Svindlet - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 55 av 55

Tråd: Svindlet

Active ttorneby sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Leit å høre om slike tilfeller
    Jeg tror nok du vil være best tjent med å forholde deg seriøs, ihvertfall en stund til. Dersom du kommer til å anmelde det, så vil det ikke ta seg så bra ut om du har truet ham på forskjellige måter. Skriv et formellt brev hvor du legger frem saken (gjerne henvis til aktuelle lover ol.), og fortell ham at du vil anmelde saken dersom det ikke kommer en løsning på problemet. Jeg vet hvertfall at jeg ikke ville tatt noen seriøst som f.eks truet med torpedo etc. ;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noe reelt poeng i å anmelde saken. Glem det. Du blir bare skuffet når brevet om henleggelse dumper ned i postkassen din 2 dager etter at du har anmeldt forholdet.

Det du bør gjøre er å offentliggjøre navn, adresse og andre kontaktopplysninger vedkommende har gitt deg. Da kan andre unngå å havne i samme felle, og du har fått din "hevn".

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blodpudding
    Heisann,

Jeg valgte å følge rådet om å vente litt. Fortsatt ingen pakke, og fortsatt ikke svar på telefonen.

Neste steg er å sende et trusselbrev/melding, der jeg truer med å offentliggjøre navn samt å anmelde forholdet dersom ikke penger blir betalt tilbake. Noen som er gode til å true :-) Trenger tips for hvordan jeg kan skremme fyren best mulig.
    På forhånd takk!
    Klarer du å få lagt et hestehode i sengen hans, har jeg stor tro på at det vil gjöre nytten.

Utrolig trist med slike tilfeller. Slike må stoppes så ikke andre også blir rammet. Du er tålmodig, jeg hadde anmeldt han på flekken.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    . Du er tålmodig, jeg hadde anmeldt han på flekken.
    Til hvilken nytte, saker som dette blir henlagt raskere en de blir mottatt :-?

Blodpudding, Du har min sympati, synd att det finnes slike nisser. Får vel håpe att det ordner seg

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Til hvilken nytte, saker som dette blir henlagt raskere en de blir mottatt
    Mulig jeg er litt naiv her, men politiet blir ihvertfall obs på karen.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket litt med W om tilfellet, og huin mente at du kunne få noen til å henge opp plakater i vedkommendes nærmiljø med melding om at han er pedofil. Får nok straffa si da. :-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer Blodpudding sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Snakket litt med W om tilfellet, og huin mente at du kunne få noen til å henge opp plakater i vedkommendes nærmiljø med melding om at han er pedofil. Får nok straffa si da. :-)
    Hihi, godt tips! Noen som bor i Drammen..neida. Jeg kommer nok til å anmelde forholdet selvom det ikke er særlig stor sjangs for at det skjer noe.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Du har min sympati, synd att det finnes slike nisser.

Dårlig gjort å angripe nisser smurfen! Ikke alle nisser som er stygge!!!!

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Husk, det kan være flere som har anmeldelse på samme fyren. Begynner politiet nå å se at han driver aktivt med svindel, eller det er opptakten til en ny svindler, så må han anmeldes.
    Hvis alle som blir svindlet av han ikke anmelder, så blir han heller ikke plukket opp av systemet, og han kan fortsette svindelen sin framover.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv blitt lurt på penger, under andre omstendigheter, men en dog. Eneste veien er å levere inn en anmeldelse, og ta det via forliksrådet. Problemet er at forliksrådet er akkurat hva det heter, et råd. De har ingen myndighet, og alt foregår med begge parters samtykke. Men uansett, jeg synes ikke å selge gjelda eller å true han på andre måter nødvendigvis trenger å være så lurt heller. Du vet ikke hva slags person du har med å gjøre, og du trenger bare slå opp i hvem som helst dagsavis for å finne ut hvor mange syke personer det finnes. Så om du ikke selv er en hardbarka torpedo lignende figur, ville jeg nok tatt det via offentlige instanser, håpa på det beste, og hvis ikke det gir resultater, bite i det sure eplet og si jaja, nå har jeg lært det ihvertfall.

Sånn er livet!

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cusano
    Problemet er at forliksrådet er akkurat hva det heter, et råd. De har ingen myndighet, og alt foregår med begge parters samtykke.
    Forliksrådet gir rettskraftige dommer som kan brukes i feks inkasso. Samboeren min har vært der en gang (og vunnet over eksen!) og det ble en rettskraftig dom. Det med råd kommer nok av at man prøver å diskutere seg frem til en løsning. Han personen her vil mest sannsynligvis ikke møte opp i forliksrådet, siden han er for feig til å ta telefonen blandt annet. Da blir det uteblivelses dom, som går i den som møter sin favør.

En kopi av en ferdig skrevet forliksklage fungerer godt som trusel. Blandt annet mine tidligere leieboere fikk et slik brev, og vips så var pengen på kontoen gitt!

Ikke gi deg på dette, prisipp er viktig for meg uansett beløp. Som jeg pleier å si: Ikke f**n, jeg gir meg ikke på tørre møkka! Ikke gjør det du eller...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det det lokale politiet som er dårlig opplyst her i bygda, for det var dette jeg fikk beskjed om når jeg ringte og spurte hva jeg kunne gjøre.. Ja men da er det jo ikke mye å tenke på, bare å legge inn en anmeldelse!

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cusano
    Da er det det lokale politiet som er dårlig opplyst her i bygda, for det var dette jeg fikk beskjed om når jeg ringte og spurte hva jeg kunne gjøre.. Ja men da er det jo ikke mye å tenke på, bare å legge inn en anmeldelse!
    Du kan legge inn en forliksklage uten å anmelde vedkommende. Antageligvis mye mer effektiv måte å få en dom på vedkomende i en slik sak.

Intermediate djfreedo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ordou
    Utrolig kjipt da.. Jeg var borti noe lignende for noen år siden. Lånte penger til en "kompis" som ble overført til kontoen hans. Når jeg så trengte pengene igjen sa han at han skulle fikse det dagen etter osv osv. Skjedde seff aldri, tross gjentatte lovnader. Til slutt svarte han ikke på telefonen. Endte med at jeg politianmeldte det og da skjedde ting riiiimelig kjapt for å si det sånn. Viste seg at fyren hadde søkt seg på befalskolen. Politiet tok kontakt med forsvaret og snakket med sjefen hans der.. sjefen snakket så med "kompisen" og fortalt at en anmeldelse ville føre til at han gikk på hodet ut av skolen. Ordna seg til slutt, man vet aldri hva som skal til... lykke til!
    Det var jo en kul kompis:P

Intermediate djfreedo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er kjipt med sånne saker.. jeg sier som Msport: ikke gi deg.. det er prinsippet som teller gir du deg er det du som taper ikkesant

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •