Er AVforum sunt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er AVforum sunt?

Nå har jeg kikket rundt etter ideer og inspirasjon og brukt AVForum som et orakel siden jeg ble medlem for snart tre år siden. På denne tiden har jeg sett utrolig mange som har gått fra flotte anlegg til sinnsyke anlegg til tre ganger prisen.
    Har en følelse av at man ubevisst blir litt drevet av hverandres utstyr og derfor jager noe som er enda heftigere hele tiden. Mye mer enn om man ikke hadde kikket rundt her. Man jager hverandre videre på en måte.
    Tror det er noen lommebøker som har lidd under dette forumet...

Active mardil sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vell Ambings akkurat det samme tror jeg. Men jeg mener ikke det er noe negativt med det. For innerst inne finnes det litt sunn fornuft som setter grensene selv om man blir drevet videre til noe bedre og oftest dyrere.
    JEG SYNS AVforum ER EN FLOTT INTERNETTSIDE OG MØTEPLASS FOR ENTUSIASTENE!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg ikke visst om AVforum hadde jeg sikkert endt opp med et billig alt-i-ett-anlegg.

Nå tenker jeg oppgradering hele tiden. MEN, jeg vet hva jeg vil ha nå, ihvertfall når det gjelder höyttalere, subwoofere og effektforsterkere. Jeg får bare håpe at alt passer sammen...

Oppgraderingssyken kommer av å lese om de opplevelsene medlemmene her har når de bruker sine imponerende kinoer. Man leser om effektforsterkere som strammer opp lyden og man leser om subwoofere som lager sprekker i veggene. Da er det ikke rart at man blir nysgjerrig på å pröve ut litt mere heftigere ting.

Man blir altså syk av AVforum: oppgarderingssyk.

På en annen side lärer man masse om hva som er bra, hvorfor det er bra, og hva man bör holde seg unna etc.

Altså man får også en slags medisin for sykdommen.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer Spitfire sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Hadde jeg ikke visst om AVforum hadde jeg sikkert endt opp med et billig alt-i-ett-anlegg.
    Samme her...
    Jeg hadde fortsatt sett film på en 32" Widescreen.
    Startet her, kjøpte Infocus 4805... OK en periode...
    Så leste jeg litt i CRT "forumet"
    Måtte ha mer... Barco 801S... Bedre bilde... Måtte ha mer...
    Phillips 963SA kjøpt inn (pga en tråd om at den kan "hackes")

Men HEIA AV-Forum... :-P :-P :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mardil
    Vell Ambings akkurat det samme tror jeg. Men jeg mener ikke det er noe negativt med det. For innerst inne finnes det litt sunn fornuft som setter grensene selv om man blir drevet videre til noe bedre og oftest dyrere.
    JEG SYNS AVforum ER EN FLOTT INTERNETTSIDE OG MØTEPLASS FOR ENTUSIASTENE!
    Så lenge man ikke bruker penger man ikke har - sier jeg ikke at det er negativt.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært gjennom en "rivende utvikling" selv siden høsten 2003 da jeg fant dette forumet. Nå har jeg et mer avslappet forhold til dette oppgraderingsjaget. Mulig man blir litt lei. Mulig det er sesongen. Tipper begge deler. Rådet er at man kobler litt ut når det er sommer og prioriterer andre ting, inkludert litt trening. Høsten kan da bli mer interessant...og man kan koble av med enda mere chips...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avforum er topp det, men jeg og tror det er noen som ubevisst har blitt påvirket slik at lyden aldri riktig blir god nok. Med den følge at man bruker mer og mer penger

Men det samme kan jo sies om forum for andre ting oxo, fra pc'er til båter

Uansett er det flott at man har et møtested på nettet for lyd og bilde sier nå jeg...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVforum har også for mitt vedkommende bidratt til at investeringene har kommet fortere enn de kanskje hadde gjort uten. Men uten AVforum hadde vel jeg også vært en av de som hadde levd "sånn passe happy" med mine Dali 104 og Dali-receiver uten å vite skikkelig hva andre muligheter som fantes "der ute". Men rastløsheten blir en aldri helt kvitt, så lenge det alltid er noe å strekke seg etter der ute. Men sånn er jo vi mennesker skapt.

AVforum har for mitt vedkommende betydd aller mest i positiv retning. Jeg har lært mye, og lærer fremdeles mye den dag i dag. AVforum har bidratt til at jeg har en drømme-bijobb som skribent for Hjemmekino og jeg har blitt kjent med mange nye mennesker og skaffet meg mange nye venner med samme interesse. Det er verdt endel det og....;-)

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ganske ny her på avforum, men etter jeg ble med her så har det skjedd en del "rom-messig" for jeg har aldri trodd at rommet telller så mye. I tilegg at det skal se stilig ut! Så nå er jeg blitt en meget kresen , og i tilegg ryddig mann.... hvertfall når det gjelder rommet. hehe

Men det beste med avforum er tips og folks meninger om innkjøp osv, så må bare takke folk som tipser og sier sine meninger. Flotte saker folkens! :-D

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og en ting til: De fleste har oppgradert sine flerkanalskonfigurasjoner med den naurlige følge at man har fått bedre komponenter til bruk i stereo. Tror også mange rett og slett konverterer til rene (dyrere) 2-kanals oppsett når filmdilla har lagt seg...

Newcomer Spitfire sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    når filmdilla har lagt seg...
    Går det ann da??? :| :| :| :cry: :cry: :cry:
    Huff håper ikke det...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et tidsspørsmål, min venn...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, fikk litt skjokk jeg :-? Jeg trodde med ein gang jeg leste titlen på tråden at du meinte at vi hva ein gjeng som bare så på Tv/film/hørte på musikk og ga blaffen i trening :-x

Blei nesten skuffa at du trodde det om oss.

Men jeg leste og forsto :grin:

Ps: ikke skriv her når du har hatt deg noen pils :wink:

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenk hvor deilig det hadde vært for kontoen, hvis man ikke visste bedre og trodde at det flotte 5 tusen-kroners surround-anlegget man hadde investert i fra Elkjøp var det beste som fantes på markedet

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes et utrykk som heter "ignorance is bliss". Ligger noe der.....;-)

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg ikke funnet AVforum, hadde pengene gått til noe annet. Ganske sikkert. Men nå er det kamp! Cheers and GO ENGLAND!!!

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVforum er et flott sted for alle entusiaster, det er det ingen tvil om. Å heller ikke mye negativt og si om siden selv eller noen her.
    Men tror nok Ambings har et ganske så sant poeng ja! :wink: Merket det selv, bryr meg ikke nå lenger, men etter første tur innom dette forumet ble ikke noe jeg hadde fra før av bra nok. Så da gikk jeg og svidde av nesten 50 000 kr på oppdateringer i anleggsdelen, samt bygging av dedikert rom til 100 000-120 000 kr, så det har deifinitivt en effekt. Men selvfølgelig, jeg hadde jo ikke gjort det hadde jeg ikke hatt råd i det øyeblikket. Så blir sant det du nevnte, så lenge man ikke bruker det man ikke har, men for rommet, det gikk jo på huslånet da. Men er jo normalt under oppussinger. :wink:

Uansett, selv om man bruker penger man har trur jeg nok noen har lidd, men man må vel lide for det gode iblant.

Jeg har vel selv mer eller mindre kommet over dette med å sikle etter andre, men de første turene innom tråder med bilder av andres rom og anlegg har hatt sin tid i og skape en trang i at noe aldri blir bra nok. Men, sånn er det vel uansett? Ser man i et hjemmekinoblad kommer fort den følelsen når du ser noe du virkelig får lyst på. :wink:
    Alt handler vel bare om og klare å være fornøyd med det man har, å gi kreditt for det andre har, å bare være en stor glad familie vell.

Men en ting skal være sikkert, dette forumet og alle dere gode medlemmer her inne er alltid en god inspirasjon på alle nivåer både på oppgradering, design og mer....

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avforum hjalp meg å gjennoppfriske hifi interessen, og ikke bare invistere i bilen Men at det er sunt? neppe, har aldri tjent så mye å samtidig vært så blakk i form av at jeg sparer til ymse oppgraderinger.

Samtidig så er det fryktelig lett å logge seg inn når det er en ledig stund på jobb isteden for å gjøre noe matnyttig. men morro JA, verdet det? JA

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke merket noe oppgraderingsjag fordi jeg har sett andre oppgradere og/eller kjøpt flott utstyr.
    Oppgraderingene er en naturlig del av denne hobbyen, og etterhvert som man utvikler seg får man kanskje litt andre behov ;-)
    Oppgraderingene vil aldri stoppe for min del, det er hvertfall 10år siden jeg sluttet å tenke "jeg skal bare ha en sånn eller sånn også er anlegget komplett/ferdig". En entusiasts anlegg er ikke statisk, det er dynamisk, og da mener jeg ikke dynamisk på den måten som kan plage naboene i blokka ved siden av :twisted:

Mitt drømmeanlegg tidlig i tenårene fikk jeg realisert litt senere i tenårene, og det var morro men det anlegget jeg idag har gir meg enormt mye mer enn jeg trodde elektronikk for lydgjengivelse kunne gi på den tiden. Jeg er vel blitt voksen og jeg vet å sette pris på det jeg har og den tiden jeg får sammen med mitt kjære anlegg

Det mest usunne med forumet er vel den tiden jeg bruker på forumet, som jeg sikkert kunne brukt på noe mer fornuftig :roll:

Men det er kanskje endel som blir drevet av behovet for å "vinne" minHjemmekino/HiFi? For min del er entusiasmen og gleden over musikk og film det viktigste med denne hobbyen.

A

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avforum har vært sunt for meg, men ikke for lommeboka!! Jeg oppdaget dette forumet først i fjor ved denne tilden. Jeg har egentlig alltid hatt en intresse for lyd men aldri tatt steget ut! Men rundt ferie tider ifjor så røyk min da gamle gode Sony forsterker og jeg måtte ha en ny! jeg leita på nett og fant Avforum!

Vel for å gjøre en lang historie kort så hadde jeg i fjor en 25 år gammel sony og et par patos B300, mens i dag har jeg vel svidd av et 5-6 mnsd lønner på anlegget mitt!! som en liten ligning så koster kablene jeg har i anlegget mitt dobbelt så mye som hele anlegget mitt var verdt før www.avforum.no ble et faktum i livet mitt. Og det værste er at oppgraderingene bare så vidt har startet.... Nå kommer det eget rom, HDxxxx... Så som en konklusjon så er det vel ikke sunt. MEN det er nesten bare hyggelige og hjelpsomme mennesker her, alle hjelper og man skaffer seg nye venner/kontakter og det er bra! som min mor sier det "det er bedre med en dyr hobby enn at sønnen min starter med dop" ( hun var bekymret den dagen jeg flyttet fra landet og inn til "farlige" Oslo )

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •