enkelte annoser på avtorget.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer ftz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

enkelte annoser på avtorget.

jeg følger ivrig med på av torget , og en ting jeg har lagt merke til i det siste er .

at mange skal selge produkter , men sending er vist ikke et alternativ .

klart ved enkelte tilfeller , som høy pris og meget spesielle produkter så henter man jo varen nesten selv om man må til kina .

men på normale ting så blir det litt komisk for meg og lese en annonse fra ytre lanktvekkisatna med en som skal selge , men ikke vil sende , er da sikkert flere fra området som hadde sett en lapp på oppslagstavla på coopen .

og når man ikke vil eller kan sende en vare så er jo litt av poenget med og annonsere til et stort sprett market vekke , da man bare sitter med det lokale markedet man kunne nått på mye letter måter .

f.eks , skal man selge et dc10 sett , og bor i alta og ikke kan sende så tror jeg mann er mere tjent med en lapp på skoler enn en annonse her ( dette var da et meget extremt tilfelle da og ikke reellt tilfelle)

bare noe måtte si

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt bittert for oss som bor her i Langtvekkistan å se alle de kjekke sakene som blir solgt i mer befolkede områder av landet, og som heller ikke kan sendes.

Det er kanskje litt lettere å forstå likevel, jeg ville heller solgt til en som kommer på døra og henter varene og gitt meg pengene i neven enn å pakke, dra på posten osv. Men jeg kjører neppe til Hammerfest for å hente en DVD spiller til 2k. (Er forresten 180 mil hver vei fra her jeg bor nå, har bodd i Hammerfest også)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden avstanden mellom kjøper og selger ofte kan være betydelig her i Norge, synes jeg det er et godt utgangspunkt av både kjøper - men særlig selger - at en deler fraktkostnadene 50/50 ved sending. Når det er sagt, har jeg i noen tilfeller vegret meg for å sende dersom jeg ikke har originalemballasje. Årsaken er at det kan være vrient å emballere ordentlig, og en risikerer skade på produktene, noe ingen er tjent med. Men dette er også eneste gyldige grunn til ikke å sende, etter min oppfatning.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mindre man har skrekkelig store høyttaler som skal sendes og mangler emballasje, er ikke dette noe som helst problem. Man tager ganske enkelt en stor pappeske, fyller den halvveis opp med isoporkuler og krøllede avissider. Deretter putter man nedi hva enn man skal sende og topper med nevnte fyllmasse. Detter er faktisk langt tryggere enn original emballasje i mange tilfeller, etter som de formtilpassede isoporbitene som oftest følge med der gir svært lite demping.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg helst vil at kjøper skal hente, er at kjøper da kommer og ser at gjenstanden er i god stand/fungerer mens jeg ser på at han/hun ser det(!) - dermed kan han/hun ikke bråke i ettertid dersom han/hun har ødelagt gjenstanden på vei hjem eller etter at han/hun kommer hjem. I tillegg slipper jeg at Posten ødelegger gjenstanden på veien. Jo, man kan i så fall kreve erstatning fra Posten, men det blir så mye surr. Averterer allikevel som regel her dersom det er audio/video, fordi de som er her forstår verdien av disse gjenstandene bedre enn en person som leser finn.no på jakt etter lampeskjermer og en DVD-spiller til 300,- og ikke vet forskjellen på Yamaha og Yummahei.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En vits for oss på Nord-Jæren:

- Om de he Yamaha?
    - Om me he Yamaha? De e Yamaha me he.

Forøvrig er jeg enig i de to siste innleggene, men for å gjenta: ofte er avstanden for stor til inspeksjon og avhenting, så hva gjør en da?

Kakehode: store (nok) esker kan være et problem å få tak i. Og isoporkuler - hvor får man tak i det? Noen som husker isopor-s'ene? Finnes de lengre?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    En vits for oss på Nord-Jæren:

- Om de he Yamaha?
    - Om me he Yamaha? De e Yamaha me he.
    Jeg trodde det var:

- Om de he Yamaha?
    - Ja me he Yamaha
    Hehe... hoi...

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Kakehode: store (nok) esker kan være et problem å få tak i. Og isoporkuler - hvor får man tak i det? Noen som husker isopor-s'ene? Finnes de lengre?
    Finner man ikke isoporkuler gjør køllemye sammenkrøllede avissider akkurat samme nytten. Så kan man stikke til nærmeste butikk, matbutikker er ofte enkleste løsning, og spørre pent om å få noen pappesker. Å skaffe slikt er aldri noe problem, og har de ingen store nok, demonterer du flere, og lager din egen. Alt du da trenger er enda mer papp som du krøller og taper til noe lignende papprør som du stiver av med. Ellers kan du stikke innom f.eks. en kopisjappe, her i byn ihvertfall gir di bort gratis papprør, så med noen slike og en rull macgyvertape kan man lage eske til hva som helst. Om man gidder sådan mekking og orging derimot får bli opp til den enkelte...

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Støtter kakehode her altså.
    Selv har jeg sendt alt mulig i posten. Skjøre ting som ferdig bygget fjernstyrt helikopter, store RC-biler på oppunder 10kg med skjørt karosseri, høytalere uten original forpakning osv.

Som kakehode skriver. Esker får man i butikker, og det å skreddersy en eske til sendingen sin av flere andre går helt fint.
    Så er det å bøtte på med aviser og det hele skulle gå greit.
    Husk å merke pakken med forsiktig, knuselig, og denne side opp.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i prinsippet ikke noe mot å sende varer, men er alltid litt bekymret for varens tilstand når den kommer frem, man vet jo aldrig med posten...
    Sikker mange som kvier seg for å sende da de ikke har embalasje. Vi som har solgt å kjøpt litt før VET at man ALLTID tar vare på orginal embalasje!

Newcomer ftz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp , jeg har en kjeller full av tomme esker