Er AVforum sunt? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Velkommen til den "farlige" hovedstaden Svante

Men tror du at oppgraderingene dine hadde vært mindre og billigere om du ikke hadde funnet avforum?
    Jeg for min del har hatt dilla lenge før jeg fant avforum, så i mitt tilfelle ville nok galskapen ha gått sin gang med eller uten forum til hjelp.

Var innom profilen din, meget imponerende hva du har utrettet bare siden ifjor, skulle nesten hatt før og etter bilder siden forandringene sikkert er enorme..

A

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er relativt ny på forumet og har lest en haug med tråder før jeg gikk til innkjøp av komponenter. Det som skremmer meg mest er at entusiastene blir for entusiatiske Selv er jeg interessert i å ha et bra anlegg og en god bildeopplevelse, og i mine øyne (og ører) er de aller fleste komponenter til under 15' mer enn bra nok for meg (kanskje fordi jeg ikke har nok erfaring og ikke er nok feinsmecker når det gjelder lyd og bilde). Misforstå meg rett, det er positivt at entusiastene diskuterer tverrsnittet på signalkabler og sortnivået på LCD/plasma, men for hvermansen med litt interesse for lyd og bilde er det meste godt nok.
    Et eksempel: Jeg var sterkt i tvil på om jeg skulle kjøpe Plasma eller LCD. Etter å ha lest mange innlegg og tatt en tur i diverse butikker, falt jeg på en LCD TV (mest pga. av pris, men også fordi den skal kobles til en HTPC). Den er faktisk mer enn bra nok for 96% av norges befolkning, noe man kan få inntrykk av at den ikke er, dersom man havner i "feil" tråd på forumet.

Det er imidlertid flott at entusiastene har et forum å boltre seg i, og jeg kommer til å fortsette å lese AVForum og de mange spennende diskusjonene her, men for deg som er litt under normalt entusiastisk, ikke bli skremt av alt du leser her.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av proturbo
    Jeg er relativt ny på forumet og har lest en haug med tråder før jeg gikk til innkjøp av komponenter. Det som skremmer meg mest er at entusiastene blir for entusiatiske Selv er jeg interessert i å ha et bra anlegg og en god bildeopplevelse, og i mine øyne (og ører) er de aller fleste komponenter til under 15' mer enn bra nok for meg (kanskje fordi jeg ikke har nok erfaring og ikke er nok feinsmecker når det gjelder lyd og bilde). Misforstå meg rett, det er positivt at entusiastene diskuterer tverrsnittet på signalkabler og sortnivået på LCD/plasma, men for hvermansen med litt interesse for lyd og bilde er det meste godt nok.
    Et eksempel: Jeg var sterkt i tvil på om jeg skulle kjøpe Plasma eller LCD. Etter å ha lest mange innlegg og tatt en tur i diverse butikker, falt jeg på en LCD TV (mest pga. av pris, men også fordi den skal kobles til en HTPC). Den er faktisk mer enn bra nok for 96% av norges befolkning, noe man kan få inntrykk av at den ikke er, dersom man havner i "feil" tråd på forumet.

Det er imidlertid flott at entusiastene har et forum å boltre seg i, og jeg kommer til å fortsette å lese AVForum og de mange spennende diskusjonene her, men for deg som er litt under normalt entusiastisk, ikke bli skremt av alt du leser her.
    Skjønner godt at du blir litt skremt, mange entusiaster har et helt annet forhold til prislapper enn folk flest. Blir litt skremt her inne selv noen ganger :roll:
    Jeg har handlet mye brukt, mest fordi da får jeg mye mer for pengene og fordi jeg aldri har vært i den situasjonen at jeg kan bruke store summer på AV-utstyr av gangen. Anlegget mitt er derfor bygget opp og oppgradert over en lang årrekke.

Når det gjelder hva man er fornøyd med av lyd og bilde så har nok dette endel med referanser å gjøre. Jeg for min del tilbrakte mye tid i studio under oppveksten; hvor jeg fikk lov til å låne et stort kontrollrom (når det ikke var i bruk) med utstyr for flere mill til å høre på cd'er og kose meg.
    Dette var med på å forme en relativt høy referanse for lydgjengivelse for meg. Men jeg syns jeg har vært veldig heldig som har klart å sette sammen et anlegg som passer mine ører bra uten å bruke helt sinnsyke summer. Men at jeg har brukt mer på anlegg enn den gjennomsnittlige nordmann er det nok liten tvil om

A

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Velkommen til den "farlige" hovedstaden Svante

Men tror du at oppgraderingene dine hadde vært mindre og billigere om du ikke hadde funnet avforum?
    Jeg for min del har hatt dilla lenge før jeg fant avforum, så i mitt tilfelle ville nok galskapen ha gått sin gang med eller uten forum til hjelp.

Var innom profilen din, meget imponerende hva du har utrettet bare siden ifjor, skulle nesten hatt før og etter bilder siden forandringene sikkert er enorme..

A
    Har flyttet fra fovedstaden nå! Jeg er 100% overbevist at jeg aldri hadde hatt dette utstyret om jeg ikke hadde funnet Avforum MEN og dette er viktig jeg angrer ikke på noen kjøp eller på at jeg har brukt penger på dette!! å sitte å se på film på 95" og høre at bombene faktisk treffe deg i brystet er en fin opplevelse!
    Og merkelig nok så har ikke økonomien endret seg siden jeg startet heller, merkelig men sant..

Og til vinteren ( når rommet er ferdig ) kommer det nok en ny PJ, Rammelerret,
    ny sub ( SVS ) og litt mere effekt til center etc.. s

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Har flyttet fra fovedstaden nå! Jeg er 100% overbevist at jeg aldri hadde hatt dette utstyret om jeg ikke hadde funnet Avforum MEN og dette er viktig jeg angrer ikke på noen kjøp eller på at jeg har brukt penger på dette!! å sitte å se på film på 95" og høre at bombene faktisk treffe deg i brystet er en fin opplevelse!
    Og merkelig nok så har ikke økonomien endret seg siden jeg startet heller, merkelig men sant..

Og til vinteren ( når rommet er ferdig ) kommer det nok en ny PJ, Rammelerret,
    ny sub ( SVS ) og litt mere effekt til center etc.. s
    Det viktigste er at du ikke angrer, koser deg med din nye hobby og nytt utstyr :-D :-D :-D
    Kanskje inntektene dine har økt proposjonalt med innkjøpene? hehe

A

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge det ikke svir i lommeboka over tid så er det greit!! Jeg har ofret endel sydenturer og slikt men det gjør ikke noe for meg. KAn drikke meg full foran anlegget jeg Ganske rart dette med økonomi, Etter at jeg fikk denn "hobbyen" inn seriøst og kjøpt meg hus så har jeg en romsligere økonomi enn når jeg leide leilighet og eller ikke eide nåla i veggen! Lønningsposen har stort sett vært den samme de siste 4 åra

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Så lenge det ikke svir i lommeboka over tid så er det greit!! Jeg har ofret endel sydenturer og slikt men det gjør ikke noe for meg. KAn drikke meg full foran anlegget jeg Ganske rart dette med økonomi, Etter at jeg fikk denn "hobbyen" inn seriøst og kjøpt meg hus så har jeg en romsligere økonomi enn når jeg leide leilighet og eller ikke eide nåla i veggen! Lønningsposen har stort sett vært den samme de siste 4 åra
    Ja, jeg kjenner meg igjen i de prioriteringene, men nå som jeg er samboer og har barn så kan jeg liksom ikke prioritere innkjøp av utstyr fremfor andre ting ;-) Bedre økonomi etter at du kjøpte hus!! Det sier jo litt om prisene for å bo i Oslo :roll:
    Håper vi kommer oss ut av Oslo snart, får jo et hus til nesten samme prisen som den lille leiligheten vi bor i nå. Men vi aner ikke hvor vi skal flytte, både jeg og samboer kommer fra Oslo og har minimalt med kunnskaper om miljø og boforhold i 'utkantstrøka' rundt Oslo :lol:

A

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •