Fiskebilder/fiskehistorier - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 65
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Er jeg helt på jordet eller er det du som holder den første ørreten, fra Hardangervidda???
    Det er meg med blå caps på det første bildet

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det var noen likhetstrekk med den karen jeg så på forumstreffet ja:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var fine bilder, som var til stor hjelp nå som jeg sitter på jobben og er egentlig møkk lei. Ikke hatt fri en eneste helg siden juni (Lengste strekket med fri er 2dager), og jeg er LEI! Men de bildene gir håp om en tur eller to til før septemberen slår til

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nydelig!!!

Fantastiske bilder igjen Essemm.
    Hva slags kamera bruker du forresten?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt Canon IXUS 40 og 50. Med andre ord simple budsjettkamera. Forutsetninga for å få gode bilete med kompaktkamera, er å bruke manuelle innstillingar. Still inn eksponering, kvitbalanse og alt det der sjølv.

Mange som trur at eit dyrt kamera skaper gode bilete automatisk, men det er feil. Ein kan få særs gode bilete med kompaktkamera viss ein stiller det inn sjølv

Active mardil sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se for dere et lite vann i skumringen.. Myggen biter og øretten spretter. En time senere har du halet i land noen fine eksemplarer........MEN!!! Hvilken sluk bruker dere?!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jensen sild raud/svart 18g og Jensen sild gul/oransje/kvit 18g

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    18g møresild, blank og svart, eller rosa/svart

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den er enkel!

Sitat Opprinnelig postet av mardil
    Se for dere et lite vann i skumringen.. Myggen biter og øretten spretter. En time senere har du halet i land noen fine eksemplarer........MEN!!! Hvilken sluk bruker dere?!
    Sølvkroken Spesial 10 eller 12 gram.

Sort og gul når det er mørket. Blank og blå når det er litt lysere

Active mardil sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for fine tips...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anbefale alle som er interesserte i ørretfiske å ta seg ein kik på dette forumet http://kroken.zector.net

Noregs beste forum for ørretfiske! Sjå berre på lista over årets støre ørreter: http://fiske.zector.net/topplisterkroken.html

dette er folk som har peiling.

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt bilder fra Venabygdsfjellet i sommer

testing av ny fluestang på Atna (veldig fin plass å fiske)

Nærbilde

Fangsten

De fleste fiskene ble tatt på sølvkroken spesial kobber eller sølv med røde prikker.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åhh.... Her satt jeg, litt fyllesyk, og kjente fiskelysten kom snikende.
    Åsså presterer jeg å forville meg inn på denne tråden!

Veldig flotte bilder, gutter!
    Utrolig moro med fjellfiske:razz:

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gøyal tråd dette!!!

Dette er fra tidlig karriere! Vannet eg fisker i ligger tusen meter over havet, er en halv meter dypt og kjemisk fri fra alt som heter fisk! Men d var gøy lell!!!

Lette etter et bilde fra et besøk på Radøy nord for bergen! Men fant d ikke! Det var min første og foreløpig eneste ganske store fisk! En torsk som ferdig sløyd var 8 kg! Var så stor at eg holdt den og da var den like stor som meg! 10-11 år vil eg tro eg var! Skal legge inn bildet om eg finne det! Hysterisk morsomt med den lille gutten og den store fisken!

De siste årene har eg lånt stang, som når eg og fruen var på fjelltur i 2003. Noen bilder fra den turen:

Meg med min fineste ørret på den turen!

Men fruen hadde turens største! En nydelig fjellørret!

Og som de sportsfiskerne me er så satte me den uti igjen! Den låg leeenge før den plutselig hoppa en god meter opp i lufta og forsvant!

Kjøpte meg ei ny stang og shimano snelle i fjor, men glemte den igjen i Bergen og har ikke fått brukt den hele sommer! Knallkjipt! Kunne tenkt meg noen turer, men får melde meg inn i BJF og ta noen turer i bergensfjella i høst! Har en nylig fiskefrelst kompis som kanskje kan dra meg med i ny og ne, for eg er alt for dårlig til å komme på det selv! Fiske er veldig

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært på nok en tur i Namsen, helt forelska i den elva

Dro dit på fredagen og begynte å fiske rundt kl19, mens det enda var lyst ute, fikk låne en båt til lørdagsformiddag så vi tenkte å kjøre noen runder på kvelden/natten og legge oss for å få med morgenfisket rundt 0500.

Vel med en helt ny ambassadør snelle som aldri har blitt prøvd før å skumring så hadde jeg en dårlig følelse. Men det gikk utrolig bra, kastet fra båten og ingen backlash og var egentlig såre fornøyd med egne prestasjoner og den nye stanga.

Litt utpå kvelden etter å grilla oss noen pølser og inntatt vår fortjente andel av øl/vin + den obligatoriske jægermeisteren for fiskelykke dro vi ut en tur med båten igjen. Men da var det bekkmørkt, så jeg og en kompis bestemte oss for å hoppe av på et skjær som det skulle være ypperlig å både få og kjøre fisk på. Vel, det var så mørkt at jeg er ikke engang sikker på om jeg traff vannet engang, og fortsatt ingen backlash. Da begynte jeg å bli vel tøff med kastingen og bremsejusteringen. Fikk en aldri så liten ørret, men sportsfiskeren i meg slo til, så jeg kastet den ut igjen. Men morro likevel.

Til slutt gikk vi til sengs i lavoen og ventet til 0500 da vi skulle på morgenfiske å nytte de siste timene med båt. Vi kjørte rundt på de plassene der vi fikk fisk forrige gang, men nei. Til slutt dro vi oppover å fikk oss en matbit og fornyet mot. Måtte ha en liten cowboystrekk før vi kunne fortsette. 1,5t søvn er ikke mye gitt.
    Jeg og en til dro tilbake til det skjæret vi hadde stått tidligere og begynte å kaste. Da fikk jeg jo backlash 4ganger på like mange kast. Måtte vel innrømme at jeg ikke var helt så god som jeg trodde først Å justerte bremsen litt. Det er svært grunt på noen plasser rundt der så jeg trodde jeg hadde satt meg fast. Å dro til det jeg kunne, så sier plutselig kompisen. "Du, nå tror jeg du må våkne opp for du har fisk på".
    "Hva? nei, sitter fast" sier jeg og mener bestemt jeg gjør det, for det var lite liv i snøret mitt. Men som lyn fra klar himmel begynner fisken å gjøre seg kjent ja, da var det bare starte å kjøre fisk, for denne skulle jeg ha inn koste hva det koste ville.

Etter ti-femten min ser jeg det jeg anser som en bra rugg komme nærmere land. Og den gjør et hopp så jeg er sikker på at den er borte, men neida den sitter godt! Kompisen leter febrilsk etter hov eller klepp, men nei borte var den, Den hadde de på den andre siden. Så han snek seg rundt i vannet og fikk tak i fisken og nærmeste drefset den på land. Der møtte en 1.5kg sjø ørret sitt endelikt gitt
    En skikkelig fin fisk og en meget stolt fisker som viste fram fangsten til noen svenske fiskere som rodde forbi. Samt en ekstremt sjalu gjeng som sto på andre siden å prøvde fluefisket. (Manisk ringing fra andre siden når de så jeg hadde napp.)

10min etterpå skjer det samme med kompisen som tror han og sitter fast, men neida nok et napp gitt. Samme styret begynte på igjen, men fikk opp den til slutt. Det var en 0.8kg sjø ørret, og minst like fin som min.

På slutten av turen hadde jeg et såre strev med backlash og det som værre var, fikk en kjempefloke som jeg nesten tror ødela snøret mitt, for det ble kul umulig å kaste med, selv for de som har teknikken i orden. Blir nok et tynnere snøre neste år. 0.20 el mindre, men dog sterkt som fy.

Fluefiskerne som var med oss, fikk ingenting med flue, men dro en kjempefin laks på 1kg. + en brun ørret på 0.5kg. Alt i alt kan man vel ikke forlange mer.
    Kjempevær, utrolig fin plass, deilig stillhet og ro, samt fangst. Kan det bli bedre? Nei tror ikke det.

Kan laste opp noen bilder fra turen når jeg kommer hjem fra jobb, følte bare for å dele en liten historie med dere igjen. Til neste år blir det nok flere turer oppover dit, men forhåpentligvis litt lengre enn et døgn.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fiskebilder, ja jeg fisker mye!!

og jakter!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg angrer, jeg angrer, jeg angrer!!!!

Igår var jeg p.g.a kvalme, hodepine og generell uggen kropp (les fest) nødt for å takke nei til sesongens kanskje siste isfisketur:evil:

Han gamlefar og en arbeidskompis skulle gå en tur til ett av våre flotte røyevann hær i området, og gjett hva di kommer ned med, joda kompisen til fattern 2 flotte røyer på 6 hekto, mens gamlefar ei på 9 hekto og denne som veier hele 1.6 kilo. Fattern hadde også tatt med min nye ispilkestang med helt nyutvikla Fire-line som skulle være såååå bra, jo hva skjer, han far får på ei feit røye som ifølge han selv var rundt 2 kilo, røya suser ut av hullet og sliter Fire-linen tvert av på den skarpe iskanten, bittert ja, men fin fangst fikk dem jo for det. JEG ANGRER SÅÅÅÅ

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel flere som har noen røverhistorier på lager?

Blitt lite fisking de siste ukene, var ute et par ganger før påske, men så slo jeg til å kjøpe det berømte "fireline" snøret. På ambassadørsnelle er det noe av det værste jeg har vært borti. Utrolig irriterende snøre, og ikke minst så etter 3 min bruk første gang, så ble hele snøret kuttet i kastet. Men jeg gir ikke opp, nytt snøre er kjøpt av et annet merke, og snart venter Elva.!

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle fiskegale.

Jeg har ikke sjekket dette forum før, og oppdaget naturlig nok denne tråden først i dag.

Fruen og jeg + et annet par er ute etter nytt fiskeområde for innenlands fisk. Fortrinnsvis ørret, men røye er jo også fin fisk.

Det vi ønsker av fasaliteter er ei hytte, helst på fjellet. Helt enkel standard er ok. Mulighet til å få stor fisk (stor for meg er 1kg). Det vi er vant til er gjenomsnitt på ca 500-700gr. Vann med båt, da dorging med sluk, ev med oter om det er tillatt. Det må også være mulig å ta med seg hunden.

Så til kanskje det vanskelige? Nogenlunde lett adkomst, da kropp og helse ikke er slik som når man var 20. Vi bor i Skien, så å kjøre lengere distanse enn Trøndelag er neppe aktuelt.

Er det noen som kan hjelpe eller komme med tips?

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •