Nye dvd & hjemmekino - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 46
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Svenske Hemmabio treffer mye bedre synes jeg. De forholder seg utelukkende til...ja nettopp..."Hjemmekino". Testene er relatvit gjennomarbeidet. Poeng gis i ulike skalaer man kan forholde seg til. Anbefales. Stikk innom din nærmeste Narvesenkiosk og kjøp et i dag.

Samarbeidspartner Ford Prefect sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Tusen takk for tilbakemeldingene. Dette hjelper faktisk!
    Noe av dette skal vi ta tak i umiddelbart. Dere etterlyser tester som går litt i dybden. Det skal dere få, men da må dere også tåle at noen tester av produkter som ikke er direkte sentrale eller nyskapende, kanskje ikke får like mye plass.
    Ser vi på de siste bladene (før redesign) er de fleste testen på to sider som om dette skulle være en eller annen form for mal. Vi jobber med at enkelte produkter skal få mer plass og at testene av disse skal få litt mer dybde, fyldigere beskrivelser og sammenligninger med andre, tilsvarende produkter.

Fortsett gjerne å komme med innspill. Det har i hvert fall jeg særdeles god nytte av.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom både 20 delt og 6 delt skala skal være med videre hadde det vært greit å vite hvor mye hver del ble vektlagt dersom den 20 delte skalaen skal inneholde fem kategorier. I eksempelet med flatskjermer er det greit for den enkelte leser å lage sin egen rangering ut fra den 20 delte skalaeen i de fem kategoriene. Noen vil kanskje kun ta hensyn til billedkvalitet, mens noen også er opptatt av hvor enkelt et produkt er i bruk. Ved å kun bruke skalaen 1-6 kan dette bli vanskelig.

Ellers har det vært greit å unngå tester av typen GPS, MP3 osv for min del, men det er kanskje andre som har en annen oppfatning av det. (Vet det var i et annet blad det var snakk om GPS, men det er greit å si fra på forhånd, eller :-) )

Abbonerer på begge bladene enn så lenge.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det nye bladet var en klar forbedring i forhold til det gamle.
    Jeg kan med glede lese at testene er dypere og det er gjort en metodisk sammenlikning av utstyr osv. Meget bra. Dette ble sikkert gjort før og, men det kom ikke alltid like godt frem.

Mer hjemme hos repotasjer hadde vært bra.

K

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en ting jeg glemte. Dette skjedde også i D&Hk men har eksempel fra Hjemmekino. På forsiden står det "Superbilde til lavpris" uten henvisning til produkt eller side. Ingen direekte innlysende heading i sideoversikt. Vet ikke om jeg har rett men mistenker at det kan være Pana PV60 flatskjermen evt kanskje Xscreen, tviler sterkt på at det er IN 76 som de gir en firer..

Dette er uproft. Går ikke å anonsere for noe en ikke har inni bladet. Vil gjerne ha en forklaring hvis en av de med ansvar og oversikt over bladet leser dette.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har litt konstruktiv kritikk, i dette tilfellet til Jørn Finnerud: I testen av Denon 2807 syns jeg godt det kunne vært gått litt mer i dybden, savner f.eks hvordan HDMI oppkonverteringen virker. Vet at dette er et tema for mange, og hadde vært greit med en epistel om dette også, ikke bare musikk- og filmlyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg likte etterhvert "D&H" bedre og bedre. Seriøs elektronikk fikk mer og mer spalteplass og testene av både hifi og hjemmekino utstyr var gjennomgående relativt dyptpløyende og av god kvalitet ifht tildligere utgaver.

På bildesiden syns jeg alltid at D&H eller bare H nå da, har vært ledende. På lydsiden har det vært litt mer så som så, men hjemmekino receivere og dvd spillere har dere alltid hatt grei kontroll på. Hifi virket det som havnet langt bak i køen og de testene dere hadde var ikke særlig interessante, med hederlig unntak selvfølgelig. Som jeg nevner ovenfor syns jeg ikke det er slik lenger. Trenden begynte vel på denne tiden i fjor, hvor dere testet mange interessante og dyre rene stereoprodukter. Testene var faktisk god lesning ifht tidligere og det virket som stereo fikk en liten renessanse i bladet.

MEN i det nyeste bladet får jeg noe av den samme følelsen som tidligere. Særlig da jeg leste NAD M3 testen følte jeg at dette var litt hastverk arbeid som ikke var helt prioritert. At det bare var et "venteprodukt" før hjemmekinoproduktene M25 og M15 (og kanskje M55?) kommer. Kan godt være jeg tar feil og at det er uberettighet kritikk, er bare en magefølelse jeg fikk. Håper det bare er slik at jeg også i fremtiden kan kose meg med en test av stereoutstyr i "Hjemmekino", selv om navnet skulle antyde noe annet.

Ellers vil jeg si dere har truffet en fin nisje i markedet i motsetning til L&B (som ikke jeg heller leser lenger) som virker som de er i en eller annen identitetskrise.

Abonnerer nå på Fidelity og Hjemmekino og synes disse utfyller hverandre godt. Får med meg det som rører seg av interessante produkter i begge leire.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt enig med Vosten, og jeg tror kanskje, og her ikke det viktig å ikk emisforstå, at det kan ha noe med at enkelte skribenter har vel mange produkter til test i løpet av relativt kort tid. Da er det vel gitt at det ikke blir full fokus på det ene produktet, da jeg regner med at skribentene, i hvertfal til en vis grad har et privatliv ved siden av også...Når man leser testene og det er oppgitt kun 3-4 sanger som testmateriale, er det vel en indikasjon på at det muligens, med vekt på muligens, bærer noe preg av samlebånd.

Men som Knut Vadseth i Fidelity sier, dette er ikke en dårlig kamuflert slakt, jeg syns bladet er bra, jeg, og skribentene også, men det mangler det lille ekstra. For min del, vel og merke.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tro meg, det blir benyttet mye testmateriale, men vil folk høre om dette da? Da blir det jo kun en oppramsing av ulike album og filmer, noe som vil stjele mye plass av resten av omtalen. Det er vel mer interessant å få et innblikk i enkelte andre og kanskje ukjente "perler" som blir benyttet i testsammenheng :-D

Det at det blir testet mye produkter er et resultat av at testeren har til låns en rekke produkter til enhver tid, noe som gjør at vi kan kryssjekke alt opp mot våre egne referanser. Det gir testen bredde i forhold til hva utstyret kan yte. Om jeg har en høyttaler som ikke spiller bra med mitt eget referanseanlegg, kan det være at det er en mismatch, og da er det greit å kunne sjekke om det blir bedre med annet utstyr. Om dere leser testene så kan dere ofte se at det er benyttet kjent og ukjent utstyr, og det blir ofte bemerket at "produkt a var litt tilbaketrukket med produkt b, men når vi koblet inn produkt c ble lyden bedre" osv. Sånn sett kan en tilegne seg erfaring og kunnskap, og man vil kunne informere leserne at produkt a fungerer best med produkt c.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser poengene dine Akto, det var bare en spekulasjon rundt hvorfor noen av testene, etter min mening, er litt mangelfulle.

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ganske fornøyd med bladet. Synes å huske det var et bilde av innmaten til en forsterker der. Få gjerne flere slike, da dette ofte kan være en liten pekepinn på byggekvalitet..

En ting jeg stusset litt på var testen om fjernkontrollene.. Her fikk Nevo SL "best i test" og karakter 6. Pris spiller inn i denne karakteren... Dere skriver det ikke er noe negativt med denne. Selvom denne koster nær 9000,-. Skjønner at den er god, men at en fjernkontroll kan kunne forsvare en slik pris har jeg vanskelig for å tro.

Ellers et godt blad, som jeg kommer til å fortsette å abonnere på.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om den er dyr, så finnes det langt dyrere fjernkontroller på markedet, den heftigste jeg har sett kostet 70k. Nevo kan gjøre så å si alt, og det er nok til å forsvare den relativt stive prisen. Jeg for min del ser ingenting problematisk med det, iom at jeg skrev i innledningen at pris ikke spiller inn i denne testen.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig synes jeg det er imponerende at en orker å sette seg inn i også de ganske kjipe fjernkontrollene som også ble testet
    Da må det være lov å være begeistret for Nevo selv om den er dyr. Prisen isolert sett er vel det alle er ganske gode til å vurdere (har jeg råd eller ikke...)
    Slik jeg leste den testen er det Logitech som kommer best ut.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig at Hjemmekino har vært flinke på receivere. Synes det har skrantet mest på Hi-Fi fronten der testene har gitt inntrykk av hasteverk.
    For å ta noen eksempler på tester som har vært for grunne, kan jeg nevne Videoprosessoren (DVDO) i nr. 4. Det står ganske mye om det tekniske og menyen som er fint, men svært lite om hvordan den fungerer i praksis. Det står det bare litt om under konklusjonen.
    I det nyeste nummeret nevnte jeg NAD M3 og jeg synes også testen av DVD spillere var for lite dybtpløyende.
    Vil heller ha ha færre og gode tester enn mange og dårlige.
    Hadde spesielt satt pris om dere nevnte konkurrende produkter når dere tester et produkt. Hadde f.eks vært fint å vite hvordan NAD M3 låt i forhold til Hegel H200 eller andre i samme eller dyrere prisklasse. Man trenger ikke å si rett ut hvilke produkt som er best, men beskrive litt hvordan de låter i forhold til hverandre.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I det siste nummeret hadde Jørn Finnerud testet ti produkter tror jeg det var. Da sier det vel seg selv at det ikke blir tid til veldig dyptpløyende analyser. Han har vel både familie og annen jobb ved siden av, tror jeg. Igjen, dette er knapt å oppfatte som kritikk, det er jo veldig forståelig. Og vi er vel ikke den enkleste målgruppen å tilfredsstille, se bare på trådene om Fidelity på Hifi-sentralen...

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vi skulle egentlig teste m3 direkte mot h200, som selvfølgelig hadde vært mye mer interessant for leseren, men den er utsolgt og derfor ikke mulig å få tak i, hverken fra hificenterkjeden eller hegel. når den kommer skal jeg selvfølgelig sette den opp mot m3 som er i samme "gate". Ser noen lurer på om vi har for mye og gjøre, og ja på dette nummeret hadde flere av oss for mye å gjøre grunnet sykemelding i redaksjonen. undertegnede måtte lage 30 sider til dette nummeret, noe som er for mye. men man har ikke alltid valgmuligheter. en adeccovikar er liksom ikke en issue i så måte. uansett bra med tilbakemeldinger, vi ser at det er forbedringspoteniale og vi vil jobbe med det fremover.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    I det siste nummeret hadde Jørn Finnerud testet ti produkter tror jeg det var. Da sier det vel seg selv at det ikke blir tid til veldig dyptpløyende analyser. Han har vel både familie og annen jobb ved siden av, tror jeg.
    I så tilfelle bør vedkommende si stopp til antall testeobjekter en får servert, eller bladet ansette flere folk for å gjøre jobben.
    Blir for søkt at noen sykemeldinger skal sette kvaliteten drastisk ned på produktet.

Og skal det produseres 30 sider, så er det bedre at de 30 sidene har 5 dyptgående tester, enn 10 overfladiske tester.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    I så tilfelle bør vedkommende si stopp til antall testeobjekter en får servert, eller bladet ansette flere folk for å gjøre jobben.
    Blir for søkt at noen sykemeldinger skal sette kvaliteten drastisk ned på produktet.

Og skal det produseres 30 sider, så er det bedre at de 30 sidene har 5 dyptgående tester, enn 10 overfladiske tester.
    Så lenge mennesker er innblandet, vil blader og tjenester alltid påvirkes av sykemeldinger etc.
    Og hva er en dyptpløyende test? Hifi/hjemmekino handler utroliog mye om matching, jeg ser bare på mitt eget anlegg - jeg kan tune med kabler og bytte elektronikk og høyttalerne kan låte helt utrolig forskjellig. Som et eksempel.

Men: Det jeg savnet i TV-testen var:
    En litt brederere poengskala i bunnen. Jeg er spsielt opptatt av skarphet ved bevegelse og etterslep, hvordan bildet var på forskjellige signaler. Dette er to elementer som for meg er viktigere enn sortnivå...
    Ta gjerne med om et produkt støyer også - jeg kan ikke fatte at det er mulig å ha noe stående på i stuen når musikk/film skal nytes som f. eks denne PC-en jeg skriver på nå.

Ellers vil jeg gi litt honnør - synes bladet har tatt seg opp det siste året. Det er så enkelt som at jeg bruker mer tid på å lese det. Og fortsett med korttester (som konkurrenten kaller det) kjappe presentasjoner kan være en indikasjon om det er noe for deg og en liten oppdatering på hva som finnes på markedet.
    Stå på - dette er bra!

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes i alle fall det er bra at man har begynt å ta i bruk hele karakterskalaen
    på "terningkastene". Veldig greit at noe får en 1``er,3``er osv. Tidligere lå jo alle karakterene klynget opp mellom 16-18/19, dvs. at alt var 5`ere.
    Når det er sagt så synes jeg det ble for mye 6`ere da det er en karakter som bør forbeholdes de virkelig strålende/enestående karakterene.
    Også enig i at det ble litt mye korte/overfladiske tester. Når det gjelder fjernkontroller er det forsåvidt en grei måte å gjøre det på da en test på 2 sider om en fjernkontroll ville vært fullstendig overkill. For DVD-spillere og flatskjermer synes jeg imidlertid 1/3 til 1/2 side blir for knapt.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det nye bladet er bra jeg, med unntak av endel skrivefeil. Jeg sier ikke at det skal være perfekt, men det burde vært litt bedre korrekturlesing.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •