Hva jobber du med? - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 15 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 290
    Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av geiri
    Føler meg i dårlig sellskap i denne tråden
    Er jeg en av de få her på forumet som hører til i den nedre del av lønnsklassen?
    Unnskyld meg, men såvidt jeg husker så tjente du rimelig bra. Husker ikke helt hvilken tråd det var snakk om, men at det var nærmere 300k mener jeg :-)

Det vil jeg kalle den miderste øvre del av lønningene.

170-180 k er relativt lav lønn, men ganske vanlig.

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :shock:
    Det er vel ikke vanlig lønn i en 100% stilling?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er en fattig student(på videregående)! Har jo heller ikke satset på hjemmekino da, men stereo istedenfor!

Er ikke helt fornøyd med anlegget enda, men det kommer seg for hver lønning

Jobber da i tillegg på Hi-Fi Klubben, så det hjelper jo selvfølgelig på!!

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler meg i dårlig sellskap i denne tråden
    Er jeg en av de få her på forumet som hører til i den nedre del av lønnsklassen?
    Kommunal lønn jeg... Samme som deg om peakman har rett.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :shock:
    Det er vel ikke vanlig lønn i en 100% stilling?
    Før jeg begynte å studere her i Trondheim, jobbet jeg som reperatør og da hadde jeg en del mindre enn det faktisk og det var 100%. Det var faktisk flere som tjente mindre enn dette på samme plassen. Med normal lønnsvekst så vil jeg tro at jeg ville tjent 170-180k nå i dag hvis jeg fortsatte i samme stilling.

Spør du kassedama på Biltema så tipper jeg hun ikke tjener noe særlig mer. (hun ene er faktisk litt søt)

Som nyutdannen siv-ing/økonom forventer jeg å ha en startlønn på ca 300k til sommeren (hvis jeg får jobb da)

Dermed vil jeg si at 300k er mye.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er noe man glemmer i denne sammenhengen. lønninger er ofte veldig avhengig av hvor man bor. en elektriker i oslo har mye høyere lønn enn en elektriker i et utkantstrøk (trysil f.eks).

dette skyldes prisforskjellen på bl.a. bolig på de to stedene. det du må betale for 60 små kvm i oslo-området kan skaffe deg en helt ok bolig enkelte andre steder i landet.

selv om det kanskje ikke er så representativt skal det sies at min lønn som deltidsansatt på hjemstedet mitt (utkantstrøk) lå omlag 15% lavere enn lønna jeg har i oslo (jeg tenker på timebetaling) i min deltidsjobb nå. det er imidlertid samme lønnstrinn.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kommer spørsmålet.

Er det dyrere å bo i Oslo grunnet høyere lønn, eller der det høyere lønn grunnet at der er dyrere å bo.

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrive meg inn jeg også da.

På visittkortet står det Driftstekniker, IKT - men jeg har vsst blitt ned/opp/omgradert til servicetekniker. Så lenge jeg blir omtalt som tekniker er jeg fornøyd jaffal Har Serviceelektronikerutdanning med fagbrev.
    Er knallfornøyd med begynnerlønna mi, samme jobb i Oslo ble jeg tilbudt 40k mindre for (bor og jobber i Hønefoss, 200 meter til jobben )

Jeg drifter systemer i hus og tilbyr drifttjenester på avtale- eller timebasis, samt salg av datautstyr/rekvisita.
    Hvis noen trenger regnskaps-/lønnsløsning, sjekk www.akonto.no

Er single og barnløs, begge deler passer meg som 23-åring og nyfrelst hjemmekinofantast. Én uke til ny senter og nye bakhøyttalere :wink:

Kan vel si det sånn at jeg har råd til øl i kjøleskapet og sprit i barskapet

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Da kommer spørsmålet.

Er det dyrere å bo i Oslo grunnet høyere lønn, eller der det høyere lønn grunnet at der er dyrere å bo.
    det er dyrere å bo i oslo fordi det er så mye mennesker her. det er trangt om plassen, og steder hvor mange mennesker er samlet blir det ofte slik at man betaler svært mye for veldig "lite".

rema, elkjøp, expert, og andre typiske lavprisbutikker er nok ikke dyrere enn andre steder i norge, men konserter, uteliv, restaurant- og cafébesøk m.v. er generelt dyrere. dette skyldes nok primært dyrere driftskostnader deriblant husleie. det er en grunn til at utestedene langs karl johan tar ran/voldtekt/utpressingspriser på pilsen sin. det ekke billig å leie på karl johan. :roll:

jeg tror det er høyere lønn fordi det nettopp er dyrere å bo i oslo.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvis det ikke var høyere lønn, da ville jo boligprisene falt. Og det er jo postivt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo hive meg på her jeg og:

Jobber som tavlemontør hos Siemens i Trondheim. Har også en liten deltidsjobb som budbilsjåfør, og tar noen fag før jeg (mest sannsynlig) begynner å studere mer neste år.

Betaler ikke husleie, så da har jeg litt til overs å bruke på min bruksbil, veteranbil (vw roadster), pc og hjemmekino.

Newcomer tmas- sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har et halvår igjen på vgs. dertter blir det ett friår med masse jobbing+
    ta om igjen noen fag

Jobber nå på et lager for 130kr\timen i tilleg til skolen, bruker alt jeg har tjent + litt til på hjemmekino...

Har kjøpt alt jeg har for øyeblikket av HKutstyr iløpet av dette året..
    Har vel en fordeling på pengene på omtrent 99% til hjemmekinoutstyr og 1% til annet mindre viktige ting som mat og slikt..

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jobb???

Jobb er visst noe som man kan få etter endt utdanning eller noe sånt?

Jeg studerer Reiselivsledelse, en bachlor grad ved Norsk Hotellhøgskole. Tidligere jobberfaring fra hagesenter, dagligvare, hotell, reisebyrå og flyselskap.

Per idag er jeg heltidsstudent, men skal prøve å komme igang med søking etter deltidsjobb nå. Motivasjonen er selvsagt erfaring og penger til LYD

Stipendene går til stort sett oppbygging av lyd i surround.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av keysersoze
    det er noe man glemmer i denne sammenhengen. lønninger er ofte veldig avhengig av hvor man bor. en elektriker i oslo har mye høyere lønn enn en elektriker i et utkantstrøk (trysil f.eks).
    Leste i DN at det var dyrere med håndverkere på vestsiden av landet enn i Oslo. (Det var i forbindelse med flytting/nedlegging av statlige tilsyn. Slik at det kan være forskjeller mtp konkurranse også.

OT slutt :wink:

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg begynte nesten å lure litt hvor all teknikken fra gullmunnene kom ifra serru - ikke rart det når 85% prosent her inne er ingeniører!

Men slenger meg på trenden jeg og, selv om jeg tydeligvis kommer et stykke ned både utdannings og lønnsmessig!

Begynte pent på GK allmenne fag - det slutta stygt.
    Planla så GK elektro, men der var det fylt opp så plutselig 2 dager inn i VK1 allmenne fag ble jeg spurt om jeg kunne tenke meg å begynne på "Mekken", dette videreførte jeg så i 3 år med relaltivt greie resultater.
    Så 1,5 år senere var jeg den stolte innehaver av fagbrevet som Automatikkmekaniker :!:

Jobber nå for min "flotte" arbeidsgiver Hoff Norske Potetindustrier på fjerde året og er fornøyd med plassen, liker gjengen på "workshoppen", som en stor "La Familia", men ikke alltid like gøy med så mye shitarbe :!:

Fant ut idag at jeg går på en smell, glemte at jeg hadde tidligere i år kvitta meg med huslånet, så nå bikker jeg 400K og betalt 30K for lite i skatt :shock: :shock:

Uansett, min HK er mine barn, mine sjelevenner, min rekreasjon og jo - så har vi en samboer som flyr rundt her da og slenger ut diverse bøyinger av ord og stavelser som jeg vanligvis ikke skjønner bæret av :wink:

Verpesjuk er a, men jeg har gjemt gjæret..... 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og endelig kom optikeren.
    Radio-Tv tekniker (1983) (da var bærbare datamaskiner store som fjell og like inteligente som dagens kalkulatorer).
    Jobba noen år som tekniker hos "Pioneer grossist/importør". (før DVD plata kom, har enda videoplate stor som ei LP plate).
    Er nå OPTIKER (ingeniør utdanna) og familiefar. Jeg og unga digger nyinnkjøpt Panasonic AE700. Med lerret hengt opp midt i stuetaket.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bakgrunn som IT-nerd og følgelig en god del høyskolevekttall innen den fagkretsen. Tenkte deretter at jeg burde ha noe i tillegg til ren IT, og hev meg derfor på siviløkonomstudiet ved Norges Handelshøyskole.

Jobber i et større kapitalforvaltningsselskap (ca 500 milliarder i forvaltningskapital) selv om jeg, når sant skal sies, liker gründervirksomhet best :idea:

Vi bor i Oslo, nærmere bestemt på Majorstua, i en 130kvm leilighet hvor vi har dedikert den ene stuen til hjemmekino. Har oppgradert en del i hjemmekinoen siden sommeren, men har ikke hatt tid til å oppdatere sidene med specs og bilder. En digresjon er forøvrig at naboen har flyttet etter at Sony SA-WX900 kom i hus :wink:

Newcomer thynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter med et vitnemål som sier "Bachelor of Science in Information Systems", men det har blitt altfor lite Information Science her på hotellet som jeg fortsatt har som arbeidssted. Liker å titulere meg med "Cand.resep" fram til jeg får meg en mer utdanningsrelatert jobb.

Hjemmekinobudsjettet er dessverre bunnskrapt etter en heavy eiendomsinvestering (les: min første leilighet). Får heller komme sterkere tilbake ved en senere anledning...

Newcomer r3mark sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utdannelse: Fagbrev serviceelektronikk, 2årig teknisk fagskole i elektronikk, 1 år på dataingeniør.

Yrke: Jobber som wireline-operatør i nordsjøen, med seismikk som spesialfelt. boomboombooom!

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hiver meg på!
    Utdannet automasjonsmekaniker med fagbrev som automatikkmekaniker.
    2 år på fagskole(Maskinlinje).

Jobbet 3 år i Molde på Glamox og lagde lysarmaturer en stund før jeg endte på vedlikehold og tok fagbrevet.
    I dag jobber jeg på en "one of a kind" fabrikk på nordmøre hvor vi produserer(dyrker) proteinrike bakterier i STOR skala. Veldig spennende å være med å utvikle et nytt produkt. Går i skiftordning, så det er mye fritid, men fra nyttår tar jeg over farmen, å da blir jeg sauebonde i tillegg :? Blir jeg eneste bonde på forumet da??

Side 9 av 15 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •