Dømt til fengsel for musikkterror - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    huff,, gruer meg til jeg skal flytte i leilighet sammen med dama nå.. Det er unge folk som skal bo der, Håper ikke de klager for mye. Hadde jo vært fint og se en film sånn halvhøyt tund 9 på kvelden en helg, eller spilt litt høyt midt på dagen en time eller to.

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg flytter til Trondheim til høsten, og er også veldig spent på naboene. Er nok litt bortskjemt med veldig tolerante foreldre her hjemme på gutterommet...
    Håper naboene enten er veldig unge (slik at de spiller like høy musikk selv), eller at de er veldig gamle (så de ikke hører meg uansett).

Men det har vel også en god del å si hvor bra isolert det er også..?

Newcomer esp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glx-rider
    huff,, gruer meg til jeg skal flytte i leilighet sammen med dama nå.. Det er unge folk som skal bo der, Håper ikke de klager for mye. Hadde jo vært fint og se en film sånn halvhøyt tund 9 på kvelden en helg, eller spilt litt høyt midt på dagen en time eller to.
    Trikset er å kommunisere med de du bor ved siden av. Si ifra hvis du skal ha fest (heng opp lapp en dag eller to i forveien), og hvis du møter de i oppgangen - spør om du spiller for høyt, si at de skal si ifra hvis du spiller for høyt etc. Det går litt psykologi i det enkelt og greit. "Jeg liker å se film med litt volum, men bare si ifra hvis jeg spiller for høyt". Tviler på at de klager like fort da.

Ikke spill høyt for sent på kvelden (etter 22) for ofte, og ikke midt på natta. Idiotnaboene våre spiller grisehøyt helt uavhengig av klokka - feks kl 6-7 på morgenen. Vi ber de skru ned, men etter 15 minutter er volumet like høyt. Forrige person som bodde i leiligheten her vi bor nå opplevde at bilder datt fra veggen og slikt. Det er ikke bare vanlig høyt volum, men det er HØYT!

Tåpelige folk.. like overrasket hver gang: "Åh..? Spiller vi for høyt nå igjen?"

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eksisterer vel en uskreven (og i noen tilfeller skreven) regel om at man ikke skal sjenere andre med støy etter klokka elleve i borettslag og leilighetskompleks. I mitt borettslag i Drammen med 112 leiligheter er det for det meste unge folk som bor, og her er regelen 2300-0600.

Forøvrig gjelder jo normal folkeskikk. Det er ingen som bør ha noe å utsette på litt ekstra volum som strekker seg noen timer etter elleve på fredag og lørdag, og en skikkelig fest en gang iblant - så lenge det ikke gjentar seg for ofte selvsagt, og at en viser måtehold dersom naboene ber om det. Kommunikasjon er, som nevnt over, veien til suksess

Jeg synes det bare er flott at naboen har nachspiel til klokka seks på morran en gang iblant, da får jeg ikke så dårlig samvittighet når jeg får lyst til å se film etter klokka elleve

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Jeg er faktisk enig med ham i at en konkret grense (klokkeslett og lydtrykk) hadde vært på sin plass. Noe så vagt som sjenanse holder ikke. Vi har da alle hatt en sur gammel gubbe ved siden av som ringer politiet bare hamsteren raper?
    Tror klokkeslettet er 23.00. Men det vil være så og si umulig å komme med en grense i dB. Går ikke an å måle. For hvor skal man måle? I rommet der man spiller? Eller hos naboen? Dessuten må man ta hensyn til dårlig isolerte rom, demping, resonanser, etc. Er sannsynligvis annerledes hvordan lyden oppleves for naboen over og under. Da vil en grense kanskje skåne den ene, men ikke den andre.

Bruk hodet. Er ikke annet å gjøre. Alle med en viss forstand skjønner at det ikke går an å dure løs når man vil. For øyeblikket hører jeg på meget lav musikk, ettersom klokken er 2 på natten. Dårlig isolering er mye av grunnen.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns vi heller skulle spleiset på et par Klipsch Belle til han, i steden for å syte og klage på en musikkfrelst "kollega".

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå leste jeg i et gammelt skriv at naboene fikk seg til å klage på boomblasteren hans da. Så jeg har lurt litt på om det er naboene eller han, eller det er begge sider som er vanskelige. Men hvis du bor i leilighet kan vel naboene høre en forvrengt boomblaster som presses til det ytterste også :P

Newcomer naboklikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

naboplaging

jeg har opplevd å plage naboer med bare et par små pc høytalere også. så lenge det er i samme byggningen så høres bassen om det er et pingleanlegg eller cerwin 1515 jeg spiller på,men selfølgelig så blir 1515 mye verre en pcen min.klager jør dem uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når vi flytta inn i d nye huset vårt hadde gutten til naboene fest 3dager på rad med så høy musikk at det ristet i vårt hus så da har vel egentlig eg rett til å ha 15" CV på full lydstyrke en gang i blandt?:twisted:

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei å nei så fint det er å ikke ha naboer

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...eller bo i hus med bare studenter. Ikke mye klaging her nei!

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    ...eller bo i hus med bare studenter. Ikke mye klaging her nei!
    Blir vel ikke mye tid og ro til lekser heller da...

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen grense for hvor høy man kan spille hjemme hos seg selv noe tid på dønet. Det bør det heller ikke være

Det som derimot bør begrenses er når, samt hvor høyt man har lov til å spille hjemme hos andre.

Logisk egentlig. legger man et par hundre tusen i lydisolering og har 110dB hele natta så er det sikkert greit for naboen så lenge han ikke hører det.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil oppfordre alle til å gjøre det jeg har gjort! flytte på LANDET!!! kjøpe et 3 etasjer hus 0 naboer!! til 550000.! da kan man spille så høyt man vil når man vil

Newcomer Suicide666 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Vil oppfordre alle til å gjøre det jeg har gjort! flytte på LANDET!!! kjøpe et 3 etasjer hus 0 naboer!! til 550000.! da kan man spille så høyt man vil når man vil
    har gjort det!:P

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •