og slett ikke orker å dra land og strand på tur. Mens 2 av mine kompiser er helt hekta (A og B), jeg bruker de som sammenligningsgrunnlag når mine økonomiske krumspring blir diskutert. Hvor mye de har lagt i utstyr siden mai er jeg slett ikke sikker på, men tror vi nærmer oss 10k, i stort sett vadere og flue utstyr. mens jeg har puttet 15k i lyd å bilde, og 400,- i stang og x antall kr i sluker jeg har kasta bort

Vi bestemte oss i starten på forrige uka for å dra en tur å fiske, de andre gikk ut iferie, mens jeg hadde 2 dager fri. For meg var det ikke så mye om å gjøre å få så mye fisk, gledet meg til selve turen da miljløforandring og friskluft var sårt treng.

Så vi startet avgårde til Namsen torsdags formiddag. Fikk låne lavvo og båt av han vi kjøpte fiskekortet av som er onkelen til C. (Velger å ikke fortelle hvor i namsen denne plassen er da det er en pærle uten like )

så har jeg og den andre kompisen (C), som har et normalt forhold til dette med fiske, vi dro oppover til Namsen på tur, jeg og kompisen med godt mot, billig utstyr og nok "godsaker" til å holde hele døgnet ut, resterende selskap med 2 øl og en stappfull a6 med ymse utstyr.

Anyways, etter å inntatt et par duggfriske ble det fokus på fiskingen, jeg hadde med meg både fluestang, og en 400kr teleskop stang jeg kjøpte for morro i fjor sommer. Vi dro fra plass til plass uten noe særlig resultat, så kom søskenbarnet til C, som er kjent for å være en fantatisk sportsfisker, men også ser stor glede i å nyte medbrakt under disse turene. Jeg som er nybegynner fulgte nøye med på instruksjonene og anbefalingene hans siden jeg syns det er greit å vite hva man skal gjøre hvis man mot all formodning får fisk. mens A og B sto å kastet flue og hadde kontroll på det hele (tilsynelatende).

Utover kvelden ble jeg, C og D rimelig varme, jægermeister og 60 i koppen gjør underverker. Så til slutt fant vi ut at vi skulle ro oss en tur, D, jeg og C. Mens de to andre hadde på feelingen at nå ble det snart napp. Jeg var såpass godt i form at jeg egentlig var likegyldig til fangst for jeg hadde det så trivelig alikavel at bare det å nyte naturen var nok. Kastet uti møresilda for sikkerhets skyld, mens vi var ute i båten. Å Plutselig rykket det til, takk gud for at jeg var såpass treg i reaksjonen, hvis ikke hadde jeg blitt skremt og kastet hele skiten . men etter lynkurs i kjøring av laks følte jeg meg mann nok til oppgaven. I 25 min kjørte jeg laksen etter kommandoer fra D, med 1.5 i promille og en puls som pumpet noe så brutalt var jeg fast bestemt på å få denne i land. for å bevise en gang for alle at fisken vet ikke hvilket utstyr vi fisker med At jeg ikke mistet fisken forundrer meg den dag i dag.
    Så løsnet jeg bremsen alt for mye x 3 og det ble et skikkelig styr i båten, panikken tok meg, og svetten randt nedover ansiktet. Men til slutt fikk vi fangsten i båten, og for en følelse! tror det var noe av det morsomtste jeg har gjort på lenge lenge. Da vi fikk veid den var den 1.5kg og jeg var stolt og sliten Så var det dags at slå ihjel fangsten med klepp, men med inntaket av godsaker så jeg litt skeivt og slo det hardeste jeg kunne, og trakk knoken på venstre pekfinger. (VONDT!) traff fisken på neste slag btw.

Mens A og B derimot som var bestemt på at det skulle taes laks på flue stang ble stående å måpe litt syrlig på den andre enden.
    Det ble den største fangsten på den turen, mens fluegutta ga opp flua begynte med vanlig slukstang og fikk 1 på et kg!
    Det er min laksehistorie, og selv om den ikke er så voldsom stor, så var den utrolig morro! Er helt hekta nå, og det kommer nok en beastmaster stang i posten om ikke så alt for lenge
    Kjempeflott fiskehistorie pahf:-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Røyefiske!!!!!!!!!

Er også en veldig ivrig isfisker, da selvfølgelig etter røye:-D
    Vi har 2 kanonvann her oppe hvor røya er feit og fin. Faktisk tatt røye på 4,5 kilo. Ikke værst!!
    En kompis av meg har blitt bitt av fiskebasillen de siste par årene, men hadde ikke vært med på isfiske noe særlig før, så nå i påsken bar det avgårde.

Røya biter best tidlig på morningen, så blir det ofte en dødperiode, før den "våkner" til liv igjen midt på dagen, i tolv-ett-tiden. Da har jeg ofte opplevd de beste fangstene.

Det som er morsomt med isfiske er at du faktisk ser når fisken biter og dette er svært så spennende, spesielt med røyefiske, da den ofte går flere runder i hullet før den syler på maggoten.

Da har man 180 i puls, og jeg blir helt skjelven på hendene, ihvertfall hvis det er fin størrelse på fisken. Min far kaller dette fenomenet for : "Den store Skjelven".

Fortalte kompisen min om dette og han bare fnyste og sa: "Jeg blir da vel ikke skjelven av å dra en fisk, pøh".

Velvel, vi hadde vel ligget på isen i 10 minutter, så setter han i ett margebrøl.
    Jeg har ei skikkelig fin ei på kroken.
    Etter litt kjøring, dro han opp ett prakteksemplar av ei røye på 1,4 kilo.

Jaja, jeg gikk tilbake til hullet mitt og hev nedi blinken og maggoten, da kom kompisen min taslende, med skjelvende hender, som om han hadde celebral parese. "Ehh Trond, har du en sigarett til meg, tror jeg må roe nervene litt, nå skjønner jeg hva dere mente med den store skjelven"

Her er forøvrig noen bilder av fangsten:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en uke på Hardangervidda forige uke, men det var litt for varmt der. Her er noen bilder

Kl. 05:00 på morgenen begynte bittet. Denne på 850 gram var sprelsk som fy med bare 9 grader i vannet. (første bildet er det dog 2 år siden ble tatt) Bildet er av meg.
    Fiskebilder/fiskehistorier-regnbue-rret-skalert-jpg

Jeg synes det er på sin plass med noen stemningsbilder
    fra fisketurer også:-D

Fiskebilder/fiskehistorier-fiskipanne-jpg

Fiskebilder/fiskehistorier-solnedgang-jpg

Fiskebilder/fiskehistorier-sjekker-drikkevarene-jpg

Fiskebilder/fiskehistorier-fossen-jpg

Har flere giga med fiskebilder

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Er også en veldig ivrig isfisker, da selvfølgelig etter røye:-D
    Vi har 2 kanonvann her oppe hvor røya er feit og fin. Faktisk tatt røye på 4,5 kilo. Ikke værst!!
    En kompis av meg har blitt bitt av fiskebasillen de siste par årene, men hadde ikke vært med på isfiske noe særlig før, så nå i påsken bar det avgårde.

Røya biter best tidlig på morningen, så blir det ofte en dødperiode, før den "våkner" til liv igjen midt på dagen, i tolv-ett-tiden. Da har jeg ofte opplevd de beste fangstene.

Det som er morsomt med isfiske er at du faktisk ser når fisken biter og dette er svært så spennende, spesielt med røyefiske, da den ofte går flere runder i hullet før den syler på maggoten.

Da har man 180 i puls, og jeg blir helt skjelven på hendene, ihvertfall hvis det er fin størrelse på fisken. Min far kaller dette fenomenet for : "Den store Skjelven".

Fortalte kompisen min om dette og han bare fnyste og sa: "Jeg blir da vel ikke skjelven av å dra en fisk, pøh".

Velvel, vi hadde vel ligget på isen i 10 minutter, så setter han i ett margebrøl.
    Jeg har ei skikkelig fin ei på kroken.
    Etter litt kjøring, dro han opp ett prakteksemplar av ei røye på 1,4 kilo.

Jaja, jeg gikk tilbake til hullet mitt og hev nedi blinken og maggoten, da kom kompisen min taslende, med skjelvende hender, som om han hadde celebral parese. "Ehh Trond, har du en sigarett til meg, tror jeg må roe nervene litt, nå skjønner jeg hva dere mente med den store skjelven"

Her er forøvrig noen bilder av fangsten:
    Her kjenner jeg meg igjen, var akkurat lik kompisen din, "ser det ut som om jeg kommer til å gå i ekstase bare fordi det biter på? heh, nei trokke det". Etter den turen holder jeg kjeft bare så det er sikkert :-)

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gærninger! Det finnes jo ikke noe som er kjedeligere enn å fiske! :lol:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte bilder, Atle.

Var rimelig misunnelig på den Hardangervidda-turen din, og min tur gikk "skeis" pga altfor varmt i vannet. Ørreten trives svært dårlig "bittmessig" med vanntemperatur over 20 grader....

Satser på ny tur i slutten av august, kanskje blitt kaldere da.....

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reiser til Azorene neste uke, satser på å få med meg et par dager med Big Game Fishing. Bilde av min 500kg's Atlantic Blue Marlin kommer...........(forhåpentligvis)
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ha meg ny stang, så satser jeg på en tur før sesongen er over jeg og i slutten av august. Noen plasser rundt trøndelags området som anbefales?

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Gærninger! Det finnes jo ikke noe som er kjedeligere enn å fiske! :lol:

hehe å fiske er fett som fy d marius :P

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Har flere giga med fiskebilder
    Kom med dem da Akto! Fantastisk flotte bilder, det er det denne tråden var ment til, så kom ihvertfall med noe av det du har:-D
    Den ørreten så utrolig blank ut, til å være ferskvannsørret, er det vannet tilsluttet en elv kanskje??

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sjøørret!!

Her er 2 flotte sjøørreter, som ble tatt for 2 uker siden.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt flere bilder. Ingen av de er av meg.

1200 moh. Gikk i en time med nesten 20 grader stigning i myrterreng. Puh...
    Fiskebilder/fiskehistorier-1200-moh-jpg

Små med gode
    Fiskebilder/fiskehistorier-bekk-rret-jpg

Blå himmel...
    Fiskebilder/fiskehistorier-blue-sky-jpg

Demning. Noen som ser fiskeren?
    Fiskebilder/fiskehistorier-demning-jpg

Hardangerjøkulen
    Fiskebilder/fiskehistorier-hardangerj-kulen-jpg

James Dean
    Fiskebilder/fiskehistorier-james-dean-jpg

Spretten liten tass
    Fiskebilder/fiskehistorier-jumping-jpg

Utos.
    Fiskebilder/fiskehistorier-kulpen-jpg

Lilla.
    Fiskebilder/fiskehistorier-lilla-jpg

Klar, ferdig ferdig!!!
    Fiskebilder/fiskehistorier-ready-jpg

2 gode venner i elva
    Fiskebilder/fiskehistorier-river-jpg

Ren rekreasjon...!
    Fiskebilder/fiskehistorier-stang-jpg

Perspektiv
    Fiskebilder/fiskehistorier-tipp-rod-jpg

Regulert vassdrag
    Fiskebilder/fiskehistorier-tunnel-regulert-jpg

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen gamle bilder, som er tatt med analogt kamera, relativt lang lukketid og lyssterk film. Derav korning.

Fiskebilder/fiskehistorier-fisk-jpg

Fiskebilder/fiskehistorier-landing-jpg

Fiskebilder/fiskehistorier-sysendammen-jpg

Fiskebilder/fiskehistorier-rret-jpg

Fiskebilder/fiskehistorier-rreter-jpg

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hæærli Akto! Fantastiske bilder, du er proff med kameraet:-D
    Er jeg helt på jordet eller er det du som holder den første ørreten, fra Hardangervidda???
    Jeg lengter til fjellet når jeg ser slike bilder. Verdens beste avkobling og rekreasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nokre bilete frå Sunnmøre:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven Essemm, dette var virkelig flotte bilder. Ren kunst!

Kom med flere!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oyoyoy!!!!!

Nydelig Essemm!!!

En kløpper med kameraet du også ser jeg!

Herregud som jeg lengter til fjells nå! Kom med flere:-D

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •