Høyttaler-guide

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer David B. sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttaler-guide

Jeg ser at det er mange som lurer på hvilke høyttalere det skal velge når de ska ha seg nye. De samme spørsmålene går igjen i de fleste "hvilke høyttalere"/"hvem høyttalere"-tråder. De fleste lurer på hvilken høyttalere de skal velge for å få den og den lyden, og den skal brukes til det og det.

For å slippe å få så ufattelig mange separate tråder om akkurat dette, kunne det ikke ha vært en ide å lage en høyttaler-guide? Da mener jeg ikke en diskusjonstråd som strekker seg over et titals sider, der det blir problematisk å finne noe konkret svar. Heller en karakteristikk av det forskjellige merkene, hvilken type lyd de og de merkene passer best til. Det må da også være nok informasjon om hvert merke, slik at en skal slippe å lage en ny tråd for ytterligere informasjon.

Jeg vet ikke hva andre synest, om det lar seg gjøre eller ikke, men det er i alle fall ett tips! :grin:

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Null respons, en dårlig ide med andre ord?

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns det var en god idè... men tidkrevende, og vanskelig i.o.m at lyd er så subjektivt.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jozho
    Jeg syns det var en god idè... men tidkrevende, og vanskelig i.o.m at lyd er så subjektivt.
    Enig med deg at det er en god ide! Husk at en god ide, er en god ide for alltid! Og ja, lyd er subjektivt. Men om en hadde klart å samle de oppfatningen flere personer deler om et merke, kunne en gi en litt mer objektiv fremstillig av de forskjellige merkene.

Svarene som kommer i alle disse enkelttrådene er jo uansett subjektive. Så guiden ville vært et slags kort resumé!

Jeg er desverre ikke så bevandret innefor høyttalerverden, så jeg har ikke noe å komme med. Jeg er helt ny i denne verden. Men når jeg leser rundt på forumet, så ser jeg at kompetansen og erfaringene finnes. Det er bare å få trukket de frem.

David Benonisen.

Active KinoWalla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde ikke være vanskelig og få noe info om Klipsch, Cerwin Vega, B&W og SVS ihvertfall, mange som eier det her..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •