Nabotrøbbel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Nabotrøbbel

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nabotrøbbel

Heisann.
    Jeg har et lite problem... Vi bor i en tomannsbolig som er noe dårlig lydisolert. I går opplevde jeg noe ubehagelig i den forbindelse. Klokka fem om ettermiddagen sitter jeg å ser/hører på Ladder 49. Det bråker nok en god del.

Det begynner å hamre på døra vår hvor da naboen står temmelig rød i toppen og lirer av seg en remse som jeg ikke rekker å reagere på før hun smeller igjen ytterdøra og forsvinner.

Jeg har da tydeligvis spilt så høyt at ting står og hopper på hyllene deres i etasjen over. Sikkert noe overdrevet men ok... Det var litt høyt...

Hvordan ville dere ha reagert på dette? Jeg fikk som sagt ikke inn ett eneste ord i den monologen som oppsto...... Det er ikke noe poeng å bli sint tilbake - det gjør saken bare værre, og jeg ønsker å opprettholde naboskapet i hvert fall til vi får kjøpt egen bolig!!!

Seriøse forslag?????

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp blomster, beklag deg. Få til en dialog, kanskje de vil se film hos deg

Andreas

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørtes veldig greit ut dette. Du har spilt for høyt - hun har fått kjeftet fra seg.

Husk bare å spille litt lavere en annen gang
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.
    Takk for svar, gutter. Man blir litt frustrert når slikt skjer. Litt dumt at man har en hobby som går utover andre i form av bråk! Hodetelefoner liker jeg ikke å bruke heller...!

Om 100 år er alt glemt!!!

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil at ting skal gå over før 100 år er gått er et triks ialfall å snakke med hun og unnskylde deg...

Da ser hun at du er fornuftig, og ikke en dritt av en nabo som bare vil plage! Så kanskje dere kan bli enige om visse spilleregler!

Jeg har veldig respekt for at naboen ikke skal være plaget for mye av støy! Driver å pusser opp nå, begynner ikke klokka 0700 og driver på til 2300 liksom... Blir bare litt for slitsomt for de andre...

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med santa her. Det er alltid fornuftig å holde en god dialog med folk rundt deg. Inviter henne over på kaffe og forklar din situasjon. Er ikke alltid like greit å snakke med folk når de mister besinnelsen helt, hun vil sikkert svare i et normalt tempo med en kaffekopp i hånden.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting som kan være verdifull er at du får prøvelytte hos naboen hvor høyt anlegget ditt spiller - kanskje å finne "smertegrensen".

Ellers er mitt intrykk at lyd går mye lettere opp enn ned.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    En annen ting som kan være verdifull er at du får prøvelytte hos naboen hvor høyt anlegget ditt spiller - kanskje å finne "smertegrensen".

Ellers er mitt intrykk at lyd går mye lettere opp enn ned.
    Det skal jeg forsøke å få til! Takk for innspill. Har tenkt tanken, men det har liksom ikke blitt noe til...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •