Oslo HiFi Center

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oslo HiFi Center

Unngå innpåslitne selgere på Oslo HiFi centret! De bare kritiserer andre og bruker sleips triks på å få deg som kunde(Geir og hundene hans).
    De spør om jeg hører den store forskjellen på kabelbytte o.s.v. etter 2 sekunder... det er jo bare å jatte med.. før han kommer med neste forbedring og undskyldninger.
    Jeg var bare ute etter en forsterker men skulle tro de skulle selge noe til en million. Taktikken er selvfølgelig å få meg som kunde og få meg til tenke oppgradering, nye dyre kabler o.s.v.
    De snakket om store forskjeller med nettfilter og at å teste Densen hjemme ville bli tilfeldig p.g.a kabler, nettstøy o.s.v . De nekter å låne bort noe som er uproblematisk alle andre steder. Men de nevnte ikke betydningen av at jeg har en annen CD-spiller enn den jeg skal teste mot hos dem. Seriøse??
    Jeg er normalt forsiktig med å harselere andre, men dette fortjener de.
    Jeg var uslitt psykisk etter besøket.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe mange brenner seg på der er "hjemlån med bytterett"... bytterett er jo ikke det samme som retur-rett. ;-)

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp enig med deg, har du lagt merke til at Geir spesiellt, alltid spør hva du jobber med?? mon tro hvorfor..??

pt

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt artig å se andre som tydligvis deler akkurat de samme erfaringene. Skulle tro de hadde en fast oppskrift på hvordan de går frem når det kommer en ny kunde inn i butikken... :?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg merke til hvor lydige de andre selgerne er. Jeg snakker først og fremst om Geir. Og ja han vet hva jeg jobber med. La også merke til dagens foredrag var av akkurat de samme argumentene som forrige gang. Det husker han neppe.
    Han sa han hadde brukt et headhunterfirma for å få tak i de beste selgerne. han slet med å finne noen, hehe.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usj, ikke så bra å høre... Føler at Hi Fi Center stenger meg litt ute hver gang jeg skal ha noe i budsjettsegmentet... Det er jo synd...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og du fikk ikke "omvisning" der godsakene er? Hmm, han trodde vel ikke du var en potensiell kunde da..(ikke ta det ille opp hehe)

Jeg har ingen tilknyting til noen butikker alså, men må si HiFi center kjeden er flinke og hyggelige. Desverre har de ikke mange produkter som frister meg (untatt System Audio)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei jeg spurte egentlig ikke etter noen form for demonstrasjon heller. Var bare ute midlertidig DVD-spiller fra Proson eller hva det het, og det var bare et "nei, utsolgt" også gikk han jeg snakket med videre... Han hadde sikkert en dårlig dag :razz:

Edit: Hadde noen tusen til overs den dagen så om han hadde anbefalt noe hadde jeg mye mulig kjøpt en annen DVD-spiller.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært kunde av Oslo Hifi flere ganger, og syntes ALLE folka der er gode folk, jeg kjenner riktignok en god del av de som jobber der, men uansett, så kjenner jeg til dem, og salget deres. Aldri noe problem med meg hvertfall!

Active Cerwin Vega CLSC-215 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, har ikke fullt så gode erfaringer med Oslo Hi-Fi Center, har vært der mange ganger, på "store" titte runder, flere ganger jeg har gått rundt og titta i en halv time opp til 3 kvarter uten at noen han kommet og spurt om jeg skal ha hjelp. Det syns jeg er dårlig.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerwin Vega CLSC-215
    Hm, har ikke fullt så gode erfaringer med Oslo Hi-Fi Center, har vært der mange ganger, på "store" titte runder, flere ganger jeg har gått rundt og titta i en halv time opp til 3 kvarter uten at noen han kommet og spurt om jeg skal ha hjelp. Det syns jeg er dårlig.
    Sikkert for de det lyser cw av deg :wink: :grin:

Jeg må ellers si att hjelpen der er bedre enn hva jeg har opplevd på Hifiklubben (ikke hfc) Ingen negative opplevelser der for min del. De (Hifisenteret) tok seg tid til å sette opp ett annlegg oppe før vi tok turen den til hk gromrommet.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Smurfen]Sikkert for de det lyser cw av deg :wink: :grin:

Hehe, tror ikke det lyser noe mere Cerwin Vega ut av meg enn deg

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, uansett om det lyser CV ut av meg eller ikke, så forventer jeg og få litt service når jeg kommer inn i en butikk

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Smurfen

Jeg må ellers si att hjelpen der er bedre enn hva jeg har opplevd på hfc. Ingen negative opplevelser der for min del. Det tok seg tid til å sette opp ett annlegg oppe før vi tok turen den til hk gromrommet.[/QUOTE]

-Du får sikkert alle tiders sevice om du kjøper hele pakka der naturlig nok.

Jeg synes HiFi center kjeden ga topp service, ingen problemer å låne to forsterkere og ingen sure miner eller undskyldninger da jeg fant en annen jeg likte bedre(på majorstua). Best HiFi i Drammen var hyggelig også.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplevde en svært nedlatende holdning fra selgerene der. Har inntrykk av at de prøver å skrøne kundene i senk med allverdens misforståelser om audio. De bør lytte mere til kundene, og ikke nødvendigvis prøve å hale mest mulig kroner ut av dem.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svarer på denne tråden i dette forumet også...

Jeg har enda ikke hatt en dårlig opplevelse med noen av asylene i byen. De er stort sett trivlige hele bunten. At en selger rakker ned på andres produkter skjer ofte, og det er synd. Jeg jobber som selger i en ekstremt konkurranseutsatt bransje (ikke hifi), og det er det siste man bør finne på å gjøre. Det jeg kommer langt med er å fortelle sannheten. Spør kunden meg om produkt x, svarer jeg som sant er, og jeg er ikke redd for å fortelle at produktet han har er et kjempebra produkt. Slikt setter kundene stor pris på, men det er ikke sikkert man vinner et salg der og da på den måten. På lang sikt derimot opplever jeg at jeg har oppnådd troverdighet, noe som gang på gang resulterer i salg i min favør. Men man må ha litt is i blodet.

Desuten er det greit å si ja og ha når en selger begynner med noe som for den enkelte betoner seg som rent vissvass. Jeg synes Geir er entusiastisk og en fantastisk formidler, men man må ta han for den han er. Synd at enkelte ser ut til å få dårlig behandling, noe som selvfølgelig resulterer i at man tenker seg om en del ganger før en tråkker inn i butikken igjen.

Et paradoks: De fleste blir litt satt ut, og tenker seg om når en blir konfrontert med det en opplever. Hva med å si til selgeren neste gang man opplever slikt at "Vet du hva, jeg føler meg ikke særlig velkommen i sjappa di slik du holder på, vil dere ikke ha meg som kunde kan jeg fjerne meg herifra". Tipper leppa til den du forteller det til detter ned et par hakk. Det er ikke farlig, men det har en skremmende god effekt. Prøv

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OHFC er ei arrogant jålesjappe hvis eksistens utelukkende er betinget på snobbete vestkantsosietet og andre uvitende med gullkantede platinakort og guccisko i krokodilleskinn.

Sjefen sjøl mente at anlegget til X antall millioner som sto og spilte i det "aller helligste" var noe for "mannen i gata" (sjefskaksene på montebello?), og at dette var saker som nærmest ble revet ut fra butikkhyllene. Selv fikk jeg bare vondt i ørene og avsmak i munnen. Og å få høre medbrakt musikk? Det kan du bare glemme. Det var visst ingen ting galt med cd'ene mine, men disse høyttalerne var visst satt opp slik at dem kun kunne spille deres egne utvalgte spor.

Det er som nevnt over i tråden: Her blir du spurt om hva du driver med, og utifra det legger selgeren opp de innterpede salgsstragiene. Da jeg for mitt vedkommende opplyste at jeg var "student", var det tydeligvis det samme som at jeg måtte belæres, og ikke kunne noe som helst. Det ble imidlertid ingen spesielt lærerik seanse for min del, da det for det meste besto av sludder og pølsevev om hvor dårlig alle andre merker og teknologier var. Jeg tror ikke jeg hørte et ord om hva som var så eksepsjonelt med produktene de selv hadde inne. Det eneste som var eksepsjonelt var prisen...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyrest ut som ein skikkeleg møkkabutikk med useriøse folk.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Essemm
    Høyrest ut som ein skikkeleg møkkabutikk med useriøse folk.
    Neida, bare Alex som har litt dårlige erfaringer. Eieren der kan være litt "spesiell" og ivrig, men ellers så er det vel den peneste og ryddigste butikken i Norge, i tillegg til at de har utrolig stort varesortemang. Stort sett et høyt kunnskapsnivå på de som jobber der også.

Men jeg er enig at det er ikke en butikk man bør gå inn i uten penger på bok....

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, det må for all del oppfattes som en eksklusiv butikk - men ikke på alle måter, og ikke for alle folk

Forøvrig enig i at han godeste sjefshøvdingen kan være artig å høre på, men noen ting må altså taes med en klype salt..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •