Morsomheter fra HiFi-Klubben - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 57
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fyren bak kassen svarer da; neida vi er fire stykker her i dag. Jeg brukte de neste 20 minuttene (fortsatt i kø) på å tenke over hvor morsom han var.
    :roll: :roll: :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hifi-klubben

Dette her med sevice på hifi-klubben er jo ikke så veldig lett altid da,
    Men! Dette er nok norges største hifi-kjede og de fleste er jo hyggelige da.
    Servicen spørs jo såklart på personen som ekspederer da.Er jo ikke alle som er helt guruer på hi-fi.

Synes det der med og måtte koble forsterkeren opp selv på elkjøp er litt drøyt da.Velvel, noen folk kan jo mer om tørketromler en anlegg da.
    Folk er jo forskjellige.(gudskjelov)

Jeg synes hifi-klubben er gode på servicen jeg da..

Flere som synes det?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: hifi-klubben

Sitat Opprinnelig postet av Hi-fi Lasse
    Jeg synes hifi-klubben er gode på servicen jeg da..

Flere som synes det?
    Jo da, når jeg endelig kommer frem til kassen så får jeg som regel det jeg er ute etter. De fleste som jobber der har sikkert også noenlunde peiling på Hi-Fi, men det er ikke stedet jeg reiser til for å få faglige råd.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye morro på hifiklubben ja.
    Mange gullkorn fra ansatte:

"Dette er ikke Collosseum!" Fikk jeg beskjed om, etter å ha sittet i 10 min og sett på en prosjektor.

"HDCD! FETT!" var kommentaren da en annen ansatt skulle sette på en cd som var tatt med, og det lyste HDCD på displayet. Da han rigget til høyttalerene og det ble påpekt at han tok feil av høyre og venstre kanal sa han: "Høyre, venstre, er ingen forskjell alikavel."

"Hør den bassen!" Hvilken bass tenkte jeg, og da han gikk merket jeg at han hadde glemt å sette i kontakten til subwooferen.

"Nei, det vil jeg ikke, det er ingen hifi-høyttaler." Svarte en ansatt på spørsmål om det var mulig å høre B&W 603 på en middels dyr Arcam forsterker som tilfeldigvis stod ved siden av.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og for å ikke glemme en ansatt på grensen som tydeligvis heter Stig. Tror jeg ikke har vært innom den butikken uten at noen har nevnt navnet hans.

-"Hvor er Stig?"

-"Hvem har brukt opp alt printerpapiret?"
    -"Det var Stig"

-"Hvorfor er ikke de høyttalerne satt opp?"
    -"Vet ikke, Stig skulle gjøre det"
    -"Hvor er han da?"
    -"Aner ikke, han skulle spise lunsj for 2 timer siden"

-"Denne garantisaken er ikke riktig fylt ut!"
    -"Hvem har underskrevet?"
    -"Stig"

-"Denne her mangler underskrift"
    -"Det er sikkert Stig sin"

-"Hvorfor virker ikke pcen?"
    -"Vet ikke, Stig brukte den sist"

-"Hvor har alle demo-cdene blitt av?"
    -"Spør Stig!"

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :lol: :lol: :lol:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mangen fine der Whoppass.. Forteller vel litt om kompetansen til enkelte hos Hifi klubben..
    Syns forresten litt synd på "Stig", som tydligviss måtte gjøre allt arbeidet.. :lol:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom forresten på en....

Var innom på Rolfs i Stavanger og kikket etter nyåpningen.. Jeg spurte en selger om de hadde projektorer rigget opp.. De hadde de, en Sony HS10.. Greit tenkte jeg, morro å sammenligne med det bildet jeg har fra samme projektor. Men da jeg så bildekvaliteten holdt jeg på å le meg ihjel... :lol: Projektoren var koplet opp med kompositt fra en virkelig low end Sony dvd spiller, projektoren var neppe kalibrert, og det var så mye lys at bildet var totalt utvasket :roll: Men selgeren skrøytet dette her oppi skyene, det var ikke måte på Da jeg sa til ham at det ikke var så mye som skulle til for at bildet hadde blitt myyye bedre, var han ikke så entusiastisk mer..

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er morsomt med hifiklubben er at pga av at de selger direkte uten importør så blir det billigere. Det virket ikke akkurat slik da de mistet Marantz. Da falt prisene ganske mye. Så det er iallfall sprøyt....

Tror ikke det er noen fordel at de importerer selv da det ikke blir noe konkurranse.

Active Nito sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, Stig høres morsom ut :lol: :lol:

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Hifi-klubben i Grensen på fredag for 2,5 uker siden og bestillte en liten switche boks til 300 kr. Den skulle de ha på onsdagen uken etter, men jeg hørte ingenting fra dem.

Stakk innom nå på fredag, 2 uker etter at jeg bestillte og etterlyste produktet. Det ble så lovet å sjekke opp og ringe meg status. Nå er det tirsdag og ingen har ringt. :evil:

Har vært tidligerer kunde både i Grensen og i Drammen, men uten unntak er de (forannevnte) butikkene elendige på service og kompetanse. Det var bedre før, nå er det bare smågutter med kviser i trynet som prøver å imponere med kunnskap som de har lest om.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gutta som jobba i HiFi-Klubben i Drammen for rundt 15 år siden hadde skikkelig peiling. Jobba der tilogmed i arbeidsuka mi på ungdomsskolen (Ikke det at jeg hadde så mye peiling, men jeg ekspederte ikke kunder, bare hjalp til med altmulig.) Så begynte de å ansatte flere, og siden har det bare gått nedover...

Da beviste de også at de fikk ned prisene, husker f.eks. da de tok over Cerwin Vega og satt ned alle prisene med 40%. Og tilsvarende med flere andre merker de tok over i den perioden.

Noen som husker de runde "Rack - Nei takk!"-klistremerkene?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunth
    Gutta som jobba i HiFi-Klubben i Drammen for rundt 15 år siden hadde skikkelig peiling.
    Dette er vel et eksempel på at "alt var bedre før". Det som har skjedd med HiFi-klubben er hovedsaklig at de har blitt mye mer kommersielle.
    Husker den første tiden, ja. INGEN reklamer i tidsskrifter (kun egen produktavis som ble sendt til "medlemmene"). Åpningstider på bare noen få timer hver dag for å holde personalkostnadene nede. Få, men kunnskapsrike ekspeditører.

Jeg likte den gamle profilen bedre, selv om jeg må innrømme at de utvidede åpningstidene er praktiske. Likevel føltes det som et riktig konsept ved at de var billigere enn de fleste andre når de tok over merker, men det er vel ikke HiFi-klubben som er blitt dyrere igjen, snarere andre butikker og kjeder som har blitt billigere på grunn av konkurransen...

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Kom forresten på en....

Var innom på Rolfs i Stavanger og kikket etter nyåpningen.. Jeg spurte en selger om de hadde projektorer rigget opp.. De hadde de, en Sony HS10.. Greit tenkte jeg, morro å sammenligne med det bildet jeg har fra samme projektor. Men da jeg så bildekvaliteten holdt jeg på å le meg ihjel... :lol: Projektoren var koplet opp med kompositt fra en virkelig low end Sony dvd spiller, projektoren var neppe kalibrert, og det var så mye lys at bildet var totalt utvasket :roll: Men selgeren skrøytet dette her oppi skyene, det var ikke måte på Da jeg sa til ham at det ikke var så mye som skulle til for at bildet hadde blitt myyye bedre, var han ikke så entusiastisk mer..
    Det er litt synd å observere at de som driver med dette som fag vet så lite om hva de driver med, og at vi som har hifi/hjemmekino som hobby tydeligvis vet mer enn flerparten av de som jobber i audio/video-butikker. Jeg har vært noen ganger innom Rolfs i Stavanger men aldri følt meg særlig velkommen. Jeg syns det må utvises mer entusiasme.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært noen ganger innom Rolfs i Stavanger men aldri følt meg særlig velkommen. Jeg syns det må utvises mer entusiasme.
    Det er jeg helt enig i... Dessuten er det ingen god ide å utgi seg for å ha mer peiling enn det de egentlig har.... :?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er nok at interessen til faget ikke er så stor. Vet om folk i hifi/hjemmekino butikker som ikke engang har DVD spiller hjemme.

Man ansetter ofte folk pga av sin "utstråling" og ikke fagkunnskap. Vet om butikker som nesten ikke spør om kunnskap om faget. De ser kun på hvordan de opptrer overfor folk.

Men nå skal sant sies at det er enormt mange idioter som går grunn på butikker som tror de kan mye og er skikkelig vanskelige kunder.

Samme kan vel være når samme fyren har vært innom 15 ganger og enda ikke kjøpt noe så gidder nok ikke betjeningen å vise alt for god service.

Personlig så har jeg som regel bestemt meg på forhånd før jeg går i butikken å handler, så slipper jeg å bry betjeningen med teite spørsmål

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifiklubben:
    -skulle aldri selge rack
    -skulle aldri selge minianlegg
    -skulle aldri ha priser som sluttet på 998.-
    -skulle aldri ha salg
    -skulle aldri selge TV-apparater
    -skulle kun selge stereo
    -skulle aldri ha reklame utenom sin egen avis
    -skulle aldri selge produkter de ikke selv importerte
    -skulle kun ha åpent noen få timer og ikke hver dag

I begynnelsen var det faktisk helt vanlig at det var kø ut på gata når de hadde åpent...

Robert-

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet om folk i hifi/hjemmekino butikker som ikke engang har DVD spiller hjemme.
    Når jeg diskuterer med en selger så hender det at jeg spør om hva slags anlegg han har hjemme. Spurte en selger på Hi-Fi klubben om dette en gang. Han hadde jobbet der i 3-4 år og han hadde IKKE anlegg i det hele tatt. Greitt nok at han var student, men det viser vel litt om interessen 8)

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har beynt med "rima" (sikter til en kjent norsk butikkjede, men kan ikke nevne navn) konseptet; ansettelse først, deretter litt opplæring. Hva med å prøve å finne mennesker som er entusiastiske i utgangspunktet, og deretter begynne litt opplæring før de slippes løs på kundene? For meg virker det som om de ansatte i Hi-Fi Klubben ikke bare søkte seg dit, men også la inn søknad til ymse matvarebutikker. Dette er ikke bare en "jobb" på hjørnet. Man må kunne fakta, og når ekspeditøren ikke vet hvordan han skal koble en subwoofer på en forsterker som har én pre out, ville jeg vurdert å bytte jobb.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. tilkobling av subwoofer så var jeg i en annen butikk en gang (altså ikke Hi-Fi klubben) og skulle få demo på en aktiv sub. Jeg stod på litt avstand så jeg fikk ikke sett hva selgeren rotet med, men han fikk i alle fall ikke liv i sub'en. Etter mye om og men så sa han at recieveren som den var koblet til ikke var kraftig nok til å drive sub'en. Da sa jeg at dette var en aktiv sub med innebygd forsterker som gjorde at recieveren ikke drev denne. Han ble litt småsur og jeg følte at han ikke hadde noe lyst til at jeg skulle hjelpe han med dette. Jeg skulle ikke kjøpe sub'en uansett så det endte med at jeg bare dro uten demo

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •