Lego

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19

Tråd: Lego

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lego

Barna har fått sans for Lego, og jeg har blitt nostalgisk og tenker tilbake da jeg selv lekte med Lego (vanlig og Technics).

Legos egen webshop selger ikke til Norge. :?

Så til saken: Vet dere om noen nettbutikker som har et godt utvalg av Lego?

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aiaiai!

Technics var det absolutt store jess!!!!

Tegnemaskinen..... Den laget jeg bil med styring av. Fjernkontrollen var genial! Kunne ha flere motorer koblet til, så jeg laget med krane og (ordet kommer jeg ikke på... sukk....) sånn som man trekker ut en vaier og drar tilbake.... Står foran på biler

Dessverre har jeg ikke handlet på nett nei... Måtte bare mimre litt

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    (ordet kommer jeg ikke på... sukk....) sånn som man trekker ut en vaier og drar tilbake.... Står foran på biler
    Vinsj?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-P Kjøper all min lego på ebay jeg. Kjempebillig og bra! Ofte ting som har stått i en hylle, men er uåpnet. Kanskje et slitt hjørne på esken og slikt. Ta et søk! Ellers finnes www.bricklink.com som er en slags ebay for lego. Finner du det ikke her, finnes det sannsynligvis ikke.

PS: Det er ikke pent å skylde på barna når man vil ha nye leker....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for informasjonen. Hver barnealder hare sin sjarm, men det er litt kjekt når de kommer over babystadiet og man kan leke sammen med dem på et mer "givende nivå".

Vanlig Lego synes mine barn (nå 6, 6 og 5 år) er kjekt, og Technics har den fordelen at det er mer holdbart og at det man bygger med dem har mekaniske funksjoner, som øker lekegleden.

Skal vel ikke underslå at det ikke er gøy selv. ops: I gamle dager hadde jeg kasevis med Technics Lego. Fatter ikke hvor de ble av. Ble sikkert kastet da øl, damer og fanteri ble mer interessant. Nå er imidlertid nerdefaktoren kommet tilbake. Hjemmekino og Technics Lego...ganske nerdete, but who cares.

Newcomer Geir&Merethe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lego er digg, driver selv med lego city nå. Sier det er jeg som driver med det for det er jeg som bygger og sønnen som raser alt ned igjen :-?
    Er så heldig at jeg bor på ett sted der Extraleker og toys r' us ligger hus i hus og kriger jevnlig på legoprisene, her før Jul hadde Toys r 'us 50% avslag på all lego. Og ofte har de -30% etc.
    Da er det like godt å følge med der.

Men det er ofte endel de mangler i hyllene. Så en omfattende web hadde vært tingen...

EBAY er jeg litt redd for...

Legger denne tråden til overvåking

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lego City synes barna mine er morro også. Ulempen er at minstemann driver demolition work. Lego Technics sitter derimot...

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah. LEGO er det mest geniale som noen sinne er oppfunnet. Faren min lekte med det, jeg har lekt med det, og nå gleder jeg meg til å leke med det sammen med datteren min (hun må bare bli litt eldre først, 6 uker er litt tidlig...). :-P

Det jeg synes er synd med LEGO er at det er markedskreftene som rår, og at man har blitt tvunget til å komme opp med lisensbaserte byggesett á la Harry Potter, Star Wars etc. For meg var sjarmen å bruke fantasien, det fantes temaer, men utover dette var det kun å bygge - med og uten instruksjoner. Hjemme hos foreldrene mine står det en kommode full av LEGO, det meste er vanlig rektangulære klosser som kan brukes til alt. Det er mulig at jeg er farget av min egen oppvekst, men sånn er det bare...

Ellers vil jeg anbefale BrickApple, her er det brukt mye tid på å leke... :wink:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at StarWars, Harry Potter og annet er litt tullete da det egentlig har lite med Lego å gjøre. Det blir mer Duplo for meg. Noen få store deler som skal settes sammen.

På hjemmesiden til Lego kan man konstruere sin egen kreasjon og få bestilt de delene man trenger for akkurat sitt design: http://www.lego.com/eng/factory/default.asp

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde skuffa full med lego selv, men det var nok før Tekno-lego :-) Min eldste sønn (nå 17år) brukte smokk og får å få han til å slutte ble 5 brukte lagt i en plastpose og medbrakt til Brio-butikken og byttet inn hos Lego-damen i en Lego-Octan-stasjon! Dette gikk kjempe fint, ingen problemer med å få sove når stasjonen stod på nattbordet. Ulempem var at damen i kassa ikke helt fattet poenget før etter utallige hint ;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk fullstendig amok i Legobutikken tidligere i dag. :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lego finnes det stort sett i alle hjem vil jeg tro. Men brukt lego (legoens svar på ebay) er vel ikke noe å satse på? Så sant eieren ikke er 40 år og jomfru da?

Smokkeavvenning er det vel stort sett Kabelsatan som tar seg av nå for tiden. Men når er det kanskje ikke alle som orker å dra helt til Juliusland. Smart med "bestikkelse" Bidda. Kanskje ho dama har de smokkene under disken enda i håp om at du snart henter dem.

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er sikker på at de som har bygget lego er smartere enn andre mennesker, hvertfall mer praktiske. Har også mange kasser med lego ståendes, til og med mindstorms, som ikke skal kastes, men spares til den gang jeg selv får unger.
    Det er ett stooort telt med bare lego i Trysil nå, regner med at du får det meste der, ellers så er jo en ferietur til legoland ett must da. der har de mye fin lego.
    At lego går komersj, liker ikke jeg heller. Med lego skal man bruke fantasien og ikke ferdige figurer som feks harry potter.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen tar Lego seriøst til et annet nivå. Se hans modeller (video, konstruksjoner). :shock: http://telepresence.dmem.strath.ac.u...emag_crane.htm

Samme person, men annen modell: http://telepresence.dmem.strath.ac.u...peg4v2_350.avi

Vedkommende bruker flere motorer og fjernkontrollsensorer. Imponerende greier.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var alt bygget og jeg bare MÅ HA MER. Til butikken i morgen for å kjøpe følgende 2 sett:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et eget aktivt forum for Lego Technic: http://www.nicjasno.com/forum/index.php

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er "alle" byggebeskrivelsene til Lego: http://www.peeron.com/scans/?s=0&tid=238

Fint for de av oss som pleier nostalgien, og7eller vil bygge en bestemt modell man mangler veiledningen til. Internett er fantastisk.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett denne:

Damn!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ååh Lego Når jeg var liten var Lego uten tvil min favoritt-leke. Jeg var så heldig å få den transformatore-drevne togbanen som ble laget på begynnelsen av 70-tallet.

Så når jeg fikk barn var det naturlig å pushe Lego på min datter. Det begynte med en komplett togbane til jul når hun var 2,5 år gammel.

Nå når hun fyller 9 har hun masse Harry Potter borger, 4 komplette togsett (som blir kjørt av 3 separate transformatorer) 2 prinsesseslott og en del annet.

Vil anbefale Lego som varig leketøy og av meget høy kvalitet. Vet ikke hvor mange kilo Bratz, Barbie, Newborn "søppel" som er kastet, Men det første Lego togsettet er stadig i bruk og fungerer perfekt enda.

Her kan du se henne i gang med Lego.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •