Trance musikk - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37

Tråd: Trance musikk

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, noe i den stilen.... er det egentlig noe vits i å kommentere dette?

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en virkelig bra guide. lenge siden jeg har vært inne på di.fm sin sider, der finner man masse bra musikk. Jeg hører på mye forskjellig innen trance, men utfra den guiden er liker jeg best Dutch. Vanvittig bra party musikk, og folk pleier å ta av på dansegulvet når jeg setter det på. En bra serie med trance er Futuretrance cdene.

Husker den tiden da Gready Records (mener det var sånn det ble skrevet) hadde butikk i arkaden i oslo. Der var jeg minst en gang i uka og la igjen alt for mye penger. Der kunne man også treffe på gode dj's som Dj Jamie og Dj Stigma (han var vel en av eierne) Lurer på hvor de ble av.. Noen som vet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DJ Stigma mikser mye bra. "First fall" fra 2000 bør sjekkes ut for de som ikke har hørt den.

Andre DJ's som spiller mye kult:

Klubbingman
    Tiesto
    Diaggi

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Så oss som ikke liker trance har ikke rytmesans eller utviklet dansefot?
    Synes ikke den kommentaren var noe mer unødvendig..
    Dere har ikke rytmesans eller dansefot...mannen er jo stinn av fakta!!! :wink:

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trance? den syrelyden de pumper ut på diverse treningssentre?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nja, det er vel mest tivoli- og fjortisstrance. Mye av det er kult synes nå jeg. Hvis dere har sett reklamen for gulesider.no hvor det er en forferdelig dårlig instruktør? Den "snutten" der høres kul ut, Noen som vet om det er laget for denne reklamen, eller om det er en "låt"?

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ----- utblåsing
    Tydligvis at noen her har det med å spy ut ting som er veldig OT. Skulle jeg gått inn å skrevet om hvor dårlig jeg synes pop, hiphop, klassisk, køntri, alt. rock osv var ialle tråder som omhandlet det, ville jeg hatt FRITIDSPROBLEMER.. Noen som virkelig har det. Har du ikke tenkt å diskutere emne, spar deg for tåplige kommentarer
    ----- utblåsning

så over til det morsomme

Vil ta evigheter å skrive ned alle gode dj's, grupper, prosjekter her. Selv hører jeg mest på eurotrance/hardtrance.

Men noen grupper :

Base Attack
    Groove Coverage
    Dancecore Allstars
    Dan Winter
    Rob Mayth
    Sven-R-G vs. Bass-T
    Naksi Vs. Brunner
    Neo Cortex
    Svenson & Gielen
    Minimalistix

spør du meg kommer det gode sanger hele tiden..
    Var, men er ikke noen stor fan av Tiesto. Men nå må jeg virkelig revuderere det. Den nyeste sangen Pirates of the Caribbean - He's A Pirate (Tiesto Remix) er noe av det råeste jeg har hørt!

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    asso... jeg liker Ralph Myerz and the jack herren band eller hva det nå het igjen.. teller det eller? ellers liker jeg Xploding plastix. menne vet ikke om det er trance eller electronica eller hva det nå i all verden er.. er i så fall dritt lei sånn cascada og sånn ass up in the air musikk... herre jermia!! fri oss fra smerten!!!

bare for å komme med noe konstruktivt liksom

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mg_martin
    trance? den syrelyden de pumper ut på diverse treningssentre?
    Nei, General Von Trance. han var en høytstående mann i Tyskland rundt 1943. Han tygget konstant på brukte tyggiser som hadde samlet seg i bart-skjegget hans gjennom flere år. Han elsket horer, og nest etter horer elsket han hvit sjokolade ifra Belgia. Han hadde 17barn med 20 horer, hvordan det regnestykket går opp sier historiebøkene ingenting om. Han var en ekspert i tennis for venstrehendte og brukte mesteparten av fritiden i ukedagene på å lage seg sukkerspinn i sin hjemmelagede sukkerspinn maskin. Han er også den personen som fant opp flerfarget sukkerspinn. (For en mann!) Moren hans døde minst 3 måneder før han ble født, og barndomstiden sin tilbringte han med sine 2 fedre i Münhen. Han er også 3 beint og var i ungdomsårene kjent for å sparke fotball bedre enn bestemora si.

Håper det hjalp deg til å forstå hva trance er? (eller var) :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her i Stuttgart er det faktisk et minnesmerke til hans ære. Fontener og hele pakka.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ESH
    Her i Stuttgart er det faktisk et minnesmerke til hans ære. Fontener og hele pakka.
    Og store lyskastere gjemt i fontene så det blir vakkert om nattan :razz:

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ruller rundt på gulvet og ler seg ihjel!!!
    Dødsbra.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mongis
    Om dere trenger help til å kategorise elektronisk musikk, sjekk ut linken under. Forbered dere på å bli sjokkert over alle genrene som finnes! Utrolig fin guide forresten, man kan nemlig høre eksempler på hver eneste en.

Ishkur's Guide to Electronic Music
    Dæven, jeg er sikker på jeg har sett en tråd ang den guiden på www.tranceaddict.com/forums

uansett, trance er og blir min favorittsjanger.

Litt hardere: marcus schulz, mark norman, cosmic gate, thrillseekers, marco v, ton tb, warp brothers, alphazone. Dette er dog en veldig liten kategori for meg i forhold til melodic og uplifting trance, samt noe progtrance:

A-C above and beyond, accadia, adam white, airscape, airwave, allure, alt+f4 (ja, det er både en gruppe og en sang som heter det. den tok forresten HELT av da den kom på ASOT's tune of the week), andain, arc in the sky, armin van buuren, austin leeds vs matthew dekay, ayla, ayumi hamasaki (connected extended mixen er helt utrolig), balearic bill (destinaion sunshine, dæven) blank and jones, BT, chicane, cloud 69, conjure one (en av mine favoritter, sjekk ut dere to album; conjure one og extraordinary days), cor fijnemann (sjekk nyeste album, around the world in 80 days og monolouge) cosmicman

D-J Delerium (silence tiesto mix. noen som fikk frysninger da denne ble spilt som siste sang på tiesto in concert?), denzil and dwayne, dido, dumonde, dvorak, electrique boutique, elles de graaf (veldig kjent kvinnelig vokalist), endre, envio, f massif (husker det var mye spekulasjoner rundt evnt ny lat fra denne karen som ble kalt 'understatement', men så vidt jeg vet er tittelen fortsatt ukjent, ferry corsten (LEF albumet er _ikke_ bra), filterheadz, fire and ice (de som begynte å ta noen sanger fra jean michelle jarre), gabriel and dresden, freefaal, gouryella (trance ville ikke vært den samme uten de få klassikerne som ble laget av denne duo'n), halifax, james holden (SJEKK ut balance 005), , jan johnston, johan gielen, john 00 flemming,

Jeg har utrolig mange andre som jeg hører på, har bare kommet til J, tror ikke jeg skal skrive opp så utrolig mye mer hvis ingen spør om det

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipser om en sang til dere som elsker trance osv:

Future Mind - Angel No. One

Den er på den nye Summer Dance Mania 2006. Den er sinnsykt genial! Kan ikke få nok av den...

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mongis
    Om dere trenger help til å kategorise elektronisk musikk, sjekk ut linken under. Forbered dere på å bli sjokkert over alle genrene som finnes! Utrolig fin guide forresten, man kan nemlig høre eksempler på hver eneste en.

Ishkur's Guide to Electronic Music
    Takk for den! Fet link.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte bare lage en account for å si at ingen har nevnt Paul Van Dyk!! det er jo verdens beste! ble iallefall kåret til det 8)

Sorry for å ripe opp en gammel topic!

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crisz
    Måtte bare lage en account for å si at ingen har nevnt Paul Van Dyk!! det er jo verdens beste! ble iallefall kåret til det 8)

Sorry for å ripe opp en gammel topic!
    Har gjort en del bra han, ellers har jeg fått sansen for et par låter av Klaas.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •