Hva jobber du med? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 15 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 290
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Eg har tatt idretts utdanning på videregåande. Så jobba eg to år som elev assistent for elever med spesielle behov / vikar lærer i idrett på samme skulen før eg sa opp stillinga iår og skal begynne på Becholer grad i idrett med fotball som fordjuping.

Kjekt å jobbe noken år, og det har gitt meg en del store gleder i form av en komplett heimekino og (faktisk) enda artigere, fotball turer i europa!

Men til hausten er eg tilbake på skulebenken på Høgskulen i Volda! Må innrømme at eg ser fram til det!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobber for tiden som Automatikkmekaniker i NSB men skal gå videre på skole og bli Mekatroniker.

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobber som Ordremottaker på midtnorges største grossist/forhandler av bildeler til ettermarkedet.
    Samt at vi har egen linje med biler i tillegg.
    Sitter fremfor en PC 7,5timer daglig på jobb.
    Da blir det litt tid til å henge her mellom slagene
    Lønnen er ikke mye å skrive hjem om men jeg klarer meg.

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg jobber som prostituert :lol:

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [likerHIFI
    ]Jeg jobber som prostituert :lol:
    Tja, det gjør vi vel alle?
    Noen selger kroppen sin - andre selger tankene sine. En jeg kjenner, har til og med solgt sjela si, og folk jeg bare har hørt om, har donert bort hjernen sin.
    It's a strange world. :?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobber som kjøkkensjef, kjefter andre rundt, og tar imot juling med andre ord ! Ellers jobber jeg som kattepasser, hus-og bil vedlikeholder osv. Havde foto som hobby en liten stund, havde et par utstillinger, men det har jeg aldrig tid til mere, har i det hele tatt ikke tid til nogen ting, nå må jeg gå...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utdannelse er.. noe ymse, ble skolelei etter vidregående og har ikke gjort noe mer på den fronten siden det. Fullførte VK1 IKT (ZzzZzzz så kjedelig det var).

Jobber nå med teknisk support i en av de større (og minst likte :roll isp'ene i norge. Vil se hvor langt jeg kommer uten generel studekompetanse og evt. vente noen år til jeg kan få meg litt realkompetanse og se hva som skjer da. Evt. ta påbygging når jeg ikke er møkka lei skole om noen år.

Lønna er ikke bra men går akkurat rundt, får et par tusen ekstra i mnd jeg kan bruke på ting og tang, evt. spare opp for så og kjøpe finere ting og tang

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva jeg jobber med i dag er egentlig ikke så interessant. Jeg forsøker å dra mest mulig penger ut, for minst mulig jobb – kynisk, men slik blir man etter hvert.

Når det gjelder AV-relaterte ting, så jobbet jeg på en Hi-Fi-sjappe på 70-tallet. Ikke som pusher men som reparatør. Etter en del års skolegang etterpå, var jeg nyutdannet og hadde ingen jobb. Jeg tok strøjobber som konsulent her og der (det minner meg på at et firma i Østfold fortsatt skylder meg 15000,- for noen linjer programkode :evil: ). På begynnelsen av 80-tallet ble jeg hyret inn av Molde Lydstudio for å prosjektere og bygge to studioer, ett i Molde og ett mobilt. Høydepunket var vel i 84, da jeg var teknikker under Moldejazz og gjorde opptak at Miles Davis. Rimelig sær fyr, jeg viste ikke på det tidspunket hvor verdensberømt han var og behandlet ham rimelig respektløst. –Helvete mann, du blåser i det jævla hornet ditt, så skal jeg gjøre min jobb, OK?

Etter det har det vel gått nedover: fast ansatt som ingeniør i en stor norsk industribedrift, noen år som datasjef, nå som senioringeniør. Kjedelig A4-liv med andre ord.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden forrige post er jeg nå coach på tidligere nevnte telefon support.. klatringen på karrierestigen har begynt :lol:

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobber i pakkeriet på Orkla Trykk. Vi trykker en hel haug aviser for Telemark, Vestfold, Buskerud, Østfold og noen i Akershus (I tillegg så har vi også trykkerier i Molde, Ålesund og Haugesund). Vi trykker også mye reklametrykk, slik som Elkjøp og Expert. Jeg jobber da i produksjonen, med databaser (SQL) og kontroll systemet til produksjons utstyret.

Utdannelse: Vel, jeg gikk 2 år på DPH (Den Polytekniske Høgskole) It linja, men mangler 4 eksamner. Og frist for å ta dem opp igjen har gått ut for lengst. Selv om jeg ikke fullførte så kommer en del av det jeg lærte til nytte i jobben.

Skulle gjerne hatt litt mer å bruke på hjemmekino, men jeg har en pc som gjene vil ha litt oppmerksomhet i nye og ne, og leilighet (og bil) tar også en del.

Intermediate epifant sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ProtoType
    Edit: Måtte slutte som selger da sønnen vår ble født. Han hadde kolikk og jeg salget dalte ned i tråd med søvnmangelen. Ikke mange jobber innen det jeg er utdannet i (web/macdesigner) da de krever masse erfaring og grafisk design som jeg ikke har. Måtte ta det som var, og ble nattevakt på hotell. Mye å gjøre om natten, setter opp saler til kurs o.l. Jobber 7 dager på og 7 dager av. Ikke så galt det, har friuke nå, men mesteparten av tiden går til sønnen min og et par filmer den uka jeg har fri! Krever sitt med barn, men steike hvor morro det er!
    Jøss, en innenfor samme type yrke jo..

Jeg er altså utdannet grafisk designer/mac-operatør/grafiker/kall-det-hva-du-vil.. Har GK formgivning, VK1 Tegning/form/farge og VK2 reklame/illustrasjon/design og har jobbet 3 år, bl.a. i avis og trykkeri. Spennende, variert og lærerikt

Men som ProtoType sier, jobber er det ikke akkurat flust med.. Sitter for tiden og oppdaterer mappen min, og så er det rundtforbi og gjøre seg attraktiv.. Å gjøre ingenting passer meg fryktelig dårlig.
    Det finnes også planer om å ta psykologi grunnfag, mest for å se om jeg kommer gjennom nåløyet etter første året.. Gjør jeg det satser jeg antakelig videre på psykologi.

Foreløpig eksisterer det knapt noe spilleklart utstyr i leiligheten, men med jobb kommer penger kommer utstyr. Planene er under utvikling

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ødelegger tv'er
    sommerjobb

Newcomer ninjapingvin sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gått ut vk2 idrettsfag, deretter et år i HMKG
    Påbegynner første året av bachelorgrad i Mediemanagement på HiG nå til høsten. Ser senere om jeg skal bygge ut til master.

Penger er det særs dårlig med. Har husleie på 4400 i måneden, og skal samtidig prøve å leve, feste og kjøpe meg ting jeg trenger med studielånet vi får.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver et lite AV-installasjonsfirma med to kammerater. Jobber alt for mye alle tre, og ingen tar ut overtid. Frøknene er misfornøyde med tingenes tilstand, så vi må vel begynne å selge oss dyrere.

De fleste AV-firmaer jeg kjenner til tar fra 600 og oppover for installasjonsarbeid, og 900 for programmering. Vi tar mye mindre.

Tar for det meste oppdrag fra Avikom, Multimedia Audiovisual, FotoPhono og Impact Europe. Pluss et par direkteoppdrag nå som folk vet vi eksisterer...

Utdanning: Livets harde grusvei. Gikk tre år på HiS på automasjon, men mangler en god del (kjedelige) fag for å bli ferdig. Akkurat nå frister det ikke, men for all del, hvis jeg får tid en gang så hadde det vært greit å gjøre seg ferdig med det.
    Mere aktuelt: Kurs på crestronprogrammering i Belgia.

Har samboer på 5 året og en nydelig liten datter på nøyaktig 6mnd i dag.

Fritid: Hva da fritid? Prøver å få sett en del film. Siste oppgradering på anlegget var en 5-kanals Rotel RMB-1075, så nå sikler jeg litt på RSP-1068, og selvfølgelig en prosjektor.

DrE

EDIT 28.05.06:
    - Crestron Essentials Class begynner i Belgia i morgen og jeg er med!
    - Jobber som Sikringsleder/Kontrollør på helikopterterminalen på Sola (ekstrajobb) og fortsetter her når G4S (gamle falck) tar over i sommer.

EDIT 23.11.06:
    - Nå er vi 5 faste i firmaet + 1-3 innleide.
    - Fritid er fortsatt _hva_da_fritid_?
    - Crestron Kurs er gjort, det neste blir offshore-sertifikat
    - 30.11.06 blir det kurs på videokonferansesystemene til Tandberg
    - Ja, dattera mi er jo snart 3 nå, og til neste sommer gifter jeg meg!

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling

Har samboer på 5 året og en nydelig liten datter på nøyaktig 6mnd i dag.

DrE
    Hey! Jeg og min samboer feiret nettopp 5 års samboerskap den 28/7-2004. Og den 31/7-2004 var vår sønn 6 mnd!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått meg sommerjobb. Vanner blomstene til en kompis mens han er på ferie.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ansvarsfullt Minner meg på at jeg har GLEMT å hente posten til en kompis som er på ferie...:| Sikkert stappfullt i postkassen....

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Oioi. Det var litt av en krevende og ansvarsfull jobb. Lange dager og mye ovetid da!
    :lol:

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobber som ingeniør/saksbehandler i et av disse utskjelte nettselskapene som ikke akkurat har vært beskjedne etter at el-markedet ble omtregulert.

Jobben er veldig bra - litt slitsomt i disse "krympe antall personer i bedriften" dagene. Samme jobben skal jo gjøres men med mindre penger og med mindre mennesker til å utføre den (gammelt blåruss ordtak).

Jeg holder på med høyspent og jobber med spenninger opptil 450kV og holder gjerne på med trafoer på 25MVA.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg jobber som serviceingeniør i ett firma som lager automasjons og overvåkings systemer for offshore.

Jeg har vært samboer med Jorunn i 13 år og har en datter på 11 og en sønn på 5 mnd.

Side 6 av 15 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •