Garantert fotballfri sone - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 192
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I et Freudiansk perspektiv er jo fotball ganske interesant. 11 men som løper rundt og sparker et egg. Målskåring kan forstås som befruktning og keeper er superego som prøver å oppredtholde stasis. Alt dreier seg jo egentlig om sex og da er det jo en god del som er interesert.
    At det er 11 stykker om jobben å befrukte gjør jo at en kan mistenke noen for å ha dårlig selvtillit :razz:

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    I et Freudiansk perspektiv...
    Freak!!11 :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det ikke så ille som fryktet Akto. For hvis du hadde vært av typen 4H, speider, lokale guttekoret e.l så er jeg ganske sikker på at ordene "motorisk evneveik" hadde gjort mer enn bare vondt i mageregionen. Da hadde jeg faktisk trodd at du mente alt i satiren/ironien. Jeg tror fortsatt at det står inne for noe av det, bare ikke i så stor grad som først antatt.

Problemet med å diskutere/krangle eller hva det nå er på forum, er at man mangler noe vesentlig. Kroppsspråk....

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vi egentlig mangler Konrad, er å møtes! Det er først da man virkelig får følelsen av hvordan den andre er. Men du har fortsatt invitasjon til Fetsund

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, Jøss!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Freak!!11 :grin:

Det er ikke jeg som sitter klistret til skjermen for å se "gruppesex" med 22 mannfolk.........................

:-P :-P :-P

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    He he, Jøss!
    Du vet hva jeg sier om å krangle på internett
    Jeg har fra sikre kilder at du er en grei type :-D Det skal dessuten ekstremt mye til for å bli uvenner med meg!

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror flageborg vet en sport som drar mer publikum enn fotball her i landet. Som en ekte sønn av Arendal - vet man hva som trekker publikum, selv om ikke de landsdekkende TV kanalene gidder å sende herfra.
    Jeg var på off-shore VM der for noen år siden, 120.000 tilskuere (den gangen, mer enn 10 år siden), men hverken NRK eller TV2 gadd den gangen å dekke det hele.
    Det rimer svært lite med sunn fornuft og forteller at det faktisk ikke er interessen "der ute" som er avgjørende, men hvem som trekker i spakene.
    Så teorien om at fotball er dekket i henhold til interesse tror jeg ikke noe på.

Newcomer lien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OKKing
    Som en ekte sønn av Arendal - vet man hva som trekker publikum, selv om ikke de landsdekkende TV kanalene gidder å sende herfra.
    Jeg var på off-shore VM der for noen år siden, 120.000 tilskuere (den gangen, mer enn 10 år siden), men hverken NRK eller TV2 gadd den gangen å dekke det hele.
    Joa, det møter mange folk opp på endel arrangementer som man ikke sender på tv. En nyhetsreportasje får holde for store happenings som Offshore-VM, Europride, Summerparade osv. Det er for mange forsøk på sendinger fra sports- og sosiale arrangementer som bare ikke funker. Landsskytterstevne, NM i diverse etc. Det kune godt vært litt mindre fotball, men å sende mer sport, som i tillegg ikke er sikret publikum virker lite vist.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror flageborg vet en sport som drar mer publikum enn fotball her i landet. Som en ekte sønn av Arendal - vet man hva som trekker publikum, selv om ikke de landsdekkende TV kanalene gidder å sende herfra.
    Det rimer svært lite med sunn fornuft og forteller at det faktisk ikke er interessen "der ute" som er avgjørende, men hvem som trekker i spakene.
    Så teorien om at fotball er dekket i henhold til interesse tror jeg ikke noe på.
    Motorsport er lite pop i NRK eller var det ArbeiderpartietsRK. Passer ikke inn i AP's sosialistiske profil antar jeg - dessuten koster det penger å dekke et slikt arrangement. Mye billigere å sende to mann og et kamera til en fotball arena. Der ligger kabler og alt tilrettelagt og en del aper vil du altid finne foran TV-skjermen. Dessuten er de vel kjøpt og betalt av fotball forbundet og må dekke det meste...... Vi som er interessert i andre idretter f.eks sykkel må velge andre kanaler.

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja jeg tror faktisk det er enda værre enn som så. Så vidt jeg husker ble både NRK og TV2 i sin tid tilbudt det hele gratisk produsert fra arrangøren. De takket pent nei - forstå det den som vil.

Newcomer lien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Motorsport er lite pop i NRK eller var det ArbeiderpartietsRK. Passer ikke inn i AP's sosialistiske profil antar jeg - dessuten koster det penger å dekke et slikt arrangement. Mye billigere å sende to mann og et kamera til en fotball arena. Der ligger kabler og alt tilrettelagt og en del aper vil du altid finne foran TV-skjermen.
    Vel, nå har vel aldri NRK, eller AP for den saks skyld, vært flinke med sparekniven. NRK var iallfall ikke før de fikk en høyremann ved roret. Såvidt jeg husker var forresten fotballrettighetene såpass dyre at det budsjettargumentet ditt faller litt i grus, som NRK forsåvidt ikke kjøpte om jeg ikke husker helt feil.
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Dessuten er de vel kjøpt og betalt av fotball forbundet og må dekke det meste...... Vi som er interessert i andre idretter f.eks sykkel må velge andre kanaler.
    Igjen, tapte ikke de rettighetene til TV2 m.fl.? Uansett, jeg har da sett opptil flere grener på NRK som ikke er fotball, eller teller ikke cricket, skyting, friidrett, volleyball, all mulig vintersport etc.? :???: Dessuten har TV2, som er fritt tilgjengelig, basketligaen, tour de france, rally med Petter, sykkelrally med Ullevålseter m.m. TV2 prøvde seg tilogmed på Amerikansk Fotball, med blandet suksess.

Jeg synes generelt, fordelt på to kringkastere i Norge, at det en god bredde på sportssendingene. Ikke det at jeg helt forstår hvorfor jeg forsvarer at de sender så mye sport, når det er tusenvis av andre ting de kunne og burde ha sendt, men det er nå så. Jeg synes både TV2 og NRK klarer å vise bredden av idretter i Norge ettersom vi tross alt er et bittelite land. At fotball tar så mye av sendetiden har stort sett med tilskueroppslutning å gjøre.

PS. Hvis sykling er en lidenskap er vel Eurosport en løsning? Jeg gleder meg som en unge til den dagen jeg kan se ukutta college-football igjen, slik jeg kunne på Armed Forces Network i Sandnes i gamle dager, og er mer enn villig til å abonnere på flere kanaler for å få sett det. :grin:

Newcomer lien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja jeg tror faktisk det er enda værre enn som så. Så vidt jeg husker ble både NRK og TV2 i sin tid tilbudt det hele gratisk produsert fra arrangøren. De takket pent nei - forstå det den som vil.
    Går ut fra at det er båtene fremdeles, nøyaktig hvilken del av det racet egner seg for tv? Jeg synes det er moro å være der det skjer, men på TV? Jeg ser ikke helt potensialet...

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg detter da tydeligvis midt imellom elske/hate gruppene. Spilte selv fotball i 9 år før jeg gikk lei. VM følger jeg ihugga med på, og i beste huleboerånd har jeg både jublet, bannet og hoppet i sofaen :wink: Med unntak av noen få kjedelige kamper er det underholdende å se mange verdens beste spillere vise sine kunster. For meg som er halvt nederlender er det også ekstra gøy å følge med på de oransje gutta.

Ellers ser jeg svært lite fotball da jeg synes det blir for mye; Champions league nesten året rundt, norsk og engelsk eliteserie fyller maaange timer på skjermen hvert år. Jeg kan også skjønne frustrasjonen til de som ikke liker fotball da det stort sett er fullt kjør hele året og "vanlige" programmer blir avlyst til fordel for fotball (VM som er hvert 4.år får man jaggu tåle).

Jeg er glad for at jeg kan sette pris på god fotball, men samtidig er jeg glad for å ikke falle under kategorien "fotballidiot", der hvor livet stort sett dreier seg rundt fotball. Eks: Kusina mi er så til de grader `enga fan og er man med henne på byen blir det alltid en sliten brun pub, hvor det synges fotballsanger og annen harry norsk fyllemusikk (det er vel en grunn til at byturene har avtatt med tiden...). Hennes favorittcd: Vål`enga cd med fotballsanger :roll:

Det bør vel også nevnes at lyd og bilde interessen (som jeg og de fleste her deler :grin: ) får "vanlige" folk til å himle med øynene og riste på hodet over at man har bruker mye (eller alle?) pengene sine på hobbyen. Man får jo tross alt hjemmekinoanlegg til 4000,- på elkjøp som er bra nok (da er det min tur til å himle med øynene :wink: ). Når man kommer til stykket, hva er nå egentlig "normalt"?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Når man kommer til stykket, hva er nå egentlig "normalt"?
    Jepp, its all in the eye of the beholder. Gleder meg til 2100 i morgen! Gultrøyene mot Britannia.

DrE

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg synes det går bra med meg i år. Takket være hardiskopptager som gjør at vi kun ser det vi ønsker av tv programmer, har jeg enda ikke sett en eneste fotballkamp :grin: :-P :wink:
    Så her hos oss er hele huset fotballfri sone !

(og om ikke lenge er det Tour de France, og nå er det absolutt åpent om hvem som vinner. Gleder meg :grin: )

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I et Freudiansk perspektiv er jo fotball ganske interesant. 11 men som løper rundt og sparker et egg. Målskåring kan forstås som befruktning og keeper er superego som prøver å oppredtholde stasis. Alt dreier seg jo egentlig om sex og da er det jo en god del som er interesert.
    At det er 11 stykker om jobben å befrukte gjør jo at en kan mistenke noen for å ha dårlig selvtillit :razz:
    (og om ikke lenge er det Tour de France, og nå er det absolutt åpent om hvem som vinner. Gleder meg :grin: )
    Og menn sykle i så trange klær at til og med The Village People hadde blitt missunderlig er mindre patetisk mener du? :-P

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poppiuz
    Og menn sykle i så trange klær at til og med The Village People hadde blitt missunderlig er mindre patetisk mener du? :-P
    missunderlig ?? Du verden dette er kreativt :wink: Skal ikke psykologisere over dette !
    Patetisk er det du som sier, jeg har ikke nevnt det med et ord. "Ukvemsord rammer først å fremst den som kommer med det ! "

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fotball er en pinglesport for folk uten utholdenhet. 2 x 45 med småjogging ..... jeg ler meg fillete :grin:

Sykling derimot det er sport for de som klarer å ta i litt. 3 uker, 20 mil om dagen, utallige høydemeter, rett i asfalten i 60 km/t i på bare knær. Tour de France, Giro, Vuelta osv. MMMMMMM det er sporten sin
    Var dette jeg siktet til.. ikke ta det for tungt da

EDIT: Personlig måler jeg idrett etter spenning og underholdning, ikke hva som er tøffest.. Var bare det jeg skulle si

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sykling fikser jeg ikke... Det er mine øyne gørrkjedelig bortsett de siste 5 minuttene

Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •