Død over korpsmusikken! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 91
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    pssss.... dere er så uvitende at det er flaut å lese.
    høres ut som fjortisberter hele gjengen, alltid ute etter å "disse" det som ikke er in.
    men hvis dere faktisk hadde hatt vett til å undersøke saken litt nærmere, isteden for å komme med så briljante utsagn om noe dere ikke har peiling på, så ville dere kanskje forstått at for stort sett alle korps er 17.mai en jævla tortur-dag. hvis du tror vi liker det mye bedre enn deg, å stå der i uniformer av kjempetykt stoff og tute i vei med sånne negative blikk i ryggen, så tror du feil.
    17.mai + marsjer er utdatert, og korpsene bruker hvertfall ikke mer enn 5% av tiden på det i løpet av året. så som sagt, hvis du heller hadde dratt rævva di på en konsert i stedet for å plante trynet foran pcen og disse noe du ikke vet hva er, så hadde du kanskje hatt noe mer interessant å si.
    da hadde du nemlig visst at korps spiller filmmusikk, SIKKERT noe du også har hørt regner jeg med. (med mindre du faktisk ER en datanerd som sitter her og nedverdiger aktiviteter du ikke har prøvd selv, noe jeg allerede har sterk mistanke om) vi spiller ikke bare gammel jegermarsj og ja, vi elsker selv om du kanskje er litt for trangsynt til å forstå det. tror du virkelig vi sitter inne hele året øver på detta?

neida! vi har faktisk konserter (hvor vi ikke bruker de "grelle" uniformene våre. du er nemlig ikke den eneste som synes uniform er stygt og utdatert.)
    hvor vi spiller filmmusikk, kjente låter med solister både på vokal og instrument, og det er faktisk ganske høyt kulturellt innhold i det!
    så sorry meg hvis jeg ikke har tenkt å skamme meg fordi jeg går i korps, det fins nemlig andre likesinnede (og det vet jeg) som står bak min rygg.

men det er greit det, lag en "ja, vi elsker" - trance remix, og så skal vi se hvor koselig det blir å feire nasjonalsangen med den på repeat.
    kanskje dere til og med vil oppdage hvor sentralt korps er i dagliglivet ditt, enten du liker det eller ikke.
    flytt til spania! der kan det hende du slepper unna korps.
    (og kanskje vi i samme slengen slepper unna utsagnene dine)

people just don't know what they've got until it's gone....

og du? slutt å bruke seksuelle uttrykk når du prøver å få frem et poeng.
    det er bare et tegn på at vokabularet ditt går på tomgang.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten etter å "disse" det som ikke er inn? Hva dop går du på mann? Korpsmusikk er og blir djevelens verk, så om det er "in" eller "ut" kunne ikke interessert meg mindre. Og hvem i alle dager får lyst på en korpskonsert etter å ha blitt utsatt for talentløse skolekorps en hel dag?

Og hvis 17.mai er så torturpreget for den jevne korpsfjott, hvorfor stiller de i det hele tatt opp? Å nei, skammen ved å skillle seg ut ville blitt for stor å bære kanskje? Spar meg! Hvis det er så traumatiserede å dasse rundt i diverse tog som korpshelt denne ene dagen i året, så ikke still opp da vel!

Korps spiller filmmusikk? Må være i Drumline i så fall, men hvor ellers? Filmmusikk spilles stort sett inn av symfoniorkestre, noe ganske annet enn det jevne tog-korps!
    Men uansett, om folk digger å spille i korps for da får de blåse i trompeten sin et par ganger i uka og utveksle røverhistorier med andre sosiale avvikere, så for all del, hver sin smak. Og disse heltene som står bak din rygg...Hehe, så fint å høre at du også har litt sosial støtte. Flotte greier det, jada, virkelig imponerende!

Trance? Ja, for det var jo temaet her! Sier vel bare sitt om hvor korttenkt og sneversynt du er. Men siden du nå bringer opp trance, så kan hele den sjangereren, og alle dens støttespillere spyttes på av rabiate kameler for alt jeg bryr meg. Sånn sett sammenlignbart med korpsmusikken.

Og hva i alle dager skal dette bety??
    "kanskje dere til og med vil oppdage hvor sentralt korps er i dagliglivet ditt, enten du liker det eller ikke."

Ja, hva hadde vel min ynkelige tilværelse vært om ikke jeg hadde korpsmusikken?

Nuvel, mange takk for innlegget ditt uansett, godt å høre at det fremdeles finnes noen som har ingen som helst forstsåelse av begrep som "ironi" og "sarkasme". Føler meg med ett så opplyst og begavet i slike stunder, men det har jeg ingen grunn til, har jeg vel?

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer ikke å dy meg: En ting er å irritere seg over noe, sånn du tydeligvis gjør over korps på 17. mai. En helt annen er å bruke drittkjeft og flåkjeft på den måten du gjør. Jeg tar ikke stilling til pro/kontra korpsmusikk, men -ærlig talt, mann, få språkbruken din opp på et nivå som tilfredsstiller i alle fall et minimum av normal høflighet og omgangstone.

Edit:
    Åh...var det sarkasme du kaller tiradene dine? Da gikk du kanskje gått glipp av den vanlige kunnskapen om at ironi og sarkasme er en vanskelig kunst når den foregår skriftlig. Da mister du nemlig vesentlig informasjon som vanligvis kommuniseres via tonefall og kroppspråk. Dette må man så oppveie skriftlig. Den kunsten behersker du så dårlig at jeg vil anbefale litt trening på kammerset før du prøver igjen.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjer a????

Seriøs tråd dette her etterhvert!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, korpsfantastene tar selvfølgelig dette en smule personlig, men det må de da gjerne gjøre! Kom igjen sosiale og musikalske avvikere, bring it on bithces!

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har vært ute og drukket brunt?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mirage: Begynner å lure på om d ikke er direkte innsprøyting av brunt i blodet me snakker om her..... :-P

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Uten etter å "disse" det som ikke er inn? Hva dop går du på mann? Korpsmusikk er og blir djevelens verk, så om det er "in" eller "ut" kunne ikke interessert meg mindre. Og hvem i alle dager får lyst på en korpskonsert etter å ha blitt utsatt for talentløse skolekorps en hel dag?

Og hvis 17.mai er så torturpreget for den jevne korpsfjott, hvorfor stiller de i det hele tatt opp? Å nei, skammen ved å skillle seg ut ville blitt for stor å bære kanskje? Spar meg! Hvis det er så traumatiserede å dasse rundt i diverse tog som korpshelt denne ene dagen i året, så ikke still opp da vel!

Korps spiller filmmusikk? Må være i Drumline i så fall, men hvor ellers? Filmmusikk spilles stort sett inn av symfoniorkestre, noe ganske annet enn det jevne tog-korps!
    Men uansett, om folk digger å spille i korps for da får de blåse i trompeten sin et par ganger i uka og utveksle røverhistorier med andre sosiale avvikere, så for all del, hver sin smak. Og disse heltene som står bak din rygg...Hehe, så fint å høre at du også har litt sosial støtte. Flotte greier det, jada, virkelig imponerende!

Trance? Ja, for det var jo temaet her! Sier vel bare sitt om hvor korttenkt og sneversynt du er. Men siden du nå bringer opp trance, så kan hele den sjangereren, og alle dens støttespillere spyttes på av rabiate kameler for alt jeg bryr meg. Sånn sett sammenlignbart med korpsmusikken.

Og hva i alle dager skal dette bety??
    "kanskje dere til og med vil oppdage hvor sentralt korps er i dagliglivet ditt, enten du liker det eller ikke."

Ja, hva hadde vel min ynkelige tilværelse vært om ikke jeg hadde korpsmusikken?

Nuvel, mange takk for innlegget ditt uansett, godt å høre at det fremdeles finnes noen som har ingen som helst forstsåelse av begrep som "ironi" og "sarkasme". Føler meg med ett så opplyst og begavet i slike stunder, men det har jeg ingen grunn til, har jeg vel?
    greit at du synes korpsmusikk er djevelens verk, det er ditt tap. men det som virker uforståelig for deg, er at du bare har hørt dårlige korps. (omtrent ensbetydende, hvertfall for meg, med 17.mai-musikk) og nei, det er ikke bare symfoniorkestre som spiller filmmusikk. (noe du OGSÅ ville visst hvis du ikke var så innmari rask til å skrive et eller annet tilfeldig innlegg om noe som irriterte deg, men som du ikke hadde tatt deg tid til å undersøke først)

og det er selvfølgelig ingen som ville savnet ditt nærvær heller en 17. mai, så jeg foreslår virkelig at du drar på ferie på nasjonaldagen ettersom den begredelige marsjeringen vår ødelegger tilværelsen din.
    (for grunnen til at vi fortsatt er her er jo at det faktisk er noen som vil ha oss der)
    men det kan godt hende vi ikke er med neste år. who knows?
    da sparer du jo feriepengene hvertfall.
    men ærlig talt. hvis ikke det hadde vært korps. hva da?
    du kan ikke helt ærlig mene at livet ditt plutselig hadde blitt en drøm hvis korps ble borte? for det er nemlig sånn du snakker.

og nei, jeg går slett ikke på dop. og nei, jeg er slett ingen mann. jeg er teknisk sett ikke en dame engang. jeg er ei JENTE. så det så. og til din forundring så er jeg faktisk veldig klar over hva sarkasme og ironi er, og etter det jeg har lest så virker det ikke akkurat som om du har så veldig mange flere fremmedord i vokabularet ditt enn jeg har i mitt, så jeg ville ikke sagt noe mot hverken alder eller kjønn her. (hvis hjernen din begynte å utarbeide en liten slesk plan om det)

å javel... her er det virkelig JEG som er den korttenkte og sneversynte!
    og beklager, men ja, sånn som det høres ut her så har du en ynkelig tilværelse. med sånne negative syn på ting som omtrent ikke kan forandres og ting som alle andre klarer å forholde seg til, enten de liker det eller ikke. det høres ikke veldig modent ut, det er bare det jeg prøver å si.

og den ynkelige tilværelsen din (i og med at det nå er det vi har døpt den)
    hadde vært ganske kjedelig uten korps og alt det innebærer.
    1. hvis du ikke hadde tenkt å lage 17.mai musikk med falske midler (PC, f. eks.)
    så er jeg veldig spent på hvordan du skal klare det uten instrumenter.

og film, hadde det vært like kult å se på film med det anlegget du har
    (eller det jeg regner med du har, siden du er medlem her), hvis filmmusikken i bakgrunn ble erstattet med.. tja.. la oss si korsangere a cappella?
    hadde det i det hele tatt vært vits i å ha de høytalerne da? for jeg mener, det er virkelig rått å se på film med skikkelig lydanlegg, men uten lyd?
    (sånn at det bare blir blodsplashing og geværlyder og liknende)

og kanskje det er en grunn til at du tror at vanlige korps ikke spiller filmmusikk o.lik. ? kanskje fordi du aldri har satt tærne dine innenfor en korpsterskel på konsert, og fått bevist det motsatte.

og har du noengang tenkt over, DU som kaller MEG så sneversynt, at grunnen til at korps låter så pinglete, surt og dårlig i gata er fordi ingen som går i korps har lyst til å spille der lengre. delvis på grunn av sånne som deg.
    og da er det ikke rart at de menneskene som er igjen sliter med å lage et bra lydbilde. spesielt når man er vant til en helt annen dynamikk, og et helt annet volum. da blir det ganske vanskelig å få alt til å stemme samtidig som du må konsentrere deg om å tråkke ned på riktig sted og alt det der.

og mens jeg er igang...
    "Nuvel, mange takk for innlegget ditt uansett, godt å høre at det fremdeles finnes noen som har ingen som helst forstsåelse av begrep som "ironi" og "sarkasme". Føler meg med ett så opplyst og begavet i slike stunder, men det har jeg ingen grunn til, har jeg vel?"

vel.... hvis du skal klage på at jeg ikke har noen særlig forståelse for begrepene ironi og sarkasme, så ville det vel kanskje truffet meg litt hardere hvis setningen din var riktig oppsatt? F. eks. "at det fremdeles finnes noen som ikke har noen som helst forståelse for begreper som sarkasme og ironi"

istedet for

"at det fremdeles finnes noen som har ingen som helst forståelse av begrep som "ironi" og "sarkasme"".
    (by the way, godt å vite at du også er en av dem)

og du trenger forresten ikke sette " foran ordene, som du kanskje har skjønt innen dette tidspunkt, så forstår jeg nøyaktig hva du mener.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er gøy å lese!

Dere to må gifte dere umiddelbart!

Med korpsmusikk som spiller marsj ut av kjerka!

Active Kaffekopp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ingen fan av korpsmusikk selv, men det er jo mange fine konsekvenser av den. Må jo være mye bedre at barn og unge bruker tiden sin til å spille musikk, enn at de skal se på tv, film og dataspill hele dagen lang

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    Dette er gøy å lese!

Dere to må gifte dere umiddelbart!

Med korpsmusikk som spiller marsj ut av kjerka!
    Jeg er fristet til å spekulere i om hønedama har meldt seg inn på avforum bare for å kunne kjefte på meg. Det ville jo vært ganske tragisk, men så presterer hun å fronte korpsmusikk, så noe er ikke helt i vater der i gården.
    Fikk såvidt med meg noe mumling om at jeg er et gramtisk øk, har ikke giddet å lese resten av innlegget, men at denne personen er så sinna på meg at hun synker til slike nivåer, ja det sier sitt...

Tar det nok litt for alvorlig stakkar, og angående giftemål har jeg ikke fått noen flørtende PM ennå, så jeg venter i ytterste spenning!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaffekopp
    Er ingen fan av korpsmusikk selv, men det er jo mange fine konsekvenser av den. Må jo være mye bedre at barn og unge bruker tiden sin til å spille musikk, enn at de skal se på tv, film og dataspill hele dagen lang
    Gi ungene sprit før korpsmusikken tar dem! (Lettere inspirert av Per Inge Torkelsen )

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Er det noen som har vært ute og drukket brunt?
    Joda, ble nok brunevarer til å drukne en gjennomsnittlig gnu i går, men prinsippfast må man da være! Og selvfølgelig litt i overkant frekk og ubehøvlet overfor korpspakket. Det virker som de blir enda mer sinna da, så ved hjelp av denne taktikken satser jeg på å ka knekken på noen av dem ved hjelp av hjerteinfarkt og andre stress-symptomer. Resten vil tidligere nevnte miliante gruppe ta seg av.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    greit nok at du negativiserer korpsbedrivelse for å snakke med folk som mener det samme som deg asså, ikke noe problem for meg.
    men da burde du kanskje regnet med å få svar fra folk som ikke var likesinnede også?
    og at "jeg synker til et slikt nivå", hva er det for noe a? jeg villle vel kalle det ganske logisk å svare med et argument hvis det er noe man er uenig med på en tråd! og bare fordi du ikke har nerver til å lese alt du ikke kan svare på, så trenger du ikke prøve å få meg til å se dum ut foran andre her heller. hvis du vil ha folk på laget ditt, så "play fair".

og det er klart, for min del kan du gjerne gjemme deg bak fornærmelser gjennom svar på andre innlegg, jeg tar det ikke akkurat veldig tungt så for all del, fortsett å ignorer ting du ikke kommer på noen bra svar til.

og til din informasjon så er dette faktisk ganske avslappende..
    (du kommer med andre ord ikke til å bli kvitt meg v/ hjelp av hjerteinfarkt o.lik. enda..)

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Det virker som de blir enda mer sinna da, så ved hjelp av denne taktikken satser jeg på å ka knekken på noen av dem ved hjelp av hjerteinfarkt og andre stress-symptomer. Resten vil tidligere nevnte miliante gruppe ta seg av.
    Du kan jo sabotere spyttventilene da, og satse på at noen av dem drukner. ;-)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, tanken er tenkt. I ugangspunktet må alle som støtter korpsmusikken fjernes fra det offentlige rom, da ved hjelp av hvilket som helst middel, så din idè er absolutt et alternativ!

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tvil om at kakehode er et troll, så man kan jo ikke ta det han (hun?) skriver alvorlig. (Men det er kjekt å lese skriveriene dine allikevel. )

Hen, hvor er du fra, og hvor spiller du?

Kakehode, jeg har full forståelse for ditt inntrykk av korpsmusikk som græl voldtekt av instrumenter på 17.mai. Personlig så sliter jeg med å holde grimasene unna når jeg hører de verste skolekorpsene i regionen.. Men jeg er overbevist om at hvis du hadde hørt et skikkelig korps (Ikke nødvendigvis elitekorps som Eikanger-Bjørsvik, Manger eller Stavanger Brassband, men også 1. divisjon-korps), så ville du nok fått et helt annet inntrykk, særlig hvis du hadde gått på en konsert hvor interessant musikk blir spilt.

For all del, korpsmusikken på 17.mai er preget av mye dårlig spilling delvis fordi
    a) Musikantene er demotiverte
    b) Vi er slitne, utmattet og bakfulle. (De fleste av oss må stå opp i 6-tiden om morgenen for å være med på de første spille-oppdragene)
    c) Vi legger lite arbeid ned i 17.mai-spillingene
    d) Det er mange dårlige skolekorps ute og marsjerer

Du må for all del bare beholde de bastante meningene dine, men så lenge du uttaler deg om korpsbevegelsen uten å ha brukt minimalt med energi for å utforske den, så vil dessverre utsagnene dine være uinformerte og skeive. Jeg ser du er fra Haugesund. Som aktiv korpsfantast burde jeg ha full oversikt over hvilke korps du har i nærmiljøet, men såpass informert er jeg dessverre ikke. Hvis du noengang er i Stavanger eller Bergen (2 av Norges større Brass-byer), så foreslår jeg at du tar deg en liten tur rundt omkring og ser du om kan finne en korps-konsert du kan høre på. Sier ikke at jeg tror du kommer til å bli helfrelst, men det er ihvertfall fordelaktig å vite hva man snakker om når du kritiserer korpsmusikk så hardt som du gjør.

Edit: Ved nærmere ettertanke så er jeg rimelig sikker på at det ikke er så mange voksenkorps/brassband i Haugesund. Jeg har ei venninne/bekjent (perkusjonist) som bor der oppe og som ikke spiller noen steder fordi det ikke er noen brassband der... hvis jeg ikke tar helt feil..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    Hen, hvor er du fra, og hvor spiller du?
    Er fra Sande, og spiller i Sande Musikkorps. (vinnerne av 2.divisjon i år)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heyheyhey, hold an kjetting, ankeret først! Det der korpsflørteriet kan du dra gjennom en bavianrompe og langt bort fra denne tråden! Dette er en krigersk rekrutteringspost som på sikt skal destruere korpsmusikken, så korpsflørteriet kan du gjerne ta annensteds, thank you very much!

Har forresten ikke hørt noe til korps på to uker nå, og jeg ser poenget ditt fra tidligere visdomsord: "kanskje dere til og med vil oppdage hvor sentralt korps er i dagliglivet ditt, enten du liker det eller ikke."
    Joda, kjenner såvisst at det mangler noe i livet nå ja! Åh, fri meg fra denne grufulle pinsel!

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så når du skriver innlegg som ikke svarer på spørsmål eller meninger som er postet allerede, er dette din subtile måte å unngå spørsmålene på? Jeg er klar over at du er et troll, men du kan da i det minste late som om du er et oppegående menneske, bare for å holde interessen i diskusjonen oppe? Trolling blir lett ineffektiv og platt hvis du sitter i et hjørne på forumet og prater til deg selv istedenfor å svare på andre innlegg.

Men dette vet du vel allerede?

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •