Rockefeller 1.juli

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rockefeller 1.juli

1.juli kommer det et kjempebra band som skal spille på Rockefeller i Oslo.
    Bandet heter Third World er fra Jamaica , og er et av verdens beste reggea band.
    Jeg har hørt de live to ganger før, og anbefaler på det sterkeste å ta turen.

http://www.rockefeller.no/rf010706.html

IMM

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det virkelig liv i denne gruppen fremdeles? De hadde en stor hit på slutten av 70-tallet med reggae-versjonen av "Now that we found love" og så har de siden levd på den og intetsigende fyllmasse uten en eneste annen hit.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så/hørte de live på Barbados så sent som i vinter som var. Kjempebra!
    Det er helt feil det du skriver, at de bare har hatt en hit som de har levd på i alle år. Riktig nok har de aldri slått ann her i Norge. Men i Karibien, hvor reggeaen tross alt kommer fra, er Third World et av de mest respekterte og betydningsfulle band gjennom tidene.
    Sakser litt fra Rockefellers info: "bandet har holdt på i 33 år, gitt ut 22 album, fått FN`s fredspris, og fått Jamaica Music Industry Award i 1992 og 1996, og fått ti grammy nominasjoner. Og det får du ikke med EN sang.

Jeg anbefaler turen til Rockefeller. De er BRA!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel... jeg dro på Rockefeller i går, og det var en STOR opplevelse både å høre og å se disse karene fra Jamaica. Maken til spilleglede, lekenhet, og god musikk! Det var helt rått. Dette er drevne musikere, og showmakere som bare er seg selv. Masse god musikk, og sikkert noen som hadde kjent igjen flere av sangene, selv om de aldri har vært store her i Norge.

Det er en opplevelse også å komme til et skikkelig konsertsted. Det var lydtrykkk til de grader, bassen fikk innvollene til å skifte plass, og det var full kontroll hele veien. Dynamikk, bass og trøkk som INGEN hjemmestereo er i nærheten av desverre.

Skulle ønske at flere herfra var der, dere ville neppe ha angret.

IMM

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •