Garantert fotballfri sone - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 192
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lien
    Jeg håper denne skalaen er logaritmisk. :???:
    Antagelig ikke, de fleste klubber har vel et "apeberg" som jeg antar er ope på 9-9,5. De er forhåpenligvis ikke kapable til å drepe noen ved et selvmål.

Sitat Opprinnelig postet av lien
    Jeg ser at det er morsomt å se de kule tingene, men da kan en se highlights. VM-highlights er konge. WATTS på Eurosport er moro som bare det. Problemet er at i en fotballkamp, spesielt på høyt nivå er det 3-4, kanskje 5 ting som er verdt å se. Se på basketball f.eks. der er det scoring hele tiden og mye mer moro å se. Man kjeder seg ikke og blir underholdt hele kampen. :wink:
    Det er jo "juks", blir jo som å hoppe rett til klimask under sexakten. Sant nok finnes det veldig mange kjedelige fotballkamper. Ofte på landslagsnivå hvor Norge er deltagere.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det samme hver gang. Fotball VM er tiden da de fanatiske fotballhaterne kryper frem fra hulene sine og skriker sine misshagsytringer mot alt og alle som har noe med fotball å gjøre. Det er tydeligvis et viktig rituale som gir cred blant sine. Det forekommer meg å være noe drisitig å påstå at en svært stor del av verdens befolkning (det sies at det var ca 2 mrd som så åpningskampen) er idioter, eller å underslå fotballens underholdningsverdi for de samme menneskene. Det får meg til å tenke på det gamle utsagnet "hvis du vet at du er gal, så er du ikke gal. Det er når alle de andre er tullinger at du sliter"

Hva angår viktighet, så er vel fotball omtrent like uviktig som det meste av det vi fyller tiden vår med. Sett fra månen vil det å se på TV, se på film, høre på muskk, gå i teater eller se på sport være omtrent like meningsløse. Men noe må vi jo fylle tiden vår med, siden vi er så priviligerte at slipper å bekymre oss for primærbehovene.

Det er imidlertid ingen tvil om at eksponeringen av fotball i meida har nådd et nivå som er rimelig høyt. Jeg tror dette kan føre til at folk går i metning, og at interessen kan falle. Det er jo om ikke annet en oppside for dere som gremmes i disse dager :-) De komersielle kanalene vil jo gi folket det folket vil ha (til en lavest mulig pris). Da tjener de mest penger. Dette har forøvrig gitt oss en sendeflate som utenom fortball består at et uttall realityserier som heller ikke akkurat kan sies å være veldig meningsfylte. Alle kanalene løper i samme retning og vi får en pendelbevegelse som nok vil falle tilbake igjen. Det er delte meninger om TV2 og Telenor klarer å tjene penger på kjøpet av fotballrettighetene i Norge.

Hvis man synes fotball er så forferdelig kan jo VM være et påskudd til å finne på noe annet. De fleste som er her inne på formuet har vel muligheten til å sette på en film eller 2. Mens vi som liker fotball har noen uker å se frem til!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå tror jeg nok at de dedikerte fortballhaterne finner andre kanaler å ytre seg i enn AVforum, og synes nok at de som måtte hate fotball i denne tråden har ytret seg noenlunde diplomatisk. Det er jo forskjell på å hate fotball og det å være uinteressert. Jeg synes det er mye fotball på tv, men synes ikke det er et problem, skrur bare av tv'en og kikker litt på AVforum i stedet. Arne Scheie har visst svart på spørsmål om han synes det er for mye fotball på tv at "det er mange bøker på biblioteket også".

Jeg har kommet til en kjensgjerning at det er endel ting man ikke er interessert i, og i andres øyne går man da glipp av mye moro. Selv elsker jeg lutefisk med kokte poteter og sprøstekt bacon (og det trenger ikke være akkompagnert av et Løten-produkt) eller et annet skikkelig tilberedt måltid, og jeg synes synd på alle de som ikke liker lutefisk for de går jo glipp av så mye god mat, men for lutefiskhatere så er ikke dette noe problem. Ser for meg at det å se en bra kamp på storskjerm med full surround må kunne sammenlignes med en helaften på Bagatelle for en som meg.

Jeg har ikke sett en hel fotballkamp sammenhengende, men ut fra klippene som sendes på Dagsrevyen, så har jeg forståelse for at dette kan være morsomt, så jeg fordømmer ikke "fotballidioter" (i positiv forstand) som ravende pølseslukende tullinger. Tvert i mot, 2 mrd. mennesker kan vel ikke ta såå feil?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En venn av meg er fra Chile, og han har parabol for å få inn fotballsendinger på lokalkanalene fra hjemmlandet. Hvis fotball her i Norge hadde vært som fotballen i enkelte divisjonslag der nede, altså ren drible / skyte -kunst, skulle jeg sett på fotball jeg også! En vanlig kamp der ender ofte med resultater på 13-9 og lignende. Da kunne det vært interessant :-D

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja så mange kan ta feil, for hvor mange er det som er religiøse da?
    Arne Scheie kan vel ikke si det er for mye fotball, det er jo tross alt levebrødet hans.. Og det er mange bøker på bibloteket? alltså hallo.. det blir som å si at det er mye mat i matbutikken, fotball og tv er ikke synonymt med hverandre, eller burde ikke være det..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fotball suger lut....Men det er min mening, de som liker det må for all del se så mye fotball de orker, jeg ser sikkert på masse som andre synes er rævva.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nåja, for mange, inkl. Arne Scheie er jo fotball religion også, men man kan da ikke avskrive 2 mrd. mennesker som idioter bare fordi man ikke liker foppal selv. Og Arne Scheies kommentar tok jeg med fordi den var litt morsom, og understreker vel egentlig hans syn på fotball mer enn at det er et godt innlegg i debatten for eller mot fotball på tv.

Fotball og tv har nok blitt synonymt fordi det er såpass mye penger involvert. Så kan man selvsagt diskutere om pengene har tatt fokuset bort fra idrettsgleden og sportsånden, men dette gjelder vel alt som vies en viss oppmerksomhet på tv. Hvis det var like mye penger involvert i f.eks. DIY høyttalerbygging, så kan man jo tenke seg VM i høyttalerbygging direktesendt på TV i 42 land og reprise av høydepunktene i Kveldsnytt. DET hadde vært noe det :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Påstand:

Det er mer avvikende å ikke å ha sett en hel fotballkamp enn å ha fast plass på apeberget.

Det flertallet tenker, kjøper, spiser, ser på, hører på osv er "bra".

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pisspreik!

Kun noen promille sitter i lederstillinger her i verden, det er fordi de er smarte. Kun noen promille har ikke sett en hel fotballkamp, finnes det en sammenligning her tro?

Kun de smarteste lar være å se på fotball.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dagens samfunn med internet, hundrevis (tusenvis) av tv-kanaler, dvdfilmer, harddiskrecorder, tvspill, pcspill osv er iallefall klager om for mye av en ting på tv litt håpløst.. Det er jo bare å gjøre noe annet. Eller gå ut i finværet
    Selv ser jeg det meste jeg kan av fotball. Mitt valg. På radio sender de så mye dårlig at jeg nekter å høre på det, men dør ikke av den grunn. Finnes jo utallige andre alternativer for god musikk.. Bare for å ta ett eksempel.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Det flertallet tenker, kjøper, spiser, ser på, hører på osv er "bra".
    Individuell tenking fremstår som skummelt for enkelte personer. Slike personer kjenner gjerne ekstra godt på kroppen før de går på jobben om morgenen, for det kan jo hende de kan bli hjemme med egenmelding. Slike personer har ingen intensjon om å bidra til med å dra samfunnet fremover, de er etterdiltere, uten mål og mening med livet. De er ubruklige i stort sett alle sammenhenger, bortsett fra å klage og høre på de populistiske meningsmålingene på P4, husmorskanalen. Fotball passer de godt, det er hjernedød underholdning, det er ingen fare for at de kan komme opp i situasjoner som krever egeninnsats eller tenking.

Vi andre derimot...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Nå tror jeg nok at de dedikerte fortballhaterne finner andre kanaler å ytre seg i enn AVforum, og synes nok at de som måtte hate fotball i denne tråden har ytret seg noenlunde diplomatisk. Det er jo forskjell på å hate fotball og det å være uinteressert. Jeg synes det er mye fotball på tv, men synes ikke det er et problem, skrur bare av tv'en og kikker litt på AVforum i stedet. Arne Scheie har visst svart på spørsmål om han synes det er for mye fotball på tv at "det er mange bøker på biblioteket også".

Jeg har kommet til en kjensgjerning at det er endel ting man ikke er interessert i, og i andres øyne går man da glipp av mye moro. Selv elsker jeg lutefisk med kokte poteter og sprøstekt bacon (og det trenger ikke være akkompagnert av et Løten-produkt) eller et annet skikkelig tilberedt måltid, og jeg synes synd på alle de som ikke liker lutefisk for de går jo glipp av så mye god mat, men for lutefiskhatere så er ikke dette noe problem. Ser for meg at det å se en bra kamp på storskjerm med full surround må kunne sammenlignes med en helaften på Bagatelle for en som meg.

Jeg har ikke sett en hel fotballkamp sammenhengende, men ut fra klippene som sendes på Dagsrevyen, så har jeg forståelse for at dette kan være morsomt, så jeg fordømmer ikke "fotballidioter" (i positiv forstand) som ravende pølseslukende tullinger. Tvert i mot, 2 mrd. mennesker kan vel ikke ta såå feil?
    Nå er jeg så heldig at jeg liker både lutefisk og produkter fra Løten, og kan godt være med på å rangere et bedre måltid på Bagatelle på høyde med det meste :-) Mitt poeng var egentlig bare at av alle mer eller mindre meningsløse ting å bruke tid og penger på, er ikke fotball bedre eller værre enn f.eks bygging av hjemmekino eller noe annet. Er bare litt lei av at hver gang denne diskusjonen dukker opp (med en frekvens på 4 år + litt årlig støy rundt seriestart), så kommer det referanser til fotballtilhengeres kollektivt manglende intelligens, da ofte eksemplifisert ved apeberget. Det blir bare for dumt.

Jeg antar at 2 mrd godt kan ta feil, men definisjonen på riktig/galt i denne sammenhengen er vel temmelig individuell :-) .

Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Pisspreik!

Kun noen promille sitter i lederstillinger her i verden, det er fordi de er smarte. Kun noen promille har ikke sett en hel fotballkamp, finnes det en sammenligning her tro.

Kun de smarteste ser ikke på fotball.
    Når man ser hvor mange av de valgene ledere tar der ute i den store verden, som rævkjører det ene firmaet etter det andre, tror jeg du skal være forsiktig med å tilegne dem evner de ikke har.

Man blir lei av iskrem om man spiser for mye og.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja den dagen hjemmekino bygging tar opp 30% av sendetid på tv så kan jeg være enig i det du sa, men å sammenligne fotball og feks hjemmekinobygging i denne diskusjonen har absolutt ingen poeng

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    problemet med fotball er at det tar opp vanvittig mye plass i media, både tv, radio, aviser og internett. man kan jo ikke titte i en avis uten å lese om slatans venstre fot eller at solskjær har litt vondt i pungen...
    hadde de holdt sportsnyhetene til sportsdelen hadde det vært ok, men det tar jo helt av! mye av sportsnyhetene har jo lite med sport å gjøre men mer om xxx spiller personlige ditt og datt. Og så har du det faktum at TV2 og NRK så og si blakker seg for å få rettighetene til disse eventsene slik at det ikke blir penger igjen til å lage skikkelige tvprogrammer til oss andre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Pisspreik!

Kun noen promille sitter i lederstillinger her i verden, det er fordi de er smarte. Kun noen promille har ikke sett en hel fotballkamp, finnes det en sammenligning her tro?

Kun de smarteste lar være å se på fotball.
    Så det er ingen i lederstillinger som ser på fotball? Jeg kjenner opp til flere.....

Edit: Jeg er enig i mye av det du sier over her Akto, men hvis du mener alt bokstavelig så begynnner jeg å miste respekten for deg. Da er du ikke noe bedre enn "de andre"..... noe jeg faktisk trodde en stund og fortsatt håper. Det er mye man kan tenke som man ikke sier.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fotballen hjelper akkurat ikke oss mannfolk med å kvitte oss med det typiske stereotype "sitte konstant å late seg i sofaen med øl og se på fotball" stempelet heller..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dere ikke klar over at røyking og fotball er de eneste godtatte unnskyldningene for å stikke fra arbeidet?

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som bruker den unskyldningen har kun mangel på fantasi jeg ser hverken på fotball eller røyker

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes råtne ledere, selvfølgelig. Men det er typisk Fremskrittspolitisk populært å klage over ledere, fordi de ofte må ta upopulære avgjørelser.

Jeg kjenner mange i lederstillinger som ikke ser på fotball. Jeg ser heller ikke på fotball. Ingen av mellomlederne eller topplederne på jobben ser på fotball, men derimot ser alle lagerarbeiderne på jobben fotball. Hva forteller det oss? Ingen verdens ting.

Det jeg vil frem til, er at det er unormalt mye fotball i media, selv når det ikke er noen store begivenheter, som VM. Det er like normalt å se på fotball som ikke å gjøre det. Men enkelte av oss synes det blir for mye, det tar for mye plass, og det støyer for mye (tenker da på i media). Jeg er lei av å se en kommentatorboks på lisenskanalene våre, hvor de kun prater om hva som skjer på banen. Dette er misbruk av en ellers glimrende riksdekkende kanal. Jeg betaler lisens, men jeg betaler for mangfoldet. Mangfoldet blir spist opp av fotball til tider. At barneTV utgår på grunn av fotball mener jeg er totalt forkastelig!

Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •