Finnes det et bilforum? Voyager skrinlagt. Kjøpt Mondeo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 43
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Finnes det et bilforum? Voyager skrinlagt. Kjøpt Mondeo

Er på spranget til å bytte ut den gamle Mazda'en, og leter etter et forum likt dette, men beregnet på folk som har interesse for bil.

Vil gjerne ha noen gode råd, spesielt hva jeg skal holde meg unna. Det står forresten en bil i garasjen nå som er betegnet som møkkabil, men finner jeg noe saklig om den på nette? Nææhhh, bare at "DET ER EN MØKKABIL!!!!"

Det er forresten en Chrysler Grand Voyager 3.3 som står i garasjen nå, 1995 modell hvis det er noen som lurer. Var i utgangspunktet ute for å se på japansk stasjonsvogn fra en plass mellom 1998 og 2000, men kone og barn ble veldig lystne på å prøve nevnte amerikanske bil.

Har noen erfaring med denne hadde jeg vært glad for et tips i den ene eller andre retning.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active avdeling20 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bilforumet.net kanskje du finner noe her?

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så fremt den har en oljekjøler til girkassa og ikke gått over 200.000 km(Stooor garantert sjanse for havari av girkasse) så er bilen helt grei den, litt vinglete i trafikken er den jo men du sitter jo som en konge i bilen.
    Stor plass er det også,praktisk bil om man ikke bor midt i en storby.
    opps holdt på å glemme, front lysene er jo patetiske greier, de må være ekstra lys på den.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gått 115 000, så tror ikke det er noe problem. Finnes ikke mange storbyer på Nordvestlandet :-D

Skal se på andre biler også, og det er nok mest W og avkommet som er mest begeistret for denne. Vet du hvordan det er på drivstoff?

Edit. Ja, det er ekstralys på den.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den bruker vel litt over litern på mila. Dersom du har barn så er denne bilen litt konge, barna sitter høyt og har god oversikt på hva som skjer utenfor da blir det litt mindre grining vet du

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spesielt han som har litt lett for å bli spysyk på kronglete Nordmørsveier likte bilen. Han har kjempeutsikt framover, stor fordel:-) Er 7 seter også, så det kan være greit¨å sette dem i hvert sitt hjørne om det blir litt uenighet. Litt over literen på mila, er det på langkjøring eller blandet/bykjøring?

avdeling 20: bilforumet.net blir prøvd i dette øyeblikk, takk for tipset. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes noe som heter motor.no eller noe. Kan jo prøve der.

Motorer fra amerikanske biler er aldri økonomiske eller effektive (med enkelte unntak).

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ESH
    Finnes noe som heter motor.no eller noe. Kan jo prøve der.

Motorer fra amerikanske biler er aldri økonomiske eller effektive (med enkelte unntak).
    Takker. :-)

Har nok ikke sparing av bensin i tankene når jeg vurderer denne bilen. Største argumentet er nok plassen i tillegg til komforten.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På plass vinner du uten tvil, komfort aner jeg ikke, aldri kjørt bilen.

Anyways, lykke til med valget.

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har kjørt denne bilen både langt og fort, synes den er veldig god å kjøre. motoren jobber bra, men drikker en del med mye gassing. kjører man helt jevnt og rolig på motorvei bruker de ikke så mye. synes egentlig ikke de amrikanerne jeg har kjørt bruker så mye på rolig kjøring. Kjør på lastebil måten så sparer du enda mer (altså prøv å hele tiden ha rullende hjul) Sitter det ikke kapteinstoler i den så får du lett tak i det også, da sitter du hvertfall som en konge.

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke Voyager som kom veldig dårlig ut i crashtester? Det betyr ihvertfall noe for meg når jeg skal kjøpe ny bil

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oddk
    Er det ikke Voyager som kom veldig dårlig ut i crashtester? Det betyr ihvertfall noe for meg når jeg skal kjøpe ny bil
    Litt delte meninger om det. I NCap tester kommer den litt dårlig ut, men i svenske "realistiske" tester har den kommet bedre ut. Tror også at det var modellen etter denne som fikk den dårlige omtalen. Tror uansett at det skal mye til om det kommer noe forfra, skal gjennom en V6'er og en del blekk for å komme inn til tærne mine... Har airbag bare framme, kunne med fordel ha vært flere av dem, men det har jo noe med alder å gjøre også.

Edit: Fant ut på diskusjon.no at det visstnok er "trygt" å kjøpe modeller fra 90 til 95, men de fra 95-00 er tvilsomme, og så er det "trygt" fra 00 og oppover igjen.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

AVforum er toppers!

Har lagt ut spørsmål om bilen jeg holder på å prøve på noen av de forumene jeg har blitt anbefalt og har funnet, men har på et døgn fått 1 - ett svar.

Har her fått svar fra 5 stk. "HIFI nerder" noe som tyder på at de bare ikke tenker lyd og bilde, men faktisk har interesser utenom dette, i tillegg til at de er villige til å dele sin kunnskap med andre.

Så derfor: Hjertelig takk for alle tilbakemeldinger. :-D

Er i tenkeboksen ang. bilen, skal prøve noen japse stasjonsvogner i løpet av uken, men kom på i sted at jeg skal en tur til Søta bror i sommer, og det er sikkert plass til mer enn en XTZ sub i den Voyageren. :-)

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min anbefaling må være at du holder deg unna. En grusom andrehåndsverdi, stadige problemer med girkasser og elektronikk samt at den er tørst sammenlignet med effekten gjør at dette overhode ikke er blant de modellene jeg vil anbefale.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil absolutt ikke anbefale denne bilen. Det er problemer på denne modellen kvaliteten er langt under pari og annenhåndsverdien er elendig. Går vel under det jeg vil kalle amerikansk søppel som bil tekniker.
    Ville sett på en japansk bil i samme klasse. Det er forskjell på japse og de andre i kvalitet.
    Hvilken pris klasser tenker du på?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde i utgangspunktet tenkt på ei japansk stasjonsvogn, Primera/Avensis/626 fra 100k og litt oppover.

Har funnert en del Primera fra 98/99 som har gått rundt 100k, og har litt lyst på dem. Har litt bedre rykte enn amerikaneren også da, men det er all den plassen i Chrysleren som frister da...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er plass du vil ha så får en Toyota Hiace 99 mod til ca 140k i kombi. Går ekstremt dålig men driftsikker som få. Får den et oljeskift i året går den nesten evig... Du får en Avensis får ca 120-130k for en 98 mod.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Hvis det er plass du vil ha så får en Toyota Hiace 99 mod til ca 140k i kombi. Går ekstremt dålig men driftsikker som få. Får den et oljeskift i året går den nesten evig... Du får en Avensis får ca 120-130k for en 98 mod.
    Hvem har sagt at det er jeg som vil ha all plassen? Det er faktisk først og fremst W og avkommet som er begeistret for amerikaneren. W minnes turene da hun var barn (svigers hadde stor bil med V8), og barna er begeistret for å ha mange seter å velge i og den gode oversikta.

Prøvde en 626, 1998 mod for en halvtime siden, men lillejenta satt dårlig i baksetet på den. Ellers var det en kjekk bil, bortsett fra litt riper her og der. Skal låne en Avensis i morgen og Primera på onsdag. Hi-ace er det dessverre ikke mange av her omkring for tida, men det hadde vel egentlig ikke vært meg i mot, men hvordan er de på vinteren da? (Bor langs den glatteste veien sør for Nordpolen, is i tre uker etter at det er bart andre plasser, grus og dårlig vedlikehold)

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Voyageren er vel også plaget med ar registerreima ryker bare man tenker på den?
    Hiace får du med 4wd, og er en god vinterbil. Den er skuddsikker, det er ALDRI feil på de.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er nok Voyageren skrinlagt, blir prøvd Avensis og/eller Primera i morgen. W hadde et anfall da vi parkerte Voyageren, og fant en Daewoo Nubira hun plutaelg hadde lyst på, men etter 5 min på nettet ble den skrinlagt. Fant nesten mer negativt om den enn Voyageren. :-(

Den som hadde størst problem med å parkere Voyager var likevel dattera i huset, hun skulle så gjerne hatt en stor bil. Det at hun ble lovd DVD spiller i bilen til sommerferien hjalp dessverre ikke stort, men det lille audio/videofile guttebarnet syntes det var en glimrende ide.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •