Noen her som seiler??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen her som seiler??

Hei, jeg lurer på om det er noen her som seiler?? Da tenker jeg egentlig på store båter, altså ikke jolle seiling som E-jolle og slikt. Eller selvfølgellig, alle som seiler kan si hva de seiler osv.. Jeg har aldri selv seilet aktivt, men seilet litt laser om sommeren, og det er utrolig morro.. Ellers så har familen min, både på mor og far siden alltid vært veldig båt og seil interesserte, (kan ha noe med hvor jeg bor også) Så seiling har alltid vært et hett tema. Det jeg egentlig lurer på her om det er noen som skal seile Hovdan-skagen og/eller færderseilasen? Min familie har akuratt kjlpt seg ny båt(den på bildet under) og vi skal seile færderseilasen. Jeg gleder meg utrolig mye, har akuratt sett startfeltet, og med litt vind tror jeg det blir utrolig fett..

Når det kommer til Hovdan-skagen så får ikke jeg muligheten til å være med pga eksamen. Og siden denne båten er helt ny, er det mye som har måttet gjøres, og mange forberedelser, samt å bli kjent med denne nye båten, så min far(skipper) har valgt å vente til neste år.

Men jeg har nå plutselig funnet ut en skikkelig dum ting. Den helgen Færderseiasen er, har jeg hjemme eksamen i Makro økonomi, og jeg sliter litt i det faget, så jeg lurer skikkelig på hva jeg skal gjøre.. for færdern er noe jeg har sett frem til utrolig lenge...

Kom gjerne med alle mulige kommentarer ang. seiling. Jeg følger så godt jeg kan med på Volovo Ocean race også, de båtene er ekstreme!!

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes Bil forum og masse andre forum som passer bedre enn her, men fortsatt i denne delen av forumet kommer det masse rare nye tråder alikevell..!? Jeg vil påstå at det er bedre å spørre på et AV forum etter folk som seiler enn dra til et seil forum og spørre etter folk som er interessert i AV.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jeg en X-Yacht på det bildet der?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer det, det er en helt ny X-43.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Din heldige jævel.

Blir dessverre ikke mye seiling for meg på tiden, sitter langt fra havet. Men finnes ikke tvil om at det er mye moro. Hvertfall X-Yacht. En kompis har en 38, var artige turer nedover svenskekysten og til Danmark i fjor. Gikk ikke så bra i Færdern da...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ESH
    Din heldige jævel.

Blir dessverre ikke mye seiling for meg på tiden, sitter langt fra havet. Men finnes ikke tvil om at det er mye moro. Hvertfall X-Yacht. En kompis har en 38, var artige turer nedover svenskekysten og til Danmark i fjor. Gikk ikke så bra i Færdern da...

hehe... ja, jeg har selv vært på tur før med venner, faren til en venn har nå X-46 og hadde 442 før.. og vi har vært på tur med begge langs svenske kysten, men vi kom aldri til skagen da.. Vi skal dit i sommer da med min båt, og foreldrene mine.. Før til nød kan jeg ha med 5 venner.. og alle får hver sin seng.

vi var å trente i går, og var oppe i 11,4 knop og da var det ikke mye vind heller..med spinnaker da selvfølgelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjipt hvis du må stå over Færdern pga eksamen, det er kjedelig. Har bare vært med en gang, i fjor, og det var fett. Selv om vi gjorde noen rimelig jalla feil underveis. For da båten gikk, gikk den som fyyy.

Går jo rimelig hett for seg i Ocean Race om dagen også. Moviestar tok jo greit farvell...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ESH
    Kjipt hvis du må stå over Færdern pga eksamen, det er kjedelig. Har bare vært med en gang, i fjor, og det var fett. Selv om vi gjorde noen rimelig jalla feil underveis. For da båten gikk, gikk den som fyyy.

Går jo rimelig hett for seg i Ocean Race om dagen også. Moviestar tok jo greit farvell...
    ja.. eller jeg har ikke sett de siste episodene som har gått på tv, for det er noe som har skjedd med NRK Web tv som jeg ikke skjønner.. så får det ikke opp. Men prøver å følge litt med på internet da, men er ikke alltid så lett!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekker www.volvooceanrace.org ganske ofte (men det gjør vel du også?). Der får man mye av det man trenger.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var rormann i en regatta, kjempemorsomt å seile forbi de med høyere lystall. :-)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Var rormann i en regatta, kjempemorsomt å seile forbi de med høyere lystall. :-)
    Ja det er morsomt det, hvordan båt seilte du da? var det en stor regatta?

jeg kommer nok til å være på fordekket hele neste skikkelige regatta, fikse skjøter og jibbe spinnakeren osv..

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en 28-foter i en aldri så liten regatta med et 80-talls båter, har deltatt der 3 ganger.

Har vanligvis ikke tilgang til seilbåt, liker ikke å utnytte "perifere venner" som har seilbåt.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres morro ut det da.. Men sånn som oss da som har en 43 fots seilbåt så trenger vi jo hvertfall 10 stykker på en skikkelig seilas, og da må man jo spørre venner om de har lyst. Men jeg skjønner alikevell poenget ditt!

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg seiler faktisk hobie cat.. (Ja jeg vet at den er liten!) men det e rutrolig morosmt!! det sies at de har maksfart på ca. 25-30 knop! en annen ting som er morsomt med de, er at de er katamaraner..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja de er kule, har alltid hatt lyst til å prøve en slik. De får en utrolig stor fart!!

Selv om den er liten så seiler den sikkert fortere enn mye større!!

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det kan du vedde på!
    BTW: hvis noen som er nærme larviksområdet (eller andre som vil ta seg tid) har lyst til å prøve hobie cat i ferien, så er det bare å komme til seilerhytta ved viksfjord selv er jeg medlem der, og det er et veldig hyggelig miljø! vi er norges største HC klubb.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •