hjelp til kjøp av pc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hjelp til kjøp av pc

Hei. Jeg er på utkikk etter en pc jeg skal bruke til bildebehandling ( photoshop o.l) surfing på nettet, msn, musikk og sånne småting. helst bærbar, men også stasjonær i prisklassen 0 - 6000kr. Blir det vanskelig å få tak i en bærbar til den prisen som er bruklig? kom med tips, da jeg ikke har så peil på dette...

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av togr
    Hei. Jeg er på utkikk etter en pc jeg skal bruke til bildebehandling ( photoshop o.l) surfing på nettet, msn, musikk og sånne småting. helst bærbar, men også stasjonær i prisklassen 0 - 6000kr. Blir det vanskelig å få tak i en bærbar til den prisen som er bruklig? kom med tips, da jeg ikke har så peil på dette...

Tittet litt rundt, ganske vanskelig å finne noen bærbar til under 6k som skal håndtere PS veldig bra, men Elprice.no Har 3.stk til under 6k, men diss har dårlig med minne som trengs ved foto redigering, men hvis du går opp en høvding så er kanskje denne interessant Acer Aspiri 1642 Til video redigering så er nok denne ikke no valg. Men du skal nok kunne fått rediger bilder med denne, spørs hvor stor bildefiler snakker vi her?

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har plass og mulighet ville jeg gått for en stasjonær, da får du vesentlig høyere ytelse per krone

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja jeg har også kikket litt på den http://www.elprice.no/Product/Produc...17886&cid=5417 er ikke sikkkert jeg skal ha ps, men var bare en tanke.. men den vil duge til surfing, chatting. hadde bare planer å legge inn bilder på den får å få brent de ut på cd, så det vil ikke bli sånn voldsomme greier.. vil den klare å drive sims2 greit? hvis jeg skulle hatt stasjonær blir det vel litt dyrere igjen da jeg ikke har skjerm og slikt fra før...

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I så fall så vil begge pcene du fant fram holde til ditt bruk, men når det gjelder spillet sims2 så hvet jeg ikke helt.

"1.If you have a T&L capable video card with at least 32 MB of video RAM then you need at least:

* 800 MHz processor or better
    * 256 MB RAM if Windows XP, Windows ME, Windows 98 or Windows 2000
    * At least 3.5 GB of hard drive space

2.If you have a non-T&L capable video card (an Intel Extreme Graphics or a Radeon 7000/VE Series) then you need at least:

* 2.0 GHz processor or better
    * 256 MB RAM if Windows XP, Windows ME, Windows 98, or Windows 2000
    * At least 3.5 GB of hard drive space"

Ingen av maskinene du har funnet har dedikerte skjermkort, så da gjelder krav nr.2, Jeg tror du skal kunne spille det av med instillingene på "low", men det vil jeg ikke svare på...

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. takker for svar kas...men den bærbare er det noe som jeg må bytte ut etter et halvt år eller er den noe jeg kan ha en stund..til mitt bruk..er det en ok pc til prisen?

Newcomer Taskeladdn sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den til 6990 hos Elprice sitter jeg å skribler på nå... Er storfornøyd med den... Det eneste jeg har irritert meg litt over er at den mangler s-video utgang.. Men den har en rgb/vga istedet... Den fungerer mer enn bra nok til bilderedigering for meg... (www.taskeladdn.com <-- Ren amatør på bilder.. Men det er noen eksempler..)
    Jeg bruker den både til å redigere bilder og lage hjemmesider med..

Og det spm om å bytte ut etter et halvt år.. Det kommer helt ann på deg selv.. Er det bra nok nå.. Så spørs det jo kor storforlangande du blir om et halvt år da =) Om 1-2 år.. Så kommer nok di fleste pc'er som selges nå til å slite med di nyeste spillene og programmene... Sånn vil det alltid være..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •