Nye dvd & hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 46
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye dvd & hjemmekino

Noen meninger ang det "nye" bladet. Fikk det i posten i går og ble skeptisk da jeg leste lederen.. "Vi skal dekke flere produktgrupper får å nå bredere ut"... får en følelse av at noen har tatt over styringa og krever mer $$$.

Jeg sa opp Lyd & Bilde etter flere års abonement da de siste magasinene jeg leste hadde mer digitalkamera, videokamera, lydkort, MAC/apple tester enn det jeg abonerte på orginalt.

Jeg er ikke ikke imot utvikling, og ja Norge har ikke verdens største kundegruppe, men jeg håper at det nye bladet klarer og holde fokus på hifi og hjemmekino...

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er så enig! Jeg er ikke interessert i digitalkameraer! Men det er tydeligvis andre, for Lyd&bilde er også "tatt over" av digitalkamera tester osv. I nyeste utgaven av L&B har de en svær test/repotasje om GPS i bil?? (!) Det er jeg overhodet ikke interessert i og er ikke villig til å betale for rett og slett. Lite hjelper det at det for det meste er damer på forsiden av L&B som har lite med saken å gjøre. I nyeste versjon av L&B er det en snerten bikinidame som holder mp3 spillere tatt bilde av ovenfra. Litt teit ??

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det nye bladet virket bra. Stort sett artikler/omtale av høyttalere, forsterkere, cd/dvd spillere og flatskjermer. Jeg skal ihvertall ikke si opp med det første. Litt surt at jeg kjøpte meg "Hostage" 1 uke før bladet kom i posten...

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det merkelige er at de snevrer tittelen til "Hjemmekino", men øker bredden i produkttyper de skal se på.
    Er jo helt motsatt av hva som ville være normalt.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med trådstarter. Lyd & Bilde kjøper jeg ikke mer. Vil jeg lese om kamera og minnekort kjøper jeg et prof. blad om akkurat det, og samme om andre ting. Reklame og nyheter om gadgets kan jeg lese på nettet om jeg ønsker.

Fint om Hjemmekino fokuserer på nettopp hjemmkino/hifi og ikke en masse annet dill dall som vi allerede har flere andre blader som kan bedre.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta det med ro gutter, det blir ingen tester av verken printere eller blekkpatroner i Hjemmekino. Noe mere gadgets (i hjemmekino ånd) og ren Hi-Fi blir det nok. Helt i tråd med utviklingen av hobbyen vår med andre ord.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm: Det virket som det nye 1-6 poeng systemet er mer fokusert på produktets kvalititet, ikke så mye hva det koster. Stemmer det?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Ta det med ro gutter, det blir ingen tester av verken printere eller blekkpatroner i Hjemmekino. Noe mere gadgets (i hjemmekino ånd) og ren Hi-Fi blir det nok. Helt i tråd med utviklingen av hobbyen vår med andre ord.
    Flott, da kan jeg trygt melde meg inn....

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Gorm: Det virket som det nye 1-6 poeng systemet er mer fokusert på produktets kvalititet, ikke så mye hva det koster. Stemmer det?
    Du må lese ledern vettu!

Jeg må si jeg likte det nye bladet!

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Du må lese ledern vettu!
    Den klarte jeg å overse gitt... ops:

Newcomer Emilste sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sa nettopp opp Lyd&bilde pga halvparten bare er svada om kamera osv, så håper D&H holder god gammel ånd, stort sett!

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Emilste
    Sa nettopp opp Lyd&bilde pga halvparten bare er svada om kamera osv, så håper D&H holder god gammel ånd, stort sett!
    Er bare H nå da! :lol:

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd&Bilde har en negativ utvikling, det er den ingen tvil om. Jeg sendte en mail til redaktøren, og han satte veldig pris på tlbakemelding. Kanskje flere kan gjøre det samme.

Synes det nye Hjemmekino var greit. Innvendingen jeg har mot bladet er at en del av testene er altfor grunne. Her er Lyd&Bilde bedre synes jeg. Spesielt gjelder det tester av skjermer, men også andre tester. I denne utgaven kan jeg f.eks nevne testen av Nad M3. Synes det står for lite hvordan den låter, hvordan den er sammenlignet med andre forsterkere og ingen spesifikasjoner er nevnt. Receiver testene er derimot gode i Hjemmekino.

Newcomer Emilste sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Er bare H nå da! :lol:
    jaggu!
    det hadde jeg ikke merket!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dvd og Hjemmekino navnet var jo smør på flesk etter min mening. Ingen hjemmekino uten dvd og de som kun har dvd vil ikke kjøpe et fagblad om emnet. Det å knytte et blad opp til et visningsformat når det finnes mange (vhs,dvd,d-vhs, HTPC i alle former mm) og kommer stadig fler (HD-dvd, blu-ray)

Det nye bladet ser greit ut. De vil jo ikke skrive om kamera, så skjønner ikke angsten for dette. Ser ut til å finne en grei nisje etter min smak. Kjappere og ikke dyptgående er jo et valg de har tatt. Synd for de som er mest friker men det selger sikkert mer.

Synes kjøpsguiden var oversiktlig. Gradering 1-6 er for snever skala synes jeg, burde være til 10 for å kunne skille mer. Men likte veldig godt de absolutte skalaene, de ga god ovesikt og stemte overens med det de skrev/testet f.eks om flatskjermene.

Filmen som fulgte med ble en parentes for meg, har sett den og den inviterer ikke til gjensyn. Synes de kunne valgt en kvalitetsfilm ikke manistream action. Men her er det jo 1000vis av meninger. Skulle jeg valgt ville jeg hatt Brokeback mountain, som jeg har sett og sikkert vil kjøpe uansett.
    Lord of War er en bedre film men i samme stilen som Hostage.

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit nok det nye formatet - men jeg svaner mer dyptpløyende tester. Det er da vi vet at "H" har jobbet for pengene. Ellers så savnet jeg også mye rundt NAD testen, spesielt teknisk informasjon. Antar (håper) at dette var en glipp.
    Skalaen fra 1-6 er for grov og burde vært mer oppdelt. Det er viktig at "H" holder fokus på kjernegruppen og ikke flyter ut i alskens dikedarier.
    Stå på - dette bli bra!!
    L&B har jeg sluttet å kjøpe pga for bredt (mangel på) fokus!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Berre eg som ikkje får "Creative Zen Vision:M" bildet på side 62 til å stemme? Hmmm..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt poenget med å bruke to forskjellige poengskalaer på noen av testene, som f.eks. på DVD testene . Regnet sammen og så at på den 20 delte skalaen var det marginale fporrskjeller på de to "dårligste", men likevel får de forskjellig karakter på 6 delte skalaen. Den 6 delte skalaen er for grov etter min menig, og litt for mye terningkast. Ser det er noen som synes en 10 delt skala kan være saken, det synes jeg hadde vært bedre også for å skille bedre. Elller enda bedre, beholde den 20 delte skalaen.

Ellers synes jeg det ble litt for mye "dill og dall" i det nye bladet, MP3 spillere har ingenting i min hjemmekino å gjøre.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes også at 1-6 skalaen er for grov, det skiller ikke godt nok.
    Ellers ser det ut som bladet går i en retning av å dekke mest mulige tester og ikke gå i dybden. Ligner veldig på What Hi*Fi. Der har de også kjøpsguide.
    Synes det ingen blader som er spesielt gode nå. Lyd&Bilde favner for bredt, Hjemmekino er for grunne og Fidelity er for sært og har for lfå tester. Likte best Lyd&Bilde slik de var før.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikketb over testen av flatskjermer som var i bladet. Den hadde i tillegg til den 6 delte skalaen også en 20 delt skala fordeltn på bildekvalitet, andre egenaskaper, brukervennlighet, kvalitet og for pengene. Er klar over at forskjellige kategorier blir forskjellig vektet, men blir like lite klok som tidligere. Har regnet sammen summene på 20 poeng skalaen for å se om det er en sammen heng, og her er resultatene.

JVC 75 poeng gir en 5'er
    Hitachi 79 poeng gir en 4'er
    Philips 75 poeng gir en 4'er
    Grundig 79 poeng gir en 5'er (med dårliger bildekvalitet enn Hitachi)
    Amoi 70 poeng gir en 3'er
    Amitech 66 poeng gir en 4'er
    Sony 77 poeng gir en 6'er og beste TV for HD
    Pioneer 82 poeng gir en 6'er og best på SDTV
    Thomson 71 poeng gir en 3'er
    Samsung 73 poeng gir en 4'er
    Panasonic 80 poeng gir en 6'er og BEST I TEST!

Etter min skala skulle ingen av disse fått en 6'er, men hvor er sammenhengen, og hvordan er det vektet? Det blir litt for mye "TV2 hjelper deg" over dette synes jeg. Det var enklere å forholde seg til disse resultatene tidligere Hva med å kutte ut "terningene" og beholde den 20 delte skalaen med fem kategorier, da kan hver enlkelt legge vekt på det han/hun vil.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •