Hva er deres favoritt butikk?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Alle her på avforum har nok en eller annen favoritt butikk..

Fortell litt om den og om hva slag produkter den har.

Også kjekt og få vite litt om servicen og hvor den ligger.

Er bare litt nyskjerrig!

Newcomer megavolt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Hva er deres favoritt butikk?

Sitat Opprinnelig postet av Hi-fi Lasse
    Alle her på avforum har nok en eller annen favoritt butikk..

Fortell litt om den og om hva slag produkter den har.

Også kjekt og få vite litt om servicen og hvor den ligger.

Er bare litt nyskjerrig!
    Har egentlig ingen, men liker generlt butikker med trivelig betjening og som har bra demo-rom.

Som f.eks Rolfs hifi

Og eltek...

+mange flere, nevnte bare noen

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig glad i butikker der servicen er bra. Det betyr i store trekk at jeg holder meg unna de store kjedene dersom de ikke har noe spesielt å tilby.

Jeg liker veldig godt HIFI huset, både avdeling drammen og bærum. (Drammen litt bedre) Jeg har bare handlet av de en gang, men det kommer nok til å bli flere ganger Servicen er veldig bra, og jeg sitter igjen med et meget godt inntrykk Eneste minus er vel at jeg ikke har fått svar på alle mailene jeg har sendt, men det går greit så lenge telefonen virker..

De selger ganske mye, bla. flere typr høyttalere... se her: www.hifihuset.no

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker stort sett Hi-fi Huset i Bærum, da de har gitt meg bra service.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handler for det meste alt på Hifi-klubben, i motsettning til mange andre har jeg aldri hatt noen dårlige opplevelser med de!

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må bli hifihuset og eltek

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i motsettning til mange andre har jeg aldri hatt noen dårlige opplevelser med de!
    Du har nok vært heldig å truffet kompetente folk..

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må bli eltek, bra service

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eltek har bra service, men da jeg var der i sommer hadde de en sommervikar som ikke kunne svare på det jeg spurte om. Greit nok det, for jeg hadde en del spesifikke spørsmål ang. kabler og plugger. Problemet var det at for hvert eneste spørsmål gikk han inn på kontoret til han som kunne svare og spurte, og kom så ut igjen med svaret. Som førte til at tok fem ganger så lang tid å få svar på mine spørsmål som det hadde tatt hvis han inne på kontoret hadde gidda og tatt seg 2 min. til å komme ut og svare selv. Det synes jeg var litt dårlig.

Min favorittbutikk må bli Kvikk Husmorservice (Euronics) i Drammen. Der har jeg handlet siden jeg kjøpte min første CD-spiller for 17 år siden. Jeg handler ikke så mye HiFi der lenger, handler stort sett brukt, men når jeg skal ha noe som jeg finner i en annen butikk, ringer jeg til Kvikk og hører om de kan skaffe det og matche prisen. Det gjelder både hvite- og brunevarer. Fordi jeg alltid får god service der.

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker Lyric Hi-Fi. Butikken eies og drives av entusiaster, og da blir servicen dertil god. Har også gode erfaringer med Hi-Fi Klubben.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lille Hifi Galleriet i Fredrikstad fortjener å være med på denne listen. meget kompetente medarbeidere, ble ganske imponert over servicen+ ærligheten om produktet det var snakk om. tok seg veldig god tid til å svare på alle spørsmål, og veldig gode priser.
    Fører mest Audio pro, og Arcam(?) tror jeg det var.(har ikke sett så mye på elektronikk der.)

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=2334

Bergen Musikk Handel (BMH) er eg meget fornøyd med. Har også berre gode ting å sei om hifiklubben i byen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JAJA..
    Jeg må vel si at jeg liker hifi-klubben godt da..
    Noen selgere har jo mindre peiling en andre..
    Jobber jo noen virkelige entusiaster der og da.
    Må bare passe på hvem man snakker med.

Gode produkter da!!
    Dette er vel den største grunnen til at mange folk handler der!
    Hva ellers?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De viktigste grunnene til at mange handler på hifiklubben er bra tilgjenglighet, ryddige lokaler, at det ser bra ut, godt utvalg i de "lavere" prisklasser og at de har en god webside.

Disse punktene er viktige for folk flest og hifiklubben er veldig bra på dette, kanskje best. Det finnes hifisjapper som har svært kompetent betjening, men som er på grensen til stryk på disse andre punktene.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyric kunne godt ha ryddet litt i lokalene ja. la merke til det forrige uke da jeg var innom. Dessuten hadde de helt utslitte lysarmaturer, og de bråker noe helt sinnssykt. Jeg synes betjeningen der har blitt mer kundevennlig enn for en del år siden. En 5-6 år tilbake var betjeningen mest oppsatt på å sette deg på plass faglig. Siden det faglige var så som så, ble det ekstra ille. jeg opplevde dem ikke som like offensive på det punktet nå.

HiFiKlubben har blitt et moderne varehus, og jeg er overbevist om at de har redusert kostnadene til ansatte, med de konsekvensene dette måtte ha for kompetansen.

Eltek har jeg ikke besøkt på noen år, men har tidligere også opplevd dem som litt sære, men allikevel med god evne til å yte service.

Jeg besøkte en forretning i Bergen da jeg var i marinen i 95/96. Det ser ut som en bitteliten brunevarebutikk, med (den gangen) en svær Pioneer-reklame på veggen. De hadde ikke noe interessant før du kom ned i kjelleren. Der hadde de innredet et rom (tidligere bankhvelv) som lytterom. Det var entusiastiske, hyggelige mennesker som snakket jordnært om lyd, og jeg ble respektert selv uten å vifte med bankkortet. På døren hang det et skilt der det stod "Runar rommet". De hadde rigget Meridian CD (en variant til 12, og en 2-delt til 20 000) Holfi batteridrevet forforsterker, Kora rørforsterkere og BKS hybrider. De hadde plassert høyttalerne hensiktsmessig, og ikke oppå noen tapemerker som en eller annen gjøk hadde bestemt at var rett. Rommet var moderat dempet, og det låt himmelsk!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg besøkte en forretning i Bergen da jeg var i marinen i 95/96. Det ser ut som en bitteliten brunevarebutikk, med (den gangen) en svær Pioneer-reklame på veggen. De hadde ikke noe interessant før du kom ned i kjelleren. Der hadde de innredet et rom (tidligere bankhvelv) som lytterom. Det var entusiastiske, hyggelige mennesker som snakket jordnært om lyd, og jeg ble respektert selv uten å vifte med bankkortet. På døren hang det et skilt der det stod "Runar rommet". De hadde rigget Meridian CD (en variant til 12, og en 2-delt til 20 000) Holfi batteridrevet forforsterker, Kora rørforsterkere og BKS hybrider. De hadde plassert høyttalerne hensiktsmessig, og ikke oppå noen tapemerker som en eller annen gjøk hadde bestemt at var rett. Rommet var moderat dempet, og det låt himmelsk!
    Hmm, tror jeg har hørt om den (er fra rett utenfor Bergen). Det er en av de mest bortgjemte skattekistene. BT skrev noe om det for litt siden. Skal ligge i nærheten av BMH etter som jeg forstår. Personlig så er jeg en fan av Musik-Magazinet. Det er en flott butikk rett ved siden av Logen og over veien for teateret. De har holtd på i snart 100 år med audio-relatert arbeid, noe som burde borge for at de vet hva de gjør på, og at de gjør sine ting godt. Dette er en kombinert musikk-instrument og musikk-anlegg butikk. Altså både for utøvere og publikum om en vil.

De har og en del merker jeg personlig er fan av, som f.eks. høyttalere fra Audiopro og Sonus Faber, fjernsyn fra Loewe, forsterkere fra Vincent og electrokompaniet (og Enda flere som jeg ikke husker nå), Marantz CD-spillere, Thorens platespillere også videre.

De har en hjemmeside som ikke akkurat er verdens mest oppdaterte, men du finner den på http://www.musik-magazinet.no

Newcomer Araya sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker godt JFS i Drammen. Selger Marantz, Vincent, Rotel, Audio Pro, Klipsh, Canton, etc.
    Meget bra service av en entusiastisk mann.
    http://www.jfssoundsystems.no

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes JFS/Hi-Fi hjørnet har fått seg en del godbiter til og være en såpass liten butikk, ikke dårlig :P
    Drammen har faktisk en del hifi butikker nå.

Hi-Fi Klubben
    Hi-fi Centeret
    Fort Knox sound people
    JFS sound system
    En butikk som ble lagt ned nylig het Norsk hifi center

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •