No more MP3...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Active Kaffekopp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

No more MP3...

De siste årene har jeg etterhvert utviklet evnen til å lytte til musikken. Jeg mener det er stor forskjell på å høre og å lytte. Musikken har ofte stor variasjon og mange detaljer om man prøver å lytte godt etter. Dette er nok ikke noe spesielt for mange av dere.

Det jeg oppdaget her om dagen er kanskje litt spesielt. iPoden gikk tom for strøm da jeg var ute å gikk en tur. Pokker heller tenkte jeg. Men så begynnte jeg å lytte mens jeg gikk rundt omkring. Spasserturen ble plutselig nesten to timer lang. (Huff, ikke noe hifi nerd jeg nei :S). Akuratt som med musikken opplevde jeg å høre mange rare lyder fra alt mulig rart. Hva med å gå en liten omvei, for mosjonen og lyttingens skyld neste gang du er ute til fots?

(PS! iPod Nano 4gb vurderes solgt )

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer også glimmrende på bussen. Du hører mye rart der ja.. :-)

Med mindre du har en av disse "fjortisene" som spiller dj etellerannet med så ugudelig høyt volum på billige headset at du kan høre musikken klart med mangelfull lyrikk og det hele på 5 raders avstand...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler alle som er "trent" i lytting til å ta seg en skogstur med overnatting, gjerne i forbindelse med fisking. Et lite kaffebål, fiskestang med mark og dupp og en røyk om man føler for det. Man kommer virkelig i kontakt med naturen rundt seg, og i halvmørket er det utrolig mye spennende lyder. Da får man følelsen av realisme, noe man bør strekke seg etter når en setter sammen et stereoanlegg. Om man hører på spor 2 eller 11 på Mari Boines 8 seasons kan man oppnå nirvana om anlegget klarer å sette til side kasselyder og skarp diskant. Prøv! Du finner fort ut om du har hva som trengs for å få den opplevelsen jeg beskriver.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en periode der eg når eg gikk på ski eller løp/gikk i fjellet så hadde eg musikk på!

Den tiden er over!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Anbefaler alle som er "trent" i lytting til å ta seg en skogstur med overnatting, gjerne i forbindelse med fisking. Et lite kaffebål, fiskestang med mark og dupp og en røyk om man føler for det. Man kommer virkelig i kontakt med naturen rundt seg, og i halvmørket er det utrolig mye spennende lyder. Da får man følelsen av realisme, noe man bør strekke seg etter når en setter sammen et stereoanlegg.
    Hear hear, og amen!!:-P

Active Kaffekopp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

god gammel tråd. Tar meg stadig i å lytte litt for godt etter både her og der

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes at det er interessant og flott at folk tar av seg headset og istedet lytter til moder-jord-natur sine egne lyder.
    Men temaet hører vel strengt tatt mere hjemme i "Villmarksliv" sitt forum, hvis de har et?

Dette er et AVforum og da skal man på sine spaser/jogge/sykkel/teltturer i utgangspunktet ha headset PÅ

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke hvis man søker referanser, som KUN finnes i verden utenfor. Og referanser må man ha

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Dette er et AVforum og da skal man på sine spaser/jogge/sykkel/teltturer i utgangspunktet ha headset PÅ
    Neinei, du skal ha med aggregat og komplett stereooppsett opp på vidda på fisketur. Mye bedre enn et par ørepropper. Kanskje litt støy fra strømkilden, men litt må man tåle. Kanskje er du også så heldig at det slår seg ned en elg eller ulv eller hva det måtte være og hører på en sang eller to. Nærmere naturen kommer man ikke.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det anbefales å ta seg turer ute i villmarken og høre kvister knekker når du går ute i naturen. Det anbefales også å sette seg ned og håpe på noen dyr dukker opp Dette bildet ble tatt mens jeg tok en lang rastepause(røykepause) på villmarkstur i Czech Republic:

Et annet tips som kan føre til en stor åpenbaring er det å ta seg en tur i kirken. Et godt pipeorgel produserer en lyd som jeg ikke har hørt en eneste høytaler klarer å reprodusere.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Anbefaler alle som er "trent" i lytting til å ta seg en skogstur med overnatting, gjerne i forbindelse med fisking. Et lite kaffebål, fiskestang med mark og dupp og en røyk om man føler for det. Man kommer virkelig i kontakt med naturen rundt seg, og i halvmørket er det utrolig mye spennende lyder. Da får man følelsen av realisme, noe man bør strekke seg etter når en setter sammen et stereoanlegg. Om man hører på spor 2 eller 11 på Mari Boines 8 seasons kan man oppnå nirvana om anlegget klarer å sette til side kasselyder og skarp diskant. Prøv! Du finner fort ut om du har hva som trengs for å få den opplevelsen jeg beskriver.
    Støttes! Har aldri brukt noe form for mp3/radio når jeg har vært ute i naturen, før inntil nylig, men syns jeg mister noe av sjarmen med det når jeg har fks FK fotball dundrende i ørene isteden for og høre de lydene som er der naturlig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •