Morsomheter fra HiFi-Klubben

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 57
    Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Morsomheter fra HiFi-Klubben

Synes vi skal lage en tråd over alt det fantastiske som vi får servert fra våre venner i HiFi-klubben.

Sakset denne fra news i dag:

--
    En selger på HiFi-klubben mente regnbuene var forårsaket av skjev hornhinne.
    Det er mulig dette stemmer da det er ca 20% som ser regnbuer, og hvis det er
    ca samme prosentantall som har skjev hornhinne kan det være en sammenheng.
    --

:lol: :lol:

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Morsomheter fra HiFi-Klubben

Sitat Opprinnelig postet av bwa
    Synes vi skal lage en tråd over alt det fantastiske som vi får servert fra våre venner i HiFi-klubben.
    Selv om det er mye morsomt som serveres fra den kanten, så er det MANGE andre kjeder og forhandlere som serverer like ille og verre uttalelser.
    Jeg synes at tråden kanskje bør være litt mer generell, og kanskje hete "Morsomheter fra HiFi-selgere" eller noe slikt.

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller hver kjede sin tråd...

Active Nito sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var med en kamerat for å handle receiver. Kameraten min hadde kikket på en receiver på Expert, så jeg ble med ham inn for å kikke på den. Etter å ha funnet en selger omsider, etter å ha ventet lenge i den tomme forretningen, ønsket vi å høre på receiveren (var forøvrig en Sony). Vi fikk beskjed om at receiveren ikke var koblet til, så vi måtte vente til neste uke, fordi at det var så mye å gjøre at han ikke hadde tid til å få koblet den til en DVD/CDspiller. Men selgeren var snar til å fortelle at vi ikke trengte å høre på den, fordi det var den beste receiveren til den prisklassen (4000,-). Jeg begynte å le, men selgeren var klok og løftet opp receiveren og ba meg holde den. "Den er tung, ikkesant ?". Han forklarte at lydkvaliteten lå i tyngden på receiveren. :lol: Kanskje han har rett i at tyngden kanskje sier litt om kvalitet, men jeg har aldri valgt et produkt pga tyngden på det.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der med tyngden er vel litt sant? Eller er det ikke det? Uansett så er jo ikke det alene grunn nok til å kjøpe en forsterker

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der med tyngden er vel litt sant?
    Det er ikke mer en "litt" sant heller...

Jeg har ennå ikke truffet en eneste kompetent selger i noen av de store kjedene...

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De første dvd-spillerne hos Hifi-klubben støttet ikke RGB så selgerne agrumenterte kraftig for at S-video var bedre. ;-)

Robert-

Active Nito sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, kom til å tenke på en ting til, når det gjelder denne Sony receiveren. Kameraten min kjøpte denne receiveren etter noen uker (etter den "gode" servicen han fikk er det ganske utrolig, men sant). Han hadde litt problemer med å få lyd i DD, klarte bare å få analogt lyd. Så han dro ned til forretningen for å spørre hva han kunne ha gjort feil. Han fikk da beskjed om at tekniske spørsmål kunne dem ikke svare på, da måtte han heller ringe Sony !! He, he, snakker om Expert :lol:

Det viste seg at problemet var at han hadde valgt analogt signal i oppsettet på receiveren.

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom HiFi klubben i Oslo for noen år siden, og vurderte å kjøpe en ny CD spiller. Valget stod mellom 2 forskjellige Denon spillere. Det skilte 1000 på dem, og jeg spurte han som jobbet der om hva som var forskjellen på dem(noe jeg egentlig viste, men måtte spørre om noe..)
    Og da presterer han å si følgende: Vanskelig å si...., men du bare VEIT at den er bedre....

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da presterer han å si følgende: Vanskelig å si...., men du bare VEIT at den er bedre....
    Hahaha... :lol:

Newcomer vg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Morsomheter fra HiFi-Klubben

Sitat Opprinnelig postet av bwa
    En selger på HiFi-klubben mente regnbuene var forårsaket av skjev hornhinne.
    :lol: :lol:
    Jeg har skjeve hornhinner, og jeg ser regnbuene. Så der er altså forklaringen :lol:
    Ser forresten regnbuen om sommeren også når det regner.
    Kan ta med en liten morsomhet fra "gamle dager".
    Da jeg gikk på radio/tv linja på yrkesskolen, ble det ringt rundt til forskjellige butikker om forskjellige tekniske uttrykk. En ble spurt om intermodulasjons forvrengning. Svaret var, det har jeg ikke hørt om, og da finnes det ikke!

Newcomer megavolt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoppass Cheese
    Elkjøp-tråden blir laaang....
    Damn right :lol: !

Active Nito sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av megavolt
    Sitat Opprinnelig postet av Whoppass Cheese
    Elkjøp-tråden blir laaang....
    Damn right :lol: !
    Ja, her har jeg opplevd å måtte koble reveiver og DVDspiller selv i butikken for å høre på dem, fordi at selgeren ikke visste hvordan hun skulle koble dem til. He he :lol:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt produkter hos Elkjøp, Expert og HiFi-klubben. Har uansett visst hva jeg skulle ha før jeg gikk inn i butikken. Servicen hos HiFi-klubben har hittil vært den dårligste. Kjøpte ett par B&W 602.5 S3 og en senter LCR60 hos HiFi-klubben i Stavanger og de gadd engang ikke åpne dørene for meg da jeg skulle bære dem ut av butikken. 2 mann sto i kassen og sa "takk for handelen" i det jeg kjempet meg ut døra med høyttalerne. På Expert bar selgeren ut produktet og satte det i bagasjerommet for meg. HiFi-klubben er ikke bare for entusiaster, det er arrogante selgere og "besserwissers...". Men konkurransen på deres produkter er totalt fraværende...for hvem andre selger f.eks. B&W i Norge?! :twisted:

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Har kjøpt produkter hos Elkjøp, Expert og HiFi-klubben. Har uansett visst hva jeg skulle ha før jeg gikk inn i butikken. Servicen hos HiFi-klubben har hittil vært den dårligste. Kjøpte ett par B&W 602.5 S3 og en senter LCR60 hos HiFi-klubben i Stavanger og de gadd engang ikke åpne dørene for meg da jeg skulle bære dem ut av butikken. 2 mann sto i kassen og sa "takk for handelen" i det jeg kjempet meg ut døra med høyttalerne. På Expert bar selgeren ut produktet og satte det i bagasjerommet for meg. HiFi-klubben er ikke bare for entusiaster, det er arrogante selgere og "besserwissers...". Men konkurransen på deres produkter er totalt fraværende...for hvem andre selger f.eks. B&W i Norge?! :twisted:
    Fekk full service når eg handlet hos hifi-klubben, bar alt ut i bilen for meg. Så det har nok meir med personen enn kjeden

Det at dei ikkje har konkuranse på prisene er ein stor minus da....

Active Nito sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi-fi klubben er ålreit forretning det, bare de kan kutte ut den evinnelige praten om at Nad oppgir "riktig" watt, og at alle andre merker ikke gjør det. Men det vel som du sier Jolly, at det har nok mer med personen enn kjeden.

Newcomer megavolt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nito
    Hi-fi klubben er ålreit forretning det, bare de kan kutte ut den evinnelige praten om at Nad oppgir "riktig" watt, og at alle andre merker ikke gjør det.
    Så det er visst andre som også begynner å bli lei av det :lol: ?

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Electrocompaniet har ikke kommet så godt ut av effektmålinger som er gjort i utenlandske tidsskrifter. Der har de brukt å ligge på 60-80% av effekten de selv oppgir....

Robert-

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stå i kø på HiFi klubben i går (lørdag). Bak disken står det en kar og jobber. Køen vokser og vokser. Etter 30 minutter i kø, spør fyren bak meg om det kun er en som ekspederer. Fyren bak kassen svarer da; neida vi er fire stykker her i dag. Jeg brukte de neste 20 minuttene (fortsatt i kø) på å tenke over hvor morsom han var. :evil:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres kjent ut det. Hifi-klubben virker alltid underbemannet, skjønt det er ikke så ille som hos Elkjøp.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •