Død over korpsmusikken! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 91
    Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gitt opp? Du har jo begitt deg ut på et nytt forsøk, så da ser jeg min oppgave som over.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=kakehode]Neinei, å ha venner blandt korpsfjottenen holder jeg meg såklart hevet langt over, skulle da bare mangle, men det kan virke som de mest ivrige syteskallene har innsett at de har skreket litt for høyt om noe de har misforstått, så for deres egen del ihvertfall er det god knall det!

---

Ute av limrusen eller? Ganske fabelaktig å påstå at man trenger korpsmusikk og trance for å få anlegget til å låte skikkelig, jeg får anta det var tull, for ellers...ja herregud, er grenser for hvor lite hjernen kan være i drift før en må legges i respirator liksom!

Nuvel, her i gården skys slike lyder fra helheim som pesten det er og erstattes med A Perfect Circle, Tool, Modest Mouse, The Vines, Sevendust, Slipknot, The Corrs, Guru Jazzmatazz, Beastie Boys, Audioslave, Diana Krall, Norah Jones, Depeche Mode, Blue Man Group, Cake, The Cure, Danko Jones, The Libertines, Electric Six, Weezer, Feeder, Ghostface Killah, The Herbaliser, HIM, Jem, Mew, Porcupine Tree, Muse, Non Phixion, Kent, The Ark, Placebo, The White Stripes, Rammstein, Rufus Wainwright, Silverchair, Pixies, Snow Patrol, System of a Down og det er vel omtrent alt jeg gidder å ramse opp i farten.

Har blitt noen hundre CD-plater etterhvert for å si det pent, og ikke en med noe i nærheten av korpsmusikk eller trance! Og anlegget låter på tross av dette meget bra! Uten i mitt tilnærmet korpsmusikkfrie liv må jeg si ting virkelig går veien om dagen. Ja, naturstridig, men noen må bryte med normen her![QUOTE]

nåja, selv om jeg har sluttet å sniffe lim og endelig (i motsetning til visse andre) funnet fornuftsenteret innerst inne i den høyre hjernehalvdelen og jekket meg ned et par hakk, så betyr ikke det at du trenger å lire av deg alle strabasene dine så fort jeg holder kjeft.
    og jeg er ganske spent på å høre hvor jeg har misforstått hen, for i og med at du inisuerer at jeg har "driti meg ut" ved å svare så aggressivt som jeg har, så er jeg spent på hvordan du skal forsvare dine egne utsagn som, om jeg får påpeke, inneholder langt mer fornærmende uttrykk enn det mine gjør.

og jeg syter ikke, jeg banner. det er en ganske stor forskjell. jeg hadde ikke ofret en trist tanke over dine "sneversynte" (i og med at det er et slikt populært ord) meninger.

så over til musikken. jeg spurte hvordan du kan utelukke alle korpsinstrumenter , ikke hvordan du kan unngå å høre på korps og trance. det har ikke jeg noen problemer med å unngå heller. men når du først ramser opp så mange nyydelige musikere, så får jeg prøve å fóre deg kunnskap m teskje da.

Jazzmatazz - består av minst 3 instrumenter som brukes daglig i korps, og det er sannsynligvis der musikerne har fått mye av sin undervisning fra.
    Stort sett alle disse bandene/artistene spiller eller har spillt et instrument som hører hjemme i korps! og da KAN du ikke mene at korps ikke har en eneste positiv effekt?
    og jeg har lest andre innlegg du har hatt, og for å si det sånn, jeg tviler på at jeg er den eneste som synes du er negativ og kynisk. ikke det at jeg tror det kommer til å påvirke humøret ditt i det hele tatt, men heyhey, kjekt å vite!

samtidig virker det som om du har veldig allsidig smak, ettersom SOAD og Norah Jones ikke akkurat vanderer hånd i hånd(!!). er det ikke litt rart at du ikke finnes tilbøyelig til å lytte til annen type musikk...?

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du presterte å påstå jeg trengte korpsmusikk for å få anlegget til å låte skikkelig...joda, prøv deg med den annensteds her på forumet, eller hvor som helst ellers for del, og lykke til med det!

Jeg utelukker ingen "korpsinstrumenter". Har ingenting imot f.eks. en trompet, det er ikke enkeltinstrumentene det handler om men hvor komplett latterlig og meningsløst et korps er, men det har jeg vel strengt tatt poengtert mang en gang tidligere.
    Så hvor mange "korpsinstrumenter" som brukes av Guru Jazzmatazz er derfor komplett uinteressant, likeså hvor de har hatt sin opplæring. Skulle jeg fulgt den tankegange kunne jeg umiddelbart kastet ut alt jeg har av blues og jazz, Cake ville ikke gått an og..ja, det ville blitt en lang liste!
    Kunne altså ikke brydd meg mindre, så i hvilken grad et eller annet har lusebefengt korps har bragt musikerne Guru bruker til et nivå hvor han lar de spille på plata hans kan ingen av oss si sikkert, så der kan vi begge holde kjeft, og som sagt, det er ikke det det handler om!
    Men jeg som jobber innen psykriatrien kan ikke skjønne annet enn at det er mange udiagnostiserte tilfeller av en lang rekke sosialpsykologiske mangler ute og marsjerer ute av takt i togene...
    For ikke å snakke om motekrisene som ethvert korps presenterer, men det får bli noen andres bord.

Og at andre tror jeg er en negativ idiot og kranglefant tar jeg som en selvfølge. Klart et slikt innlegg skaper litt furore, men at det skulle anta slike dimensjoner var litt i overkant. Intet problem for min del ihvertfall, men det har fått meg til å tenke litt som jeg kommer tilbake til.
    Man har korpsfjottene som til nå ha prestert å vise null og ingen form for selvironi, de mer "nøytrale" som ikke ser sarkasmen og til sist de som ganske enkelt synes jeg er en idiot basert på noen innlegg. Javel, hva så, forutsigbart alt sammen.

Min mildt sagt varierende platesamling er nettopp beviset på det spekter av musikk jeg har gjennomgått, og omtrent det eneste jeg ikke har satt meg ned og virkelig lyttet til er danseband, men ærlig talt! Slikt kan man ikke unngå å høre bruddstykker av fra tid til annen, og det holder i massevis! Danseband og deres fans kan forøvrig også skytes i ansiktet med potetkanon, men det får bli en annen tråd.
    Nå har jeg lyttet til musikk i timevis daglig i snart 15 år, så nei, jeg gidder ikke høre på korpsmusikk mer enn jeg absolutt må, så jeg tenker med skrekk og gru på hva som skjer om jeg noensinne forplanter meg, for da vil nok fruen kommandere meg ut på 17.mai...Med mindre jeg finner ei skikkelig smart dame da! Ja, der har vi det!(Note to self; stop dating bimbos)

Men nå beveger vi oss litt bort fra hovedtemaet her, som var de marsjerende korpsene. Med unntak av garden har jeg til gode å se et korps som ikke var annet enn kjedelig hinsides fatteevne, og musikalsk sett noe mer enn meget middels. Værst er det når de prøver seg på gamle hits fra all verdens artister, og hver eneste gang bommer de fullstendig på timing og samkjøring. For ikke å snakke om at gamle Deep Purple-låter for allitid vil låte horribelt når det spilles av et korps. Men det verste av alt, som jeg nå i ettertid har observert, og kommentert, er korpsfolkets mangel på selvironi. Korpsuniformer er latterlige, marsjeringen er middelmådig og de musikalske talentene drukenr i et hav av andres talentløshet, men de klarer ikke å se den minste grad av humor i det.

Og DU, himmel og hav, som jeg sa til noen andre;på tide å slutte å ta alt så forbannet alvorlig, og ETT innlegg på forumet utenom denne tråden...vet ikke helt hva jeg skal tro om det...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gidder ikke lete i hele tråden, men du har vell ikke bruk for meg? Har ganske stor våpen erfraring.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, så lenge du kan treffe mål regelmessig på avstander over 200 meter kan du gjerne sende inn søknad. Ellers vil du være ubrukelig som skarpskytter ihvertfall. Men mer aggressive innsatstropper vil bli satt opp, så om sabotasje, spionasje og likvidasjon er din greie så får du si fra.

Og jeg kan anbefale å lese hele tråden fra begynnelsen av, ganske morsom lesning. Ikke at alle ser det på den måten later det til...

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, jeg får vel gi deg rett i at tråden som helhet har utviklet seg til å bli ganske festlig lesing, til tross for hva jeg skrev tidligere 8)

Kanskje du har bruk for en erfaren signalhornblåser i stormtroppen? Har Gardemusikken (signaltjeneste), samt utrolig stemningsfull angrepssignalblåsing under NATO-øvelse'99 (vi overrasket Telemarksbataljonen, så er det sagt) på CVen. Hadde det vært no'?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Vel, så lenge du kan treffe mål regelmessig på avstander over 200 meter kan du gjerne sende inn søknad. Ellers vil du være ubrukelig som skarpskytter ihvertfall. Men mer aggressive innsatstropper vil bli satt opp, så om sabotasje, spionasje og likvidasjon er din greie så får du si fra.

Og jeg kan anbefale å lese hele tråden fra begynnelsen av, ganske morsom lesning. Ikke at alle ser det på den måten later det til...
    Trur jeg blir med i innsatstroppene jeg da DØD OVER JÆVLENE :twisted:

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trumpetguy
    Okei, jeg får vel gi deg rett i at tråden som helhet har utviklet seg til å bli ganske festlig lesing, til tross for hva jeg skrev tidligere 8)

Kanskje du har bruk for en erfaren signalhornblåser i stormtroppen? Har Gardemusikken (signaltjeneste), samt utrolig stemningsfull angrepssignalblåsing under NATO-øvelse'99 (vi overrasket Telemarksbataljonen, så er det sagt) på CVen. Hadde det vært no'?
    Nei vet du hva! Vi gav TmBn grisedask på Natoen i 2k, og det på nattmanøver uten noe horn, så om det er alt du har å tilby holder det dessverre ikke mål. Men vi trenger en snerten snelle som kan koke kaffe på hovedkontoret, så om du ser søt ut i en lett sommerkjole får vi heller prates

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nåh! Jeg kan forsikre deg om at jeg ikke ser søt ut i en liten sommerkjole, så jeg tror kanskje jeg holder meg hjemme og øver litt nå og da :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

haha...

Kakehode, du er så dum at man nesten bør synes synd på deg! Har du ikke tenkt på å kaste deg foran en lastebil eller feste et tau til en gren???? :???:

Snakker om å ha et lite og tragisk ordforråd?!?!?!!! I stedet for å disse korpsfolk burde du heller dra datatrynet ditt til nærmeste skole, for å ta et norskkurs ass!!! Og i samme slengen burde du finne ut litt mer om korpsmusikken før du begynner å slenge dritt om det!

Forresten så er du så teit at jeg egentlig ikke gidder å skrive noe svar her i forumet, du er rett og slett ikke verdt det!!! :-x

Loooool! Burn in hell eller et annet sted. G-A-L :razz:

Igjen: LOL

Tragiske taper!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LengZ00
    Snakker om å ha et lite og tragisk ordforråd?!?!?!!! I stedet for å disse korpsfolk burde du heller dra datatrynet ditt til nærmeste skole, for å ta et norskkurs ass!!!

Tragiske taper!
    Gjelder kanskje flere..?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ESH
    Gjelder kanskje flere..?
    Såså, ikke mobb Har vel nevnt det tidligere i tråden, men det er grenser for hva ihvertfall jeg gidder å kommentere...
    Nuvel, godt å se at korpsdebatten fremdeles sprer sinne blandt de enklere tenkerne blandt oss

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nuvel, godt å se at korpsdebatten fremdeles sprer sinne blandt de enklere tenkerne blandt oss
    For min del er det mer snakk om latterkuler enn sinne. Har ikke lest noe så underholdene på lenge. Les gjennom hele tråden, og dere skjønner hva jeg mener.

Korpsmusikk forøvrig er jeg mer eller mindre likegyldig til.

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan si meg hvorfor i !"#€% 2 korps vasset forbi vinduet mitt (10.06.06)lørdag morgen (kl12) ?

Trodde 17. mai feiringen var ferdig jeg..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for å være skikkelig jævlige.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjelder kanskje flere..?
    jepp. Deg.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjelder kanskje flere..?
    Det var et retorisk spørsmål... And the joke's on you.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OOooo, burn!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå Kakehode, hvordan står det til i dag? Fått litt korpsmusikk inn i blodet enda?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi ungene sprit før korpsmusikken tar dem! (Lettere inspirert av Per Inge Torkelsen )
    Hehe
    Utrolig moro og se noen som blir inspirert av min far:-D

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •