Svindlet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 55

Tråd: Svindlet

Newcomer Blodpudding sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Svindlet

Hei,
    Jeg vet ikke helt hvor denne tråden passer, så jeg håper det er greit at jeg legger den her.
    Etter å ha vært på utkikk etter en Mp3 spiller ble jeg tipset i en annen tråd om å vurdere mobiltelefon/mp3, noe jeg gjorde. Jeg fant en mobiltelefon/mp3-spiller som passet mine krav på et bruktmarked. Jeg tok kontakt med selgeren og avtalte kjøp. Jeg forskuddsbetalte telefonen. Dagen etter fikk jeg sporenummert av ham...som var ugyldig. Jeg tok kontakt via e-post men intet svar, han tar heller ikke telefonen. Jeg var dum som forskuddsbetalte, men jeg har nærmest vent meg til forskuddsbetaling ettersom jeg har solgt/kjøpt mye over nettet uten problemer. Er det noen som har opplevd noe liknende, har det gitt resultater med politianmeldelse? Hva er den beste strategien for å få pengene tilbake, utenom å leie en torpedo? (noe jeg nesten er fristet til å gjøre) :-) Jeg aner rett og slett ikke hvordan jeg bør håndtere denne saken.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, selgeren har vel et navn, og kontoen må da være registrert på noen. Selv hadde jeg tatt et personlig besøk eller fått noen andre til å ta det, selvom det måtte gå på bekostning av økonomien. Liker ikke folk som driver slikt:wink: Håper det ordner seg......

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    husker det var en liten luring som herjet på bruktbørsen i flere måneder. ble anmeldt for svindel flerfoldige ganger, men tror ikke det skjedde så mye me`n.
    sendte kasser med sand i, forhåndsbetalinger for noen hundrelapper i tilfelle de ikke ble hentet osv.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Jeg har selvsagt kontonr. fullt navn, adresse osv. Skulle gjerne gitt ham et besøk, men jeg aner ikke hva slags person dette er, så for å være helt ærlig så tør jeg ikke det :-(

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vent et par dager. Når du er sikker på at telefonen ikke dukker opp publiserer du navn, kontonummer, adresse og alt du kan på nettet. Forhåpentligvis tømmer den nigerianske mafiaen kontoen hans! :lol:

Kjiipt å bli utsatt for slikt! Du har min medfølelse. Trist at en ikke kan stole på folk.

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får skygge han litt først da. Hvis d er en liten person så tar du d selv, hvis han er stor sender du noen andre
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blodpudding
    Takk for svar.

Jeg har selvsagt kontonr. fullt navn, adresse osv. Skulle gjerne gitt ham et besøk, men jeg aner ikke hva slags person dette er, så for å være helt ærlig så tør jeg ikke det :-(
    Det kan jo være en årsak, du kan jo vente litt, ikke minst prøve å få tak i han litt mer... Hender det er en enkel årsak.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skikkelig drit at folk skal oppføre seg slik, og jeg føler med deg.

Ville egentlig satt pris på å vite hvem det var, for å slippe å gå i samme fella selv. Det har jo i tillegg også gjort sitt til at han kanskje ville legge opp, særlig hvis det ble publisert på et forum som her.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært festlig å sette sammen en delegasjon fra AVForum og dra på "treff"! :lol:

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Skikkelig drit at folk skal oppføre seg slik, og jeg føler med deg.

Ville egentlig satt pris på å vite hvem det var, for å slippe å gå i samme fella selv. Det har jo i tillegg også gjort sitt til at han kanskje ville legge opp, særlig hvis det ble publisert på et forum som her.
    navn må ikke utgis for brått. må vel først ta tida littegrann til mot, kan tross alt være at han er vekkreist på jobbsammenheng o.l og at han bare har skrevet feil sporingsnr...

avvent litt for å se om noe dukker opp, eventuelt prøv videre å få tak i personen.

Du har jo tross alt kontonr pluss fullt navn osv, er vel ikke så vanlig at svindlere gir ut sååå mye liksom?

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Hadde vært festlig å sette sammen en delegasjon fra AVForum og dra på "treff"! :lol:
    Hehe
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det hender ofte at sporingsnummer ikke blir riktig. det skal for eksempel ikke være mellomrom mellom bokstavene og tallene hos posten. så skal de vel ha NO endelse. så prøve deg litt frem. en svindler ville vel neppe gitt deg såpass mye personalia?
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var mange kreative forslag her, men korrekt fremgangsmåte vil nok være å forsøke å kontakte selger på den ene, og den andre måten. Hjelper ikke det anmelder du saken til politiet. Nettsvindel taes rimeligt seriøst siden det er en enkel forbrytelse med stort potensiale.

Newcomer hitme357 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tja

siste sporing jeg var borti måtte jeg ta vekk de 3 første tallene, da stemte det

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg ikke har lagt ut navnet her, er nettopp at det ikke kan utelukkes at han har slurvet når han skrev sporenummeret, har mistet telefonen, er reist på ferie, havnet på sykeus osv. Pakken ble angivelig sendt forrige tirsdag, så den burde ha vært her for et par dager siden. Sporenummeret er forøvrig uten bokstaver, og har 12 siffer. Jeg har ringt ham flere ganger hver dag i over en uke. Det fulle navnet dukket opp når jeg betalte ham via nettbanken, addressen fant jeg etter et søk i telefonkatalogen.no.

Hadde vært moro med et "treff" ja.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sporenummeret er forøvrig uten bokstaver, og har 12 siffer.
    Alle postpakker jeg har vært borti, har innholdt bokstaver.

Frode

Active thomand3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble svindlet av en sånn tosk for mange år siden. Var jeg som var selger. Kjøper ringte og ville ha den, og vi ble enige om at dagen etter skulle jeg poste telefonen og han overføre penger, men pengene kom aldri. Ringte lennsmannskontoret der han bodde, og spurte hvordan jeg skulle gripe an saken. Når jeg nevnte hvem det gjalt fikk jeg beskjeden:

" åååh, han der ja. Ja han er ikke helt god. Ta med deg en stor kompis og gi ham en lærepenge. Bare ikke ta nå alt for hardt i"

Jeg lo litt av det, men gadd ikke kjøre 20 mil bare for å slå stakkaren for 1400,-.
    Men irriterende, JA.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Alle postpakker jeg har vært borti, har innholdt bokstaver.

Frode
    Mitt sporingsnummer fra Nettdata mottatt i dag har ikke noen bokstaver. 18 siffere.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Mitt sporingsnummer fra Nettdata mottatt i dag har ikke noen bokstaver. 18 siffere.
    Jeg burde kanskje ha skrevet Norgespakker, som brukes mellom privatpersoner. Pakker fra bedrifter har sikkert andre varianter av sporingsnummer.

Frode

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pakken ble angivelig sendt forrige tirsdag, så den burde ha vært her for et par dager siden. Sporenummeret er forøvrig uten bokstaver, og har 12 siffer.
    Er pakken (angivelig) sendt med Posten, eller går du bare ut fra at den er sendt med Posten?
    Kan pakken være sendt med annen transportør?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •