Sensur på AVforum ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av John
    Uansett så står det i retningslinjene når man melder seg inn:

Altså kan de gjøre som de vil
    Joda, kanskje. Men BØR de "gjøre som de vil"? Det skumle med dette er at det i prinsippet gir noen som ikke er forpliktet til å oppgi hverken motiver eller begrunnelse blancofullmakt til å fjerne ytringer som ikke er sammenfallende med ens egne interesser. I regimer vi ikke liker å sammenligne oss med, kalles dette sensur. Jeg forstår og aksepterer som sagt den grensen Lygren har satt i forhold til trådens oprinnelige tema. Etter min oppfatning opptrer han ryddig og saklig, hvilket bidrar til at jeg får tillitt til at han ikke vil misbruke sin rett til å fjerne eller endre innlegg uten å angi årsak. Jeg er imidlertid usikker på om den samme tillitten hadde vært tilstede med biskop Kvarme som site administrator... Sagt på en annen måte synes jeg det er er unødvendig å gjøre ytringsfrihet personavhengig i et et forum som presumptivt skal være en arena for fri meningsutveksling. Jeg anbefaler at denne formuleringen fjernes, og at man heller får laget den lenken med klare spilleregler. Dette vil gjøre tilværelsen enklere både for de som skal følge reglene, og de som skal håndheve dem.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det vært utstrakt misbruk av moderatorrettigheter på AVforum, så hadde det vel vært svært mange tråder som denne (eller kanskje ingen, siden de sikkert ville blitt moderert vekk :wink: ).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jodan
    Joda, kanskje. Men BØR de "gjøre som de vil"? Det skumle med dette er at det i prinsippet gir noen som ikke er forpliktet til å oppgi hverken motiver eller begrunnelse blancofullmakt til å fjerne ytringer som ikke er sammenfallende med ens egne interesser. I regimer vi ikke liker å sammenligne oss med, kalles dette sensur.
    Vi pleier vel heller å kalle det brudd på menneskerettighetene jf.
    "... outraged the conscience of mankind, and the advent of a world in which human beings shall enjoy freedom of speech and belief and freedom from fear and want has been proclaimed as the highest aspiration of the common people,"

Sensur jf. Ordnett.no:
    "gransking av skriftstykke, film e.l. og fjerning av eventuelle (moralsk) anstøtelige avsnitt"

Og det er vel egentlig det som er bakgrunn for denne diskusjonen, piratkopiering. Når man melder seg inn her sier man "Ja" til å spille etter reglene som er satt:
    "Ved å akseptere disse reglene, lover du at du ikke vil legge inn noen innlegg som er motbydelig, vulgær, seksuellt rettet, hatfullt, truende, eller som ellers er i strid med gjeldende lover."

Sitat Opprinnelig postet av Jodan
    Jeg forstår og aksepterer som sagt den grensen Lygren har satt i forhold til trådens oprinnelige tema. Etter min oppfatning opptrer han ryddig og saklig, hvilket bidrar til at jeg får tillitt til at han ikke vil misbruke sin rett til å fjerne eller endre innlegg uten å angi årsak. Jeg er imidlertid usikker på om den samme tillitten hadde vært tilstede med biskop Kvarme som site administrator...
    Hmm, snodig utsagn. Selv om Kvarmes standpunkter kan være omdiskuterte, så har jeg inntrykket av at han og opptrer på en ryddig og klar måte.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette begynner å bli en nesten irriterende latterlig diskusjon!

Hvis man har problemer med at man ikke får skrive hva man vil her inne så får man starte et eget forum der man ikke har regler for snakk om piratkopier...

Fatter ikke at det er diskutabelt en gang! Regler er regler, og ikke opp til andre enn de som bestemmer å diktere disse reglene! Selvsagt kan man diskutere fornuften i reglene, og mulighetene for å gjøre om reglene, men når det blir sagt gang på gang at det ikke kommer på tale å gjøre om på de reglene så forstår ikke eg vitsen....

Sammenligne Avforum med et diktatorisk regime... Hallo????

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Hadde det vært utstrakt misbruk av moderatorrettigheter på AVforum, så hadde det vel vært svært mange tråder som denne (eller kanskje ingen, siden de sikkert ville blitt moderert vekk :wink: ).
    Ingen grunn til panikk ennå ihvertfall ;-)

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Hmm, snodig utsagn. Selv om Kvarmes standpunkter kan være omdiskuterte, så har jeg inntrykket av at han og opptrer på en ryddig og klar måte.
    Klar ja. Ryddig, tja... Poenget er at retten til å fjerne eller endre ethvert innlegg uten begrunnelse kan fungere så lenge moderatorenes moderator utviser moderasjon. Jeg kan komme på en rekke betegnelser på en høytstående embedsmann som i et moderne samfunn forfekter prinsippet om seksuell reorientering. "Moderat" er ikke blandt dem...

Jeg tar forøvrig ingen diskusjon om Kvarme utover dette. Hvis denne diskusjonen kan føre til at klare spilleregler erstatter vilkår som etter mitt syn virker mot sin hensikt, er formålet med denne tråden oppnådd for min del.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •