Død over korpsmusikken!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 91
    Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Død over korpsmusikken!

Jeg har aldri vært noen fan av denne "musikksjangeren", man skal tross alt være fint lite bereist innen musikk eller kraftig medisinert for å like denslags grusomheter! Hørte et sekkepipeorkester i London engang, og det var såvisst noe av det mer horrible mine ører har blitt utsatt for, men korpsmusikk...heaven and ocean! Måtte de brenne sakte og pisses på av gonorè-befengte halliker!

For min del kan hele nasjonaldagen koke i en sjø av bajs, og det er ikke fordi jeg forakter vårt selvgode fedreland, men fordi i dag tyter det tusenvis av korps ut av landets kloakksystemer, psykriatiske sikringsanstalter og vernede bedrifter. Fregnede og tonedøve småunger i skrekkelige kostymer betraktes i dag som musikalske unikum og folket lytter villig i vei! Bekrefter bare min teori om at de store massene er hjernedøde, men det blir en annen diskusjon.

Men det verste, det absolutt verste, verre enn gnagsår på pungen, er den helsikes morgenprosesjonen! Nå kan man kanskje si at det ikke er nevneverdig gjennomtenkt å bo midt i sentrum, og til alt overmål en penislengde fra rådhusparken på en dag som denne, men hva har jeg gjort for å fortjene et drillkorps en meter fra soveromsvinduet klokken 07.00 på en fridag???

Så jeg vil derfor starte en aldri så liten vigilant-liga, vår oppgave skal være sabotasje av korpsøvinger, instrumenter og de ubegripelig heslige uniformene deres. Fruktene av dette høyst nødvendige arbeidet vil vi først se om ett år, men det er viktig å starte tidlig! Det vil også settes opp en separat spesialenhet som skal planlegge og gjennomføre likvidasjoner, bortføring og invalidisering av korpsdirigenter og korpsmusikanter over 18 år.
    Søknader kan i første omgang leveres i denne tråden, personer med relevant militær erfaring vil bli foretrukket.

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Så jeg vil derfor starte en aldri så liten vigilant-liga, vår oppgave skal være sabotasje av korpsøvinger, instrumenter og de ubegripelig heslige uniformene deres. Fruktene av dette høyst nødvendige arbeidet vil vi først se om ett år, men det er viktig å starte tidlig!
    Hoy! Where can i sign up? Her i tr.heim begynte de heldigvis ikke før 08.00

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som noe for meg :lol: I'm in! :wink: hehe...

Startet ikke før 9 her.. da spilte de nasjonalsangen og heiset flagget... selve toget gikk nå nettopp.. så fikk sovet litt i natt hvertfall..

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hva som feiler dere?
    Klarer ikke én enkel liten nasjonaldag.

Jeg for min del forbinder 17. mai med korpsmusikk, men hadde det vært opp til dere skulle vel vi lagt ned hele ordningen og kjørt på med trance.

Wake up and smell the coffee.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sytepaver!

Korpsmusikk har sin berettigelse. Vi trenger kontraster, korpsmusikken er så dårlig vi får ekstra nytelse av god musikk.

Uansett så ble undertegnede vekket kl 0645 av et minikorps som gikk amok med stortromme, fløyte og trekkspill(!) her på boligkvarteret offshore. Deretter nationalmusikk på PA anlegget i alle rom. Så bar det på jobb, ikke snakk om å zove lenge her nei. Uansett ble stemningen satt og alle påminnet om Dagen i dag. Helt konge!

Newcomer prevail sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo bare å ikke stikke ned til byen det, så *whips* er problemet løst. I hvertfall for min del Skolekorpset som tydeligvis passerte rekkehuset idag tidlig hørte jeg ikke engang. Tror jeg sover tungt :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Sytepaver!

Korpsmusikk har sin berettigelse. Vi trenger kontraster, korpsmusikken er så dårlig vi får ekstra nytelse av god musikk.
    Godt sagt.Støtter den.

Newcomer prevail sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ESH
    Godt sagt.Støtter den.
    Hehe, samma her. Da blir det ekstra godt å nyte musikken fra sitt anlegg etterpå

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Hva som feiler dere?
    Klarer ikke én enkel liten nasjonaldag.

Jeg for min del forbinder 17. mai med korpsmusikk, men hadde det vært opp til dere skulle vel vi lagt ned hele ordningen og kjørt på med trance.

Wake up and smell the coffee.
    For min del var det ironiskt ment... :wink:
    Skjønner trådstarter hadde et mere seriøst utgangspunkt... men for min del har jeg ingenting imot det

Har ikke noe imot at vi feirer med korpsmusikk og sang..... er jo det som skaper stemningen på nasjonaldagen.. :wink:

Men enkelte er jo på'n som kjøtere med en gang og kritiserer... ikke rart vi lever i et så hektiskt samfunn gitt....

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers har vi det bra ? Er ikke livet herlig

Active scanspeak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

korpsmusikk er dynamikk

den dynamikken som korps musikk gir er jo litt fanzy da men det mangler jo en del bass der da men all musikk er nesten inntresang hvis den blir spilt live med gode musikere syntes jeg da....

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes det var smooth da et korps dro igang Deep Purple med smoke on the water i sentrum i dag

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oioi, her har folk tatt på seriøsitetstøvlene på nasjonaldagen.

Nasjonaldag eller ei, jeg brukte dagen til å lese på eksamen, så våken klokka 8 var jeg uansett...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seriøsitets-støvlene?? For å si det meget enkelt, det eneste som holdt meg unna nyhetssendingene i dag var min totale mangel på vannballonger, ropert og tåregass, så jeg kødder ikke! Neste år skal jeg være klar, så får vi se om de da har lagt om ruten, eller om de er så dumdristige at de fyrer i gang like ved soverommet mitt enda en gang!

Newcomer lien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klovnikamp
    Jeg syntes det var smooth da et korps dro igang Deep Purple med smoke on the water i sentrum i dag
    Min favoritt var Vålerenga skolekorps med Final Countdown...

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig at vi ikke lengere er utsatt for ompa-terroristene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal det sies at korpsbevegelsen består av uendelig mye mer en 17. mai! Det finnes bl.a. en rekke korps og brassband som holder et nivå på linje med profesjonelle orkestre og som utelukkende er konserterende.

Det er også en kjennsgjerning at veldig mange av våre profesjonelle musikere har sin oppvekst i korps!

Så det så...

- Anders

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stereoman
    Nå skal det sies at korpsbevegelsen består av uendelig mye mer en 17. mai! Det finnes bl.a. en rekke korps og brassband som holder et nivå på linje med profesjonelle orkestre og som utelukkende er konserterende.

Det er også en kjennsgjerning at veldig mange av våre profesjonelle musikere har sin oppvekst i korps!

Så det så...

- Anders
    Det er jo et paradox uten sidestykke at den eneste dagen vi i korps "viser oss frem" (17. mai), så viser vi oss ikke frem i det hele tatt. Dere tror dere hater 17.mai-musikk? Det er VI som må spille det!!! :evil:

Jeg har spilt i skolekorps i 13 år og i voksenkorps i over 5 år nå. Det er ikke alle korpsfolk som er like 17.mai-hatende som meg, men 17. mai er den kjipeste dagen i året for oss korpsfolk. Hvis dere vil ha bort såkalt 17.mai-musikk (les: marsjer) så har dere makten til å gjøre endringer. Den idéelle løsningen er at vi får ha større kjøretøy i barnetogene og folketogene igjen slik at korps kan sitte på lastebiler og spille skikkelig musikk. Marsjer er selvmorderisk kjedelig og det fins mye korpsmusikk som er veldig kjekt - både å spille og høre på - spesielt når prestasjonene er bra.

For de som bor i Stavanger-regionen så anbefaler jeg at dere tar turen ned til vågen Lørdag 10. juni. Da arrangerer vi (vi = Musikkorpset Gjallarhorn) en musikkonkuranse som heter "KnallBrass". Copy+paste fra hjemmesiden vår (www.gjallarhorn.no)

Musikkorpset Gjallarhorn, med tilholdssted i oljehovedstaden Stavanger, tenker nytt og etablerer et annerledes korpsarrangement. Dette er en konkurranse hvor det sentrale er å underholde og å bli underholdt, med fokus på publikumsvennlig musikk.
    Dette er da 4. år på rad vi arrangerer KnallBrass. Hovedpoenget med denne konkurransen er å ha en konkurranse for den vanlige "mannen i gata", hvor korps spiller publikumsvennlig musikk som f.eks Beatles, Sinatra, Robbie Williams og andre pop-låter. Webmasteren vår har laget en oversikt over hvilke stykker som er blitt brukt de siste årene. Dere kan jo ta en titt og se om dere kjenner igjen noen stykker:
    http://www.gjallarhorn.no/KnallBrass/Programvalg.asp

Som sagt, så er det et paradoks at vi ikke gjør mer ut av 17. mai når det er den eneste dagen hvor "vanlige folk" får se hva vi holder på med. Vi kan jo ikke bli sinte eller oppgitte når folk forbinder korps med 17.mai eller når i begynnelsen av mai-måned kommer opp til oss og sier "ja det er vel høysesong for dere nå?" .. Det er jo vår egen feil. Vi legger såpass lite arbeid inn i denne dagen, fordi det er ingen som liker det. Verken vi som spiller eller publikum. Så hvorfor går vi i tog på 17. mai?? .. Ikke spør meg, vi får betalt for å gå i togene ihvertfall, så for oss er det en spillejobb; en dugnad for å tjene inn penger. Jeg ser ikke hvilken glede publikum får ut av det.

Musikkorps og dens musikk vil nok alltid bli stemplet og stigmatisert som en nerde-ting for sosiale avvikere fordi vi ikke klarer å vise folk at vi er en glad gjeng som liker å spille bra musikk og ha det kjekt sammen. Jeg HATER 17. mai; ikke så mye for at hele dagen er et mareritt fra morgen (06.00) til kveld (18.00), men fordi denne dagen propogerer eksisterende stereotypiske syn og meninger og gir folk et feilaktig bilde av hva det vil si å spille i korps.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kakehode: Et av de feteste innleggene den siste tiden på forumet!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takktakk