Høyre øret mitt har blitt rart..?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Active Cellv14 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyre øret mitt har blitt rart..?

Ja-a, har hatt dette i 1mnd+ no.

Har hatt propp i øre følelse (ikke akkurat no....hmmmm?),
    noen ganger så hører jeg pulsen min inni øret,
    når jeg vrir hode til veldig rare stillinger (ja rare stillinger :P ) så kan det høres ut som noe skjer inni der å det strømmer luft ut!, og det itakt med pulsen noen ganger (wtf). Men dette blir fort overdøvd av film/music/tv, så får bare til under stille omstendigheter, som akkurat no *vrir hode veldig rart*

Fra før av så har det øret litt hørsel skade (gode gamledager da vi sprengte spray bokser, bare at 1 sprengtes 1 meter fra meg, Konklusjon: vi va nok den skarpeste skjeia i skoffa).
    Og litt tinitus som jeg har hatt siden stor pangen bare for å vrappe alt sammen.

Dette er ingen plage foreløbig, forekommer bare i oppreist å skjeiv possisjon, pulslyd i øret skjer engangiblandt i senga.

Så da sitter jeg å lurer, hva kan dette være for noe?

Jeg kan prøve å demontere micen min å stappe den inni øret så dere får høre imorgen...... :razz:

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løsningen er da å IKKE "vri hodet i veldig rare stillinger".

Deretter, dersom du har hørselsskade så har du vel også en øre-, nese-, halsspesialist som du går til? Og ved forverring av en permanent skade så går du vel tilbake til spesialisten for å opplyse om dette??

Active Cellv14 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maastricht
    Løsningen er da å IKKE "vri hodet i veldig rare stillinger".

Deretter, dersom du har hørselsskade så har du vel også en øre-, nese-, halsspesialist som du går til? Og ved forverring av en permanent skade så går du vel tilbake til spesialisten for å opplyse om dette??
    Nei, løsningen er å holde hode i normal stilling , det skjer bare når hode kommer i en hvis posisjon.
    Har aldri vært hos en ØNH spesialist før etter som jeg kan huske :neutral: , er ikke sikker på om vi har en her i denne gudsforlatte plassen.

Det er ikke forverring av skaden da hørslen er den samme,
    dette bare kom sånn plutselig når jeg tenker over det, forsvunnet, kommen tilbake, så forsvunnet igjenn (proppen f.eks).

I rask tankegang å extrem trøtthet så kan jeg tenke at pulsen i øret kan komme av høyere blodtrykk enn normalt.

Hørsel skaden ikke ikke av den store sorten, bruker jeg balance på winamp så kom jeg til en konklusjon på.....9%!

Men når det gjelder den rare vind lyden så har jeg pinade ikke peiling :-?
    Må vel stikke opp til legen å høre hans visdom

GOD NATT!

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cellv14
    Men når det gjelder den rare vind lyden så har jeg pinade ikke peiling :-?
    Kanskje det er gjennomtrekk :razz: Prøv å sett i en propp en annen plass og se om lyden forsvinner

Lykke til, kjipt å ha noe kødd med øra.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv kan jeg også kjenne pulsen min i øret hvis det jeg tar ut alt av krefter som kroppen kan klare. Har også noen rare lyder i øret og har hatt det så lenge jeg kan huske. Har vært gjennom flere hørselstester og har aldri hatt noen problemer. Regner dette som normalt ,men muligens jeg får det sjekket opp engang.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen ganger hvis jeg får opp pulsen til en viss rytme hører jeg den enormt godt i høyre øre. Dette er nesten bare hvis jeg raskt går opp en trapp eller lignende uten å være varm i kroppen fra før. Da smeller det ganske godt, faktisk! :smile:

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interresant!

"Hører" dog pulsen når jeg skal legge meg til å sove! Ofte litt stress hvis eg har høy puls, spent etc...

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det suger, jeg vet akkurat hvordan du har det. Venstre øret mitt er fucked (vet ikke helt hva som er galt) så jeg har nedsett hørsel, i tillegg til at jeg har en stygg susing som pågår konstant (merket dette for 1.5mnd siden)

Vurderer å gå til lege, tror det hadde vært lurt.

Lykke til med ditt problem

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Revaxør? Det er faktisk greit å forsøke rens til øret.. løser opp "greiene". Fåes uten recept på ditt nærmeste apotek. Hvis ikke hadde jeg gått til spesialist.. Koster litt, men så får man i allefall sjekket om det er noe man kan gjøre..

Mvh

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg en 10kr sprøyte på apoteket, ta opp litt matolje el lignende, spray inn i øret, rist hodet litt, så skyll ut, da bør du rense øregangene Høres jalla ut, men har gjort på flere av mine brukere.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville anbefale å gå til en ØNH lege å testet seg om en begynner å få trøbbel med hørselen. Det kan jo i bestefall bare være noe skitt som berører f.eks trommehinnen, dette kan da fjernes.
    Om det blir påvist en hørselskade eller påbegynt redusksjon i frekvenser burde en kanskje ta noen forhåndsregler så det ikke blir værre.

Jeg tar hørselstest 2 ganger i året, for å kunne oppdage eventuelle forandringer før det er for sent.

Tror det er verdt en tog tur fra et forlatt sted for å sjekke det ut.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Jeg tar hørselstest 2 ganger i året, for å kunne oppdage eventuelle forandringer før det er for sent.
    2 ganger i året høres veldig mye ut, det er like ofte som jeg går til tannlegen. Noen spesiell grunn til at du går så ofte?

Jeg er avhengig av hørselen og helsen i jobben, og hørselstest er en del av den årlige medisinske kontrollen. Likevel skjer dette kun en gang i året.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maastricht
    2 ganger i året høres veldig mye ut, det er like ofte som jeg går til tannlegen. Noen spesiell grunn til at du går så ofte?

Jeg er avhengig av hørselen og helsen i jobben, og hørselstest er en del av den årlige medisinske kontrollen. Likevel skjer dette kun en gang i året.
    Jeg er musiker, og der jeg jobber har hørselskader blitt tatt veldig seriøst, og alle musikerne har vært til kontroll hvert halvår de siste årene, dette for å kartlegge endringer og skader.

Normalt sett holder 1 gang i året.

Det er ihvertfall veldig lurt å gjøre en gang imellom. Ihverfall om en får symtomer over lengre tid.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være at øret er blokkert i mellomøret??
    Hadde vært plaget med det og kjøpte et "neshorn"(?) løsnet opp i bihulene som går opp til øet mitt.
    Hjalp mye:-)
    Enig med Tralltrall.. Ta kontakt med ØNH-spesialist. Husk: det er en av de mest viktige "instrumentene" du har!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •