Hva irriterer DEG med AVForum?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 59
    Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva irriterer DEG med AVForum?

Jeg er til dels med på at jeg ypper litt til bråk, men de gangene jeg treffer likesinnede IRL så er det ofte de samme tingene som går igjen.

- Overdreven pågang fra fjortisser som er så altfor altfor opptatt av postcount. Isteden for å søke så oppretter de heller en tråd om noe som ble besvart dagen før.

- Alle (inkludert meg) som klager over at folk ikke bruker søkefunksjonen. Den er ikke akkurat high-class og søker man etter noe ender man ofte opp med 5447 treff, hvor alt er tråder på 30 sider. Da fatter jeg at det er lettere å spørre.

Moderator EDIT: Uthenging av enkeltpersoner er unødvendig. Avsnitt fjernet.

- Mens jeg er inne på SVS, man skulle tro det var Jesu gjenkomst i form av en SUB det var snakk om. Jada, de er bra, for all del, men for mange finnes det bedre løsninger enn en gedigen boks som rumler. Noen vil gjerne ha en litt mindre og er villig til å betale for å få lik ytelse (ikke la dette argumentet bli en ny SVS banker alt uansett pris tråd) i en mindre boks. SB12 ser interessant ut, så den kan bli spennende, men siden SVS dreit seg ut med de forrige små kassene de laget, så er jeg litt skeptisk... nok om SVS.....

- Romkorreksjon. What's all the fuzz about? Jada, hos noen er det nok bra (Arendal er et godt eksempel), men hos veldig mange gjør det bare ting dårligere, og med den hypen visse har satt igang så vil nok mange nybegynnere bruke det, med dårligere resultat som følge. De som sier at det er brukerfeil som er årsak til dårlig lyd ved bruk av romkorreksjon må ha røykt noe. Det finnes faktisk rom som ikke trenger romkorreksjon, og det finnes romkorreksjonssystemer som ikke er allverden.

- Moderatorer... er vi virkelig så snille, eller er dere litt late/få? Jeg synes visse ting går altfor langt her på forumet, og det bygger ikke så veldig opp under AVForum sitt voksende rykte.

- Tester, kunne det ikke vært en fordel at Tester, Minitester og Forbrukermeldinger blir 3 seperate underforum. Synes de testene som Kenti, Ak og andre skriver er viktige å vise, da de står for noe av det mest saklige og konstruktive på forumet. Hva forbruker.no ønsker å formidle er jeg egentlig ikke så interessert i.

- Folk som elsker sitt eget merke og hater "alt" annet. Jeg forstår at folk har behov for å forsvare sine egne kjøp, det er menneskelig, men å foreslå sitt eget merke i alle anbefalingstråder uten særlig annet grunnlag enn at en har spurt. Da er konstruktive spørsmål som "Hvilken musikk hører du på?" osv mye viktigere for at trådstarter skal finne skikkelig utstyr. Det er ikke sånn at ditt merke alltid passer alle andre, og vi er her jo for å hjelpe er vi ikke?

Til slutt vil jeg bare si at jeg har satt ting veldig på spissen, og det er ikke meningen å være fæl mot noen, men jeg tror mange er til dels enig med det jeg skriver. Dersom vi klarer å holde denne tråden noenlunde seriøs så kan det gjerne bli en forslagsliste for utviklerne.

Håper moddene lar den overleve...!

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjortisser.. say no more. Merker det så lett på "tale" og uttryksmåten. Blir nesten sliten..

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vi har vært litt nedbemannet den siste mnd'en, men det vil ta seg opp... Det har dermed sklidd ut i diverse tråder dessverre, noe vi skal ta affære med med det første.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Vi har vært litt nedbemannet den siste mnd'en, men det vil ta seg opp... Det har dermed sklidd ut i diverse tråder dessverre, noe vi skal ta affære med med det første.
    Er det VW-100 som tar tid Som jeg sa, det er ikke ment som direkte kritikk mot moddene, på ingen måte, men visse ting går kanskje litt for langt

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite som irriterer meg egentlig. Det eneste er at det er synd at all den gode informasjonen som er av teknisk art, og som nye medlemmer spør etter, ikke graves frem. I mange av de "gamle" trådene er det mye mer nyttig informasjon enn i de nyeste trådene om samme tema.

Det er synd, da forumet da ikke blir den kunnskapsdatabasen det egentlig bør være. All informasjon er jo her, men det er vanskelig å søke det frem for nye brukere.

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Irriterer meg litt over at så mange tråder sklir ut med masse shit-chat. Nå er jo noe shit-chat morsomt, og hva som er orntlig shit kan som ofte diskuteres. Vi må jo kunne spøke og ha det litt artig av og til, men noen ganger går det over stokk og stein.

Hva med en funksjon der moderatorer kunne "klippet" ut shit-chatten, og lagt den i en undertråd til den tråden den egentlig kom under?

Er kanskje ikke praktisk mulig ettersom det krever litt jobb å luke ut hva som er shit og hva som er chat. Og noen som mener de chatter kan bli fornærmet hvis andre mener de shitter. Men ja, det er noe jeg irriterer meg over i ny unt ne.

Vi er jo alle mennesker... og av og til kommer det litt shit ut av oss.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette "irriterer" meg:

- Alt for lite aktivitet på nattan.
    - For mye flatskjerm tråder. Mener at det var en her som hadde peilig på slikt, men han forsvant som dug for solen....

Ellers vil jeg ikke si at det er så mye som irriterer, jeg har innebygd filter i musa som bestemmer hvilke tråder jeg skal trykke på eller ikke. :wink:

At "fjortissene" er her gjør meg ingen ting. Det er flere fjortisser her som har hatt veldig god "utvikling". T.o.m når det gjelder rettskrivning og setningsoppbygning. Så det er tydelig at dette er lærerikt på flere plan.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Moderatorer... er vi virkelig så snille, eller er dere litt late/få? Jeg synes visse ting går altfor langt her på forumet, og det bygger ikke så veldig opp under AVForum sitt voksende rykte.
    Jeg føler jeg må svare på denne Jeg tror kanskje det er en kombinasjon. For min egen del er det mest de tekniske bildekategoriene jeg leser, og dermed moderer i. Å lese alle andre regner jeg med andre gjør Nå i ferietidene blir det forøvrig mindre moderering av de fleste vil jeg tro, det er jo sol ute :grin:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da har jeg gitt mitt bidrag (moderert første innlegg). :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Ska sei!

Tredje mod fant overgrepet :idea:

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det lå i luften

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som irriterer meg mest er at jeg ikke kan nok om gamet til å skjønne alt det snakkes om. Men det er jo ene og alene min feil... AVForum har i mine øyne ingen betydelige mangler eller feil. Det er et orakel, som, for meg i det minste, har formidlet alt jeg har hatt spørsmål om. Hyggelige, kunnskapsrike og hjelpsomme mennesker som ikke nøler med tips eller råd. Og fiiint lite drittslenging i tråder. Nei, jeg ser bare positivt!

Dessuten har man tråder som

Begynner med sofaer og ender med... tja...
    Kakehodes korpstråd
    BARE surr

forlenger livet med mange år, det er jeg sikker på. Les alt sammen, og dere skjønner...

Nei, her trives jeg. Alt om AV, og det man trenger for å overleve en depresiv hverdag om man skulle ha en.

Og egentlig er alt dette OT, da det kun handler om det jeg liker ved AVForum. Håper det ikke blir moderert.

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Irriterer meg voldsomt at AVforum er så interessant at jeg må innom flere ganger om dagen :-) Sitter på do på jobben og kikker innom med mobilen (Opera mini er genial). Kall det gjerne ti minutter med unnasluntring, jeg kaller det abstinenslindrende pause.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ka sei!

Tredje mod fant overgrepet :idea:
    Jeg så det også, men tenkte jeg skulle overlate jobben til andre

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Motoman
    Irriterer meg voldsomt at AVforum er så interessant at jeg må innom flere ganger om dagen :-) Sitter på do på jobben og kikker innom med mobilen (Opera mini er genial). Kall det gjerne ti minutter med unnasluntring, jeg kaller det abstinenslindrende pause.

Jeg hadde det problemet for et års tid siden.... Klarte ikke å holde meg unna, helt avhengig :grin:

Det har heldigvis gått over, delvis fordi det dukker opp så mange nye innlegg iløpet av en dag, at når jeg kommer hjem fra jobb, gidder jeg rett og slett ikke å sjekke alle.

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke stort egentlig, bortsett fra at jeg ikke har råd til alt jeg blir fristet av her.

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Irriterende at det ikke er pupper og lår her, når det er så mye annet digg:P

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjeksen
    Irriterende at det ikke er pupper og lår her, når det er så mye annet digg:P
    Det finner du sikkert andre steder

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er tildels enig i de fleste punktene som trådstarter nevner. I tillegg vil jeg gjøre legge til følgende:

(1)Degenerering av interessante tråder med korte usaklige svar. Har en ikke noe å si bør en heller ikke si noe! Dette synes jeg moderatorene bør være flinkere til å ta tak i.

(2)Folk som synes 5K for en komponent er dyrt. Alle vet at kvalitet koster. Det har det alltid gjort og det gjør det fremdeles. Greit nok, det finnes selvsagt kjøp som er bedre enn andre, men å forvente underverker fra en plastikkboks til kr. 2K er urealistisk.

(3)Folk som tror at oppskalering til 1080i eller 1080p er det samme som high definition. Det er en vanlig misforståelse, men oss entusiater bør kunne tilegne oss et såpass minimum av kunnskap.

(4)Innlegg skrevet på dialekt eller med grove skrivefeil. Hvem TV er best noen?

Kanskje litt kritisk, men godt å få det ut... Jeg synes alt i alt at AVforum er meget givende. Jeg er etterhvar blitt flink til å finne de trådene jeg selv synes er interessant og unngår på denne måte ting som "hvilken NAD/Cerwin skal jeg kjøpe?" eller "hvilken SVS trenger jeg?"

Jeg skulle selvfølgelig ønske at det kom enda flere banebrytende og virkelig interessante tråder, men det er vel egentlig urealistisk for et såpass lite miljø som AV i Norge...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange bra innspill her. Jeg er relativt ny på forumet og har lest en haug med tråder før jeg gikk til innkjøp av komponenter. Det som skremmer meg mest er at entusiastene blir for entusiatiske Selv er jeg interessert i å ha et bra anlegg og en god bildeopplevelse, og i mine øyne (og ører) er de aller fleste komponenter til under 15' mer enn bra nok for meg (kanskje fordi jeg ikke har nok erfaring og ikke er nok feinsmecker når det gjelder lyd og bilde). Misforstå meg rett, det er positivt at entusiastene diskuterer tverrsnittet på signalkabler og sortnivået på LCD/plasma, men for hvermansen med litt interesse for lyd og bilde er det meste godt nok.
    Et eksempel: Jeg var sterkt i tvil på om jeg skulle kjøpe Plasma eller LCD. Etter å ha lest mange innlegg og tatt en tur i diverse butikker, falt jeg på en LCD TV (mest pga. av pris, men også fordi den skal kobles til en HTPC). Den er faktisk mer enn bra nok for 96% av norges befolkning, noe man kan få inntrykk av at den ikke er, dersom man havner i "feil" tråd på forumet.

Det er imidlertid flott at entusiastene har et forum å boltre seg i, og jeg kommer til å fortsette å lese AVForum og de mange spennende diskusjonene her, men for deg som er litt under normalt entusiastisk, ikke bli skremt av alt du leser her.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •