"Vil du ha ei uke ekstra ferie og 5% i lønnstigning?"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Vil du ha ei uke ekstra ferie og 5% i lønnstigning?"

Da kan vi vel starte en "Jeg boikotter SAS" tråd. Har 2 reiser denne uken som er sabotert av de teite SAS folka. Braathenspersonalet holdes utenfor, for de er tydeligvis jordnære.

Vil du ha ei uke ekstra ferie og 5% i lønnstigning? Er du gammel Braathens ansatt så sier man JA, men er man fra gamle SAS så sier man "NEI, jeg vil ha 3 ekstra uker fri og 10%".

At ledelsen i SAS kan tillate at Braathenspersonell ikke integreres 100% i et felles selskap er helt uforståelig.

La oss ta Aker og Kværner som eksempel. Ville Kværneransatte funnet seg i at Akerpersonell skulle tjent mer og hatt særfordeler de gamle Kværneransatte ikke fikk i et nytt selskap som kalles "AkerKværner"? Tviler på det.

Hva med "BP" + "Amoco"?
    Hva med "Total" + "Fina" + "Elf"?
    Hva med "Conoco" + "Phillips"?

Skulle enkelte ansatte i et sammenslått selskap hatt andre avspasseingsperioder, bedre kompensasjon og gjennomgående alltid fått de beste oppdragene?

Hva feiler det egentlig SAS-folka? "Nei, må ikke la Braathenspilotene komme på vår ansienitetsliste. Uæææhhh."

Sånn, da var mine 2 reisefrustrasjoner tatt ut.

Lenge leve Norwegian, og andre selskap som gjør det de skal: FLY!

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hahaha!

Frustrert Tiger??? :grin: Bra innlegg, er forøvrig helt enig!
    Jeg flyr kun Norwegian. Det er nå greit at man skal stå på krava, men hallo!!!
    Det må da finnes grenser.

Newcomer Spitfire sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sluttet å bestille SAS.
    Har på følelsen at det er noe tull hver gang det er ferie eller langfri.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk flydd SAS en gang i år, men det var fordi det var en veldig billig billett og fordi det ikke var planlagt noen forhandlinger rundt tiden jeg skulle reise. Når kabinpersonalet engang blir ferdige med forhandlingene så er det flygerne sin ut og så kommer selvsagt flygelederne som både skal ha forhandlinger og som vil få problemer med ferieavvikling.

Dette blir altså på ingen måte siste gangen mange fly står på bakken i år.

Active ttorneby sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig i det som blir sagt!
    Bare synd at norwegian ikke flyr fra kjevik. Best for sas at de rydder opp innen de nærmeste to ukene, for da må jeg ut å fly :-?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det helt klart tegn til dårlig ledelse, men det skal sies at flygere virker som det er konger på eget fly og gjør som de vil.

Det er ikke lett å intergrere to ulike selskaper og to ulike kulturer til ett stort, spesiellt ikke når småkonger som liker å utfordre besluttete problemstillinger. For å si det slik, der jeg jobber så er det greit å være uenig, men når en beslutning er fattet så må man føye seg. Hvis ikke blir det ikke orden på noe, hvis alle skal gjøre som de selv vil.

Eneste måten å få samsvar mellom eiernes ønsker er å gjøre om ansatte til eiere. Selv om mange ansatte heller ikke da fatter sitt eget beste.

Så til slutt, synd at ferien din ble ødelagt Tiger.. Jeg hadde nok også vært på krigsstien da. Ikke bare taper man investert tid og penger, men også tapte opplevelser.

Mvh

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at resultatet av dette blir at det blir gitt flere konsesjoner på strekninger i Norge.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å sette ting litt i perspektiv; de ansatte fra "gamle" SAS gikk ned 10 prosent i lønn ved forrige forhandlingsrunde, i tillegg til at de har måttet jobbe 30 prosent mer. Hadde dette skjedd meg ville heller ikke jeg vært fornøyd med tilbudet fra SASBraathens ledelse.

Det er lett å latterliggjøre andre, men jeg syns kanskje enkelte må lese ALL informasjon i pressen, og ikke bare overskriftene. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Regner med at resultatet av dette blir at det blir gitt flere konsesjoner på strekninger i Norge.
    Konsesjoner? Hallo, har du ikke fulgt med i media siden 1992? Siden den gang har det ikke vært konsesjoner på norsk inneriksnett. Etter Gardermoen ble ny hovedflyplass har det heller ikke vært noe kapasitetsproblem for de som måtte ønske å fly her i landet. Med andre ord, det har vært fritt frem for alle selskaper siden 2. oktober 1998
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Bare for å sette ting litt i perspektiv; de ansatte fra "gamle" SAS gikk ned 10 prosent i lønn ved forrige forhandlingsrunde, i tillegg til at de har måttet jobbe 30 prosent mer. Hadde dette skjedd meg ville heller ikke jeg vært fornøyd med tilbudet fra SASBraathens ledelse.

Det er lett å latterliggjøre andre, men jeg syns kanskje enkelte må lese ALL informasjon i pressen, og ikke bare overskriftene. :wink:

Noen som ser bak nyhetsoverskriftene...

Makan til PR kamp i denne saken her, og føler SAS ledelsen leder klart, de har jo alle de frustrerte reisende på sin side!

Tror nok ikke de har det så rosenrødt som alle tror i dette gamle erværdige selskapet!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe av problemet her er vel at SAS sliter med høye kostnader i forhold til andre flyselskaper. De fleste ansatte i SASBraathens tjener vel ikke akkurat dårlig.. Det er tungt å snu en stortanker... men det trengs ellers så kommer de aldri frem til destinasjonen. Men da burde også ledelsen gå ut som et godt forbilde! Så i SASBr har man nok å ta tak i.. Hvis man bare vil og orker Jeg for min del synes det er helt greit å sitte på sidelinjen som en bedreviter

Mvh

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm

Helt uinteressant. Hvorfor? Prosentregning kan lyve. 10% OPP / NED i forhold til HVA?

Fakta:

a) Tilbys (de kabinansatte) SAS-personalet og Braathens-personalet samme rettigheter innen det selskapet de er ansatt?
    b) Tilbyr SAS Braathens like betingelser / opportunities til pilotene i SAS og Braathenspilotene?
    c) Har SAS-personalet akseptert det tilbudet som Braathensansatte har akspetert?
    d) Behandles (les; tilbys) ansatte fra gamle Braathens det samme som gamle SAS-ansatte?

Tipper svaret på disse spørsmål er NEI. Det egentlige spørsmålet er "hvorfor behandles de ulike gruppene ulikt?"

Hvem f€€€ gidder fly med et selskap der en kaptein og styrmann fra to ulike selskap ikke kan sitte i samme cockpit? Hvilken sikkerhet tilbys da oss som er passasjerer?

Har SAS Braathens sagd over den greinen de sitter på? I teorien JA, i praksis NEI. Fordi, vi nordmenn er så dumme at vi flyr med det selskapet som har den tidstabellen som passer oss beste.

Motto er: Fly med alle andre selskap enn SAS Braathens dersom du kan.

Active Kaffekopp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett hvordan man vrir og vender på det, er det ledelsens ansvar å skape en sunn bedriftskultur. Som i alle andre næringer handler det om tilbud og etterspørsel. Er man ikke fornøyd med tilbudet man får, bør man se seg om etter noe som er bedre. Det finnes både konstruktive og destruktive konflikter. For meg ser det ikke ut som om SAS evner å komme ut av konfliktene på en konstruktiv måte. Resultatet av dette ender ofte med stor misnøye blant de ansatte og fare for at nye konflikter bryter ut, er stor.

For min del velger jeg gjerne andre kollektive transportmidler der det er mulig. Tre av de fire siste flygningene jeg har tatt har vært over en time forsinket. Nå skal det sies at det er ikke alltid flyselskapets skyld. Mye av feilene den siste tiden har ligget hos noen "syke" mennesker på Røyken og deres ledere. Tror kanskje at mange blander disse urolighetene og at SAS blir assosiert med dette. Såvidt jeg har fått med meg har vel både NSB og Norwegian presentert pene tall den siste tiden. Mange forhold påvirker selvsagt lønnsomheten i en bedrift, men jeg er ikke i tvil om at usikkerheten i SAS har æren for de gode resultatene.

Det var masse på en gang, orker heller ikke korrekturlese. Jobb i morgen...God natt

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    ...Så til slutt, synd at ferien din ble ødelagt Tiger.. Jeg hadde nok også vært på krigsstien da...
    Takk for sympatien, men reisene er tjenestereiser. Like forbannet over det. Nå har jeg i ettermiddag booket min flight neste uke med Widerøe. Selv om Widerøe er eid av SAS så er de kabinasatte i Widerøe tydeligvis fornøyd. På den annen side: Hadde jeg vært kabinansatt i Widerøe hadde jeg streiket. :lol: For en kabin å være ansatt i.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ups, leste ikke innlegget godt nok.. Slik er det når man bare skummer igjennom innleggene.

Uansett kjedelig. Det pleier å være knappe marginer på tjenestereiser, for som alle vet.. Tid er penger.

Mvh

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •